Gå til innhold

Invitasjon til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Min datter skal ha konfirmasjon neste år og jeg planlegger invitasjoner nå. Det jeg sliter med er min svigerinne. Hun og barna er selvsagt invitert men hennes kjæreste vil jeg ikke invitere. Egentlig er han hennes x som hun har blitt sammens igjen. Han gikk fra henne og barna når de var 1 og 3 år. Han hadde ett forhold til en av hennes venninner og dem giftet seg og fikk barn. 

Jeg kan ikke glemme at jeg kjøpte mat til dem i tiden etterpå når min svigerinne satt igjen med mange reginger og ikke hadde penger til mat.  Jeg kan ikke glemme at vi passet barna i mange uker når hun var syk. Hvor var han da?

Han bidro ikke til noe i alle årene. Hun betale regulering til begge barna alene. Ordnet og betale alle bursdagsselskap 

Og no har kona gått fra han og da sniket han seg inn i livet til min svigerinne igjen.  Og hun er så forelsket i han igjen så hun har tydeligvis glemt alt. Men ikke jeg. 

Er jeg slem om jeg ikke invitere han i konfirmasjonen?

Anonymkode: 3ab98...812

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407770-invitasjon-til-konfirmasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier konfirmanten selv?

Det er vel ennå noen mnd til du trenger å sende ut invitasjonene, du trenger vel ikke bestemme deg riktig ennå. Jeg er litt usikker på hva jeg skal mene egentlig, jeg kjenner jo ikke mannen og vet ikke om han har kommet på bedre tanker eller om han er en falsk tosk.

Min datter skal ha konfirmasjon neste år og jeg planlegger invitasjoner nå. Det jeg sliter med er min svigerinne. Hun og barna er selvsagt invitert men hennes kjæreste vil jeg ikke invitere. Egentlig er han hennes x som hun har blitt sammens igjen. Han gikk fra henne og barna når de var 1 og 3 år. Han hadde ett forhold til en av hennes venninner og dem giftet seg og fikk barn.

Jeg kan ikke glemme at jeg kjøpte mat til dem i tiden etterpå når min svigerinne satt igjen med mange reginger og ikke hadde penger til mat.  Jeg kan ikke glemme at vi passet barna i mange uker når hun var syk. Hvor var han da?

Han bidro ikke til noe i alle årene. Hun betale regulering til begge barna alene. Ordnet og betale alle bursdagsselskap

Og no har kona gått fra han og da sniket han seg inn i livet til min svigerinne igjen.  Og hun er så forelsket i han igjen så hun har tydeligvis glemt alt. Men ikke jeg.

Er jeg slem om jeg ikke invitere han i konfirmasjonen?

Anonymkode: 3ab98...812

Dersom denne kjæresten også  er/blir hennes samboer, så synes jeg det er sært å ikke invitere ham til konfirmasjonen. Dersom de ikke bor sammen, så synes jeg det blir annerledes.

Generelt sett så tenker jeg at din svigerinne selv bestemmer hvem hun skal være sammen med. Jeg synes at man skal respektere de valgene andre gjør i så måte, og ikke bruke invitasjoner som en form for "sanksjonering" av et forhold du ikke har sans for.

Hvis de er samboere når konfirmasjonsdagen kommer, synes jeg ikke det går an å utelate ham - regner med at andre husstander blir invitert sammen?  Se det an til du må sende ut invitasjonene.  Du kan varsle svigerinnen din om datoen uten å gå i detaljer nå, hvis dette er grunnen til at du planlegger i så god tid.

Generelt synes jeg det er en uting å bruke familiesammenkomster til å helle bensin på bålet.  Det er ikke din oppgave å straffe verken ham eller svigerinnen din for prioriteringer du er uenig i.  

Er dette en mann som er i stand til å lage bråk og uro under konfirmasjonen? For hvis ikke, synes jeg egentlig ikke det er opp til deg å ta en slik avgjørelse. Hvis han er samboer med din svigerinne er det naturlig at han blir invitert, uavhengig av hva slags mening du har om han. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...