Gå til innhold

Fantasi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke rådet henne til å slutte med medisiner, på pm ga jeg henne et tilbud som inkluderte alt annet enn medisinslutt, det kan hun bekrefte. Jeg syns bare hun skal få god nok hjelp med medisiner, kanskje et annet sted i landet, kanskje må man rett og slett av og til til en annen psykiater, for å få hjelp, slik at hun kan le, føle og ikke være tungt/overmedisinert. Det opprører meg tidvis å lese at hun ikke ler lenger feks og hun som skriver så vakre dikt orker ikke lenger, det er mye som jeg stiller spørsmål om ikke kunne vært bedre om hun kom til en psykiater som så lidelsen det er feks ikke orke, ikke føle osv.... Hun er et godt menneske, og jeg tror dessverre ikke alle med hennes lidelse får god nok oppfølging. Dette skulle heller ikke koste henne noe, da jeg tar ansvar for mine råd/tilbud. Jeg bryr meg om stjernestøv.

Ja det kan jeg bekrefte og er takknemlig for at du bryr deg. Du er et godt menneske :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407898-fantasi/page/2/#findComment-3654755
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan jeg bekrefte og er takknemlig for at du bryr deg. Du er et godt menneske :)

Takk snille stjernestøv:-)

Jeg er i vertfall snill, det er jo bare noe vi kan velge å være.

(det med å være et godt menneske, virker som noe mer, mulig jeg tar feil, men jeg har truffet noen gode mennesker, den ene var en indisk prest, han levde for barna på jernbanestasjonen (nå får du en pm, jeg kom på en ting) , den andre var mor teresa, så traff jeg en ordfører med så mye omtanke for alle at han ikke hadde tid å snakke med pressen, at jeg husker han godt)(jeg ville likt å være sånn, jeg syns sånne mennesker er ressursene verden ikke kan klare seg uten, det fins en hel del av dem, feks Bill Gates, og hans kone, Bob Geldof og hans kone (de begynner på B G begge:-) , og mange mange mindre kjente, men det fine med alle disse gode menneskene er at de gjør verden til et mye bedre sted for oss mennesker, enten lokalt eller globalt, jeg tror fordi de velger ha et annet fokus og ikke seg selv, de har et perspektiv og et hjerte og en forpliktelse i seg som gjør at de kjenner ansvaret vi alle egentlig har for hverandre og fremtiden.) (egentlig veldig fornuftig, selv om stappfult med følelser på sett og vis) (jeg har kommet over flere områder i livet der følelsene, dvs evnen til å føle med andre, er så avgjørende for å ta gode avgjørelser, at uten denne evnen, ville verden vært kald og vanskelig for de fleste)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407898-fantasi/page/2/#findComment-3654761
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke rådet henne til å slutte med medisiner, på pm ga jeg henne et tilbud som inkluderte alt annet enn medisinslutt, det kan hun bekrefte. Jeg syns bare hun skal få god nok hjelp med medisiner, kanskje et annet sted i landet, kanskje må man rett og slett av og til til en annen psykiater, for å få hjelp, slik at hun kan le, føle og ikke være tungt/overmedisinert. Det opprører meg tidvis å lese at hun ikke ler lenger feks og hun som skriver så vakre dikt orker ikke lenger, det er mye som jeg stiller spørsmål om ikke kunne vært bedre om hun kom til en psykiater som så lidelsen det er feks ikke orke, ikke føle osv.... Hun er et godt menneske, og jeg tror dessverre ikke alle med hennes lidelse får god nok oppfølging. Dette skulle heller ikke koste henne noe, da jeg tar ansvar for mine råd/tilbud. Jeg bryr meg om stjernestøv.

Les hva du selv skriver lenger opp, blant annet

"hvis du hadde humor før du begynte på medisin og har mistet den, noe så livsnødvenig, vel så bør du vurdere å slutte med medisin,

det er mer viktig med humor enn det de fleste vet og forstår.

Men det er jo et valg man står fritt til å gjøre, valg krever bare beslutning."

Her (og også ved dine andre svar) går du etter min oppfatning langt i å si at det er opp til henne om hun skal slutte med medisiner eller ei, og nærmest fremstiller det som modig å gjøre det.  Alle her vet at stjernestøv ønsker å slutte med medisiner (uten at hun kanskje har oversikt over konsekvensene), og jeg synes du skal være forsiktig med å hive bensin på bålet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407898-fantasi/page/2/#findComment-3654769
Del på andre sider

Les hva du selv skriver lenger opp, blant annet

"hvis du hadde humor før du begynte på medisin og har mistet den, noe så livsnødvenig, vel så bør du vurdere å slutte med medisin,

det er mer viktig med humor enn det de fleste vet og forstår.

Men det er jo et valg man står fritt til å gjøre, valg krever bare beslutning."

Her (og også ved dine andre svar) går du etter min oppfatning langt i å si at det er opp til henne om hun skal slutte med medisiner eller ei, og nærmest fremstiller det som modig å gjøre det.  Alle her vet at stjernestøv ønsker å slutte med medisiner (uten at hun kanskje har oversikt over konsekvensene), og jeg synes du skal være forsiktig med å hive bensin på bålet.

uff:-(

men heldigvis skjønte stjernestøv det.

jeg tror pga av en pm med litt motsatt ordlyd:-(

ikke så lett for deg å vite hva jeg skriver på pm, men altså skrev jeg, og som stjernestøv bekreftet, at jeg kan hente henne, betale privat psykiater, kjøre henne hjem og jeg skal ikke plage henne med ord, jeg skal passe godt på henne, og angst m.m. går helt fint, jeg lovet å ta godt vare på henne:-(

jeg skrev dette på pm fordi jeg ble så lei meg, men hva jeg skriver på dol og pm vet jo ingen andre enn stjernestøv, men som hun bekreftet, det var altså psykiater og endring av medisiner jeg anbefalte på pm,

og dette forstod stjernestøv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407898-fantasi/page/2/#findComment-3654775
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...