Gå til innhold

Når står du opp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg står normalt opp mellom 05.30 og 08.30. Jeg står opp når jeg våkner for da får jeg ikke til å sovne igjen, med mindre det er så tidlig at det egentlig er natta fortsatt. Jeg blir rastløs av å ligge i senga, så begynner jeg å tenke på frokost og kaffe og da får jeg ihvertfall ikke sove igjen. Jeg måtte skikkelig ta meg sammen da jeg hadde samboer som elsket å ligge i senga på morgenen og spise frokost og skravle. Blir jo helt gal i kroppen av å ligge i senga også så kjedelig.

Jeg misunner sånne som deg som klarer å komme seg opp av seg selv til slike fornuftige tider. Jeg er avhengig av vekkerklokke og i perioder skulle jeg helst bare ligget i senga hele dagen. Det er så mye tryggere der.

Jeg misunner sånne som deg som klarer å komme seg opp av seg selv til slike fornuftige tider. Jeg er avhengig av vekkerklokke og i perioder skulle jeg helst bare ligget i senga hele dagen. Det er så mye tryggere der.

Da jeg jobbet var jeg oppe senest 05.30, så jeg syns jeg sover lenge ;) I det siste har jeg vært dårlig på å legge meg + at jeg er fryktelig trøtt for tiden, så da blir klokka 8-8.30 før jeg står opp. Er ikke alltid jeg våkner av meg selv. Våkner ofte av at en av hundene begynner å romstere litt. Men vi bytter på hvem som våkner først. Joda, det er trygt i senga, det er jeg enig i. Men det er ganske trygt i stua også. Og deilig å sitte oppe, under pleddet med kaffe før andre er ute. En liten stund føles det som at jeg har verden for meg selv. Jeg er også litt lettere til sinns om morgenen, noe jeg har forstått at ikke er så vanlig. Det som er dumt er at jeg også kan klare å sitte oppe til langt på natt, noen ganger må jeg tvinge meg i seng. Og jeg våkner like tidlig uansett når jeg legger meg. Liker best de kveldene øynene går i kryss kl 23 og jeg da faktisk klarer å karre meg i seng da :) Jeg får jo altfor lite søvn om jeg ikke er i seng før kl 1-2 og våkner i 7-8-tiden. Jeg trenger 7,5-8 timer søvn, men det er det ikke alltid jeg får til.

Våknet klokken seks i dag og merker det var altfor tidlig, er jo kjedelig når man ikke har noe man skal. Kunne tenkt meg å sovet til åtte ni. Når står du opp og er du fornøyd med det? De som skal på jobb må jo tidlig opp. 

hei!

06.00 pleide jeg stå opp,

nå står jeg opp 05.00 ca, i dag 05.30, (fordi jeg følte meg syk og føler meg syk fortsatt) pga av alt jeg skal rekke før jeg skal starte vekke runden mellom kl 06.00 og 07.00, må jeg stå opp såpass mye før nå for tiden.

jeg har intervaller på ca 15 min mellom hver vekkerunde, de med asperger er våkne, når jeg sier, "godmorgen klokken er 06.00, håper du har sovet godt, hva vil du ha til frokost og badet er ledig", , han uten asperger, er trøtt og trenger stadig påminnelser om at kl 07.00 må han senest stå opp. 

fordelen slik jeg erfarer det, er at jeg rekker mate pus, (som mjauer når jeg står opp) sette på tørketrommel, vaskemaskin, tømme oppvaskmaskinen, sette på ovnen, feks lage vaffelrøre, sette på kaffemaskinen, rydde kjøkkenet, lage kaffe, skrive handleliste, samt drikke noen slurker kaffe før vekkerunden starter og matpakkeprosjektet startet, pluss ofte vaske badet. Det er lettere å gjøre sånt før andre mennesker er våkne, det er mer effektivt.

merkelig nok står jeg opp på samme tid i helgene, jeg gjør omtrent set samme - lage matpakker og sette på ovnen og vekke andre, 

Hvis jeg har høy feber kan jeg ligge til 08.00, men det har jeg sjelden. 

hei!

nå står jeg opp 05.00 ca, i dag 05.30, (fordi jeg følte meg syk og føler meg syk fortsatt) pga av alt jeg skal rekke før jeg skal starte vekke runden mellom kl 06.00 og 07.00, må jeg stå opp såpass mye før nå for tiden.

jeg har intervaller på ca 15 min mellom hver vekkerunde, de med asperger er våkne, når jeg sier, "godmorgen klokken er 06.00, håper du har sovet godt, hva vil du ha til frokost og badet er ledig", , han uten asperger, er trøtt og trenger stadig påminnelser om at kl 07.00 må han senest stå opp. 

fordelen slik jeg erfarer det, er at jeg rekker mate pus, (som mjauer når jeg står opp) sette på tørketrommel, vaskemaskin, tømme oppvaskmaskinen, sette på ovnen, feks lage vaffelrøre, sette på kaffemaskinen, rydde kjøkkenet, lage kaffe, skrive handleliste, samt drikke noen slurker kaffe før vekkerunden starter og matpakkeprosjektet startet, pluss ofte vaske badet. Det er lettere å gjøre sånt før andre mennesker er våkne, det er mer effektivt.

merkelig nok står jeg opp på samme tid i helgene, jeg gjør omtrent set samme - lage matpakker og sette på ovnen og vekke andre, 

Jammen står du opp tidlig, men du må vel det du som har så mye å gjøre. Ble andpusten av å bare lese det jeg. 

hei!

Wow, du er effektiv må jeg si.

Annonse

Jammen står du opp tidlig, men du må vel det du som har så mye å gjøre. Ble andpusten av å bare lese det jeg. 

Ja jeg må det,

men jeg liker det også, hvis jeg er "hyggelig og prøver ligge litt lenger"  feks i helgene, får jeg faktisk ryggsmerter, de kommer fort, jeg som ikke har vondt i ryggen, sånn normalt får ryggsmerter raskt, særlig hvis jeg skjønner at kl nærmer seg 07.00, om det er psykisk uro, vet jeg ikke, men jeg tror faktisk det er at ryggen min ikke tåler å ligge for lenge sammenlagt over en og samme tidsperiode.

Jeg liker at det er så lik tid man står opp på, også er tingene så tidlig såpass lette å gjøre, det er stille i huset og jeg kjenner med glad.

Jeg blir mer anpusten og stresset når jeg tenker på at jeg skal si noe hyggelig og fint, pga av det sosiale, ved 08.00 tiden, 

jeg er så ekstremt sliten for tiden, og særlig i dag, og det er ikke fordi jeg står opp tidlig, men fordi jeg utsetter meg selv for et enormt stress hver dag, ikke minst fordi jeg er så hyggelig mot andre, jeg må huske på mye, og det stresser meg.

Mange morgenfugler her :-)

Jeg står opp 7.00 på hverdager, ca 8.30 på lørdager og 9.30 på søndager. Med mindre jeg har vært ute på lørdag, da kan søndagen bli senere. Elsker lørdag formiddag, stå opp relativt tidlig, spise frokost og se masse daytime-TV og drikke kaffe fram til det blir på tide å gjøre noe.

Ja jeg må det,

men jeg liker det også, hvis jeg er "hyggelig og prøver ligge litt lenger"  feks i helgene, får jeg faktisk ryggsmerter, de kommer fort, jeg som ikke har vondt i ryggen, sånn normalt får ryggsmerter raskt, særlig hvis jeg skjønner at kl nærmer seg 07.00, om det er psykisk uro, vet jeg ikke, men jeg tror faktisk det er at ryggen min ikke tåler å ligge for lenge sammenlagt over en og samme tidsperiode.

Jeg liker at det er så lik tid man står opp på, også er tingene så tidlig såpass lette å gjøre, det er stille i huset og jeg kjenner med glad.

Jeg blir mer anpusten og stresset når jeg tenker på at jeg skal si noe hyggelig og fint, pga av det sosiale, ved 08.00 tiden, 

jeg er så ekstremt sliten for tiden, og særlig i dag, og det er ikke fordi jeg står opp tidlig, men fordi jeg utsetter meg selv for et enormt stress hver dag, ikke minst fordi jeg er så hyggelig mot andre, jeg må huske på mye, og det stresser meg.

Jeg syns det høres ut som du har mye stress i livet ditt. 

Mange morgenfugler her :-)

Jeg står opp 7.00 på hverdager, ca 8.30 på lørdager og 9.30 på søndager. Med mindre jeg har vært ute på lørdag, da kan søndagen bli senere. Elsker lørdag formiddag, stå opp relativt tidlig, spise frokost og se masse daytime-TV og drikke kaffe fram til det blir på tide å gjøre noe.

Ja det var mange morgenfugler her må jeg si og, står opp sju du og ja. 

Wow, du er effektiv må jeg si.

Ja,

har alltid tenkt jeg er lite praktisk av meg, men så leste jeg om at noen mente forskjellen på AS og HFA er at mennesker med HFA er flinkere praktisk, da tenkte jeg på alt jeg får til av daglige gjøremål, det er derfor min mann bare lar ting stå, fordi etter at jeg har vært i et rom noen minutter sier han så er det magisk strøkent. Han kaller dette trylling for det går så fort.

Jeg bygger en del ting, sånt som krever hammer og spiker og sag, og særlig, alt av gjerder raser sammen, derfor tenkte jeg at jeg har 10 tommeltotter, men sånne vanlige husmorting, lage mat og brette klær, og vanne planter, på sånt er jeg flink.

Også har jeg altså en indre klokke, som kanskje sitter i ryggen, jeg vet ikke, men i vertfall gjør den at jeg ikke har valg.

Men jeg liker helgene:-) da er jeg ferdig med alt jeg må,  når alle gradvis står opp, så er det bare å slappe av videre, feks se Ted talks eller you-tube videoer, som jeg vil at de andre skal se, eller omvendt. Men ved 09.00 tiden blir jeg rastløs igjen, da begynner jeg å tenke på listene, men uten at jeg sier noe, for jeg vil ikke at andre, særlig min mann skal bli stresset, ikke før kl 10.00, da først lurer jeg på når han har tenkt å kle på seg. Man venner seg til andres døgnrytme når man er gift lenge.

Noen ganger blir B mennesker A mennesker, eller en mellomting rett og slett fordi de er giftet seg med en.

Jeg står opp mellom seks og åtte, helg eller hverdag. Avhenger av når jeg er uthvilt og trenger stort sett ikke bruke vekkerklokke, da jeg våkner klokka seks om det er da jeg trenger å komme meg opp. Forsover meg aldri.

Både helg og hverdag ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...