Gå til innhold

Voldsoffererstatning

Anbefalte innlegg

Hei. Bare noen generelle spørsmål som sikkert er spurt før, men som jeg ikke finner.

Litt om situasjonen: Fikk en super kjæreste i 2009, etterhvert viste det seg at han ikke var så super...

Epikrise fra 2010: Pas fremtrer preget at voldshandlingene hun har vært utsatt for, hun har tydelige merker i ansiktet og en observerer at hun sliter med å bevege seg, en tenker at det her kan handle om PTSD og vi må etterhvert tenke videre behandling.

Hun er tydelig preget av den kriminelle handlingen hun har vært utsatt for. Hun er rød i øyet, blå rundt det andre, videre har hun problemer med å ta på seg jakken og har en stiv gange. Kontakter krisesenter.

Etter litt tid samme år: Pasient slått av samboer mot venstre øye og venstre overkjeve. pasient kommer sammen med politi fra legevakt med henvisning om ct ansiktskjelett, ingen funn.

Man ser en hevelse og blåmeredannelse over øye og kjeve. Hun har også hematom over venstre øyelokk, ser sprukket blodåre på venstre øye. Man tar fotografier av pasienten for juridiske grunner.

2011: 5 timer utsatt for vold, forhold ikke anmeldt, men har en frist på 5 år, i.føl paragraf 67.

2012: x sambo dømt etter paragraf 228, for å ha dradd meg ut fra eget bopel, ut på terrasse, videre ut på parkeringsplass, der han prøvde å dytte meg inn i bilen, smelt meg inn i veggen og tatt kvelertak og samtidig holdt meg over munnen så jeg ikke kunne rope om hjelp, hadde vitne som ringte politi. Dom: betinget fengsel i 40 dager og bot på 15000.

Jeg fikk aldri høre noe om erstatning e.l

Har nå etter psykolog i ørten timer, fått på papir PTSD etter dette.

Så da er spørsmålene:

- kan jeg få noe som helst?

- og isåfall hva?

Jeg gikk på aap før dette skjedde, men måtte fortsette utover normal periode da dette har gitt meg store problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407891-voldsoffererstatning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Ja, det var det som hadde vært det beste, det er jo han som burde svi for dette. Jeg fikk desverre aldri vite om dette da rettsaken pågikk, men vet ikke om de forlanger at han betaler tilbake til staten. Han fikk 1 dom, advokaten lurer på om jeg kansje burde anmelde han for resten, men jeg er livredd for å møte han igjen og har sagt om dette er tilfellet, at jeg må møte han i retten, så trekker jeg meg.. Han er en så ond person, etter rettsaken når jeg møtte han syns jeg øyene hans nesten bare er sorte... *frysning* :o

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407891-voldsoffererstatning/#findComment-3657774
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...