Gå til innhold

Ta opp noe som er tatt opp før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ting er litt vanskelig for tiden. Kan man ta opp lignende problemstillinger som man har tatt opp med behandler før? Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan timene skal forholde seg, de blir vel kanskje lei av at samme problematikk blir tatt opp flere ganger..? Jeg vil gjemme meg inne, men skal ikke gjøre det. 

Skrevet

Jeg synes ting er litt vanskelig for tiden. Kan man ta opp lignende problemstillinger som man har tatt opp med behandler før? Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan timene skal forholde seg, de blir vel kanskje lei av at samme problematikk blir tatt opp flere ganger..? Jeg vil gjemme meg inne, men skal ikke gjøre det.

Det er helt greit å ta opp samme problemstilling mange ganger.

motorPrøysen
Skrevet

Det er du som bestemmer hva du vil ta opp og hvor mange ganger. Det er dine timer.

Skrevet

Det er helt greit å ta opp samme problemstilling mange ganger.

Helt greit som i at det er akseptert, eller helt greit som i at det faktisk kan være hensiktsmessig?

Skrevet

Det er du som bestemmer hva du vil ta opp og hvor mange ganger. Det er dine timer.

Det forstår jeg og er jeg veldig takknemlig for, men kan det være hensiktsmessig noen ganger, når man føler man har gått litt tilbake på noe man tidligere har jobbet med? Jeg vil gjerne bruke timene, som jeg er så heldig å få, på en best mulig måte :)

Skrevet

Helt greit som i at det er akseptert, eller helt greit som i at det faktisk kan være hensiktsmessig?

Det kan være både hensiktsmessig og smart. 

Skrevet

Det kan være både hensiktsmessig og smart. 

Da får jeg kanskje forsøke på det. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er både akseptert og hensiktsmessig. Særlig om en også drøfter hvorfor det ikke ordnet seg etter første drøfting.

Skrevet

Det er både akseptert og hensiktsmessig. Særlig om en også drøfter hvorfor det ikke ordnet seg etter første drøfting.

Takk, jeg tror det var lurt å drøfte hvorfor det ikke har ordnet seg. Jeg fikk mye ut av det, selv om det var en vanskelig time. 

Skrevet

Takk, jeg tror det var lurt å drøfte hvorfor det ikke har ordnet seg. Jeg fikk mye ut av det, selv om det var en vanskelig time. 

Så flott. Fikk du litt mer taket på hvorfor det gikk i krøll forrige gang eller kjenner du at du må tygge mer på floken for å få den opp? 

Skrevet

Så flott. Fikk du litt mer taket på hvorfor det gikk i krøll forrige gang eller kjenner du at du må tygge mer på floken for å få den opp? 

Det var en vanskelig time, kjentes som jeg ikke klarte å puste, jeg fikk litt panikk, og behandleren stoppet timen litt fordi jeg ble så ute av meg...

Jeg skjønner vel kanskje litt mer av hvor mye dette problemet preger meg i hverdagen, og at jeg ikke kan forvente at det bare går fremover. 

Ellers er det erkjennelsen av at det er aktive handlinger jeg foretar. I tillegg tror jeg at angst utgjør en større del av matproblematikken enn jeg trodde, og at det har betydning for at jeg har disse fallene.

Skrevet

Det var en vanskelig time, kjentes som jeg ikke klarte å puste, jeg fikk litt panikk, og behandleren stoppet timen litt fordi jeg ble så ute av meg...

Jeg skjønner vel kanskje litt mer av hvor mye dette problemet preger meg i hverdagen, og at jeg ikke kan forvente at det bare går fremover. 

Ellers er det erkjennelsen av at det er aktive handlinger jeg foretar. I tillegg tror jeg at angst utgjør en større del av matproblematikken enn jeg trodde, og at det har betydning for at jeg har disse fallene.

Det ser ut som viktige og tidkrevende erkjennelser du ble gjort klar over, bra jobbet umaken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...