Gå til innhold

Takk til de eldre!

Anbefalte innlegg

Jeg synes alle burde vært takknemlig til de eldre. De jobbet og slet dag og natt for å ha mat på bordet. De dyrket poteter overalt, og annen mat de trengte. Delte med hverandre og hjalp hverandre. De jobbet i naturen og bygget opp landet vårt med fine bygg og veier osv. De kjempet og kriget under krigen for å verne vårt land. Vi skylder de alle en stor takk og en god alderdom! Det er en stor skam at mange eldre blir underernært på norske sykehjem og får dårlig stell. Hvorfor er det alltid de svakeste som ikke greier å si som ofte blir glemt?

Anonymkode: 86a26...5d2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407737-takk-til-de-eldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes alle burde vært takknemlig til de eldre. De jobbet og slet dag og natt for å ha mat på bordet. De dyrket poteter overalt, og annen mat de trengte. Delte med hverandre og hjalp hverandre. De jobbet i naturen og bygget opp landet vårt med fine bygg og veier osv. De kjempet og kriget under krigen for å verne vårt land. Vi skylder de alle en stor takk og en god alderdom! Det er en stor skam at mange eldre blir underernært på norske sykehjem og får dårlig stell. Hvorfor er det alltid de svakeste som ikke greier å si som ofte blir glemt?

Fordi det alltid er de frekkeste som klarer å grafse til seg mest.

Anonymkode: 6752c...846

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407737-takk-til-de-eldre/#findComment-3652606
Del på andre sider

Annonse

På hvilken måte?

Og de som er unge i dag fortjener ikke dette?

Anonymkode: 6752c...846

Nei nå vrir du og vender på det, les innlegget til trådstarter. Var det jeg var enig i. Når de unge i dag blir eldre fortjener de også en verdig alderdom selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407737-takk-til-de-eldre/#findComment-3652618
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet ikke hvilken gruppe eldre du sikter til?

Det er en generasjon født rundt 1920,  de jobbet hardt og "bygde" landet, med en mentalitet jeg i vertfall har respekt for.

Så kom deres barn, "dessertgenerasjonen", det er de som i dag er i rundt og i 60 årene, som ikke har gjort særlig for sine foreldre, som har mye ansvar for at eldreomsorg er så nedpriorotert, at en trist hverdag på et sykehjem er mer normalen enn noe utrolig, som ikke taok et ansvar de tidligere generasjoner tok, for sin ætt.

Hvorfor denne endringen? Det er et veldig langt svar på det, et svar av forslag og tanker,(derfor har jeg ikke tid å starte på det) ikke noe fasitsvar, det er heldigvis også mange unntak, men hva en dessertgenerasjon får av etterkommere det vet jeg ikke,

Men jeg håper et  flertall som kjenner mer på den forpliktelse for fellesskapet som sine besteforeldre gjorde og som vil bygge videre på et samfunn som tar vare på alle generasjoner på en respektfull og verdig måte, og ikke glemmer andre artsfrender.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407737-takk-til-de-eldre/#findComment-3652623
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...