Gå til innhold

Jeg kan dessverre ikke stille opp for flyktningene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne har jeg sett delt på Facebook flere ganger, og det har fått massiv støtte i mange kretser.

Trådstarter har kanskje et relativt tøft liv, men vi må ta inn over oss at flyktningene fra Syria rømmer fra liv i livsfare. De kommer ikke hit først og fremst for å nyte godt av økonomisk støtte. Jeg er fryktelig lei av politikere og andre som bruker som argument mot u-hjelp og støtte til flyktninger med  "at vi må hjelpe våre egne først". Den store majoriteten her i landet har det bra og vil ikke merke noen endring i levestandard om vi nå tar et tak og hjelper flyktninger. Å sette grupper opp mot hverandre er billig retorikk.

At damen i innlegget har det vanskelig er ikke et gyldig argument mot å hjelpe flyktninger.

Xtra skrev (På 12.10.2015 den 13.47):

Denne har jeg sett delt på Facebook flere ganger, og det har fått massiv støtte i mange kretser.

Trådstarter har kanskje et relativt tøft liv, men vi må ta inn over oss at flyktningene fra Syria rømmer fra liv i livsfare. De kommer ikke hit først og fremst for å nyte godt av økonomisk støtte. Jeg er fryktelig lei av politikere og andre som bruker som argument mot u-hjelp og støtte til flyktninger med  "at vi må hjelpe våre egne først". Den store majoriteten her i landet har det bra og vil ikke merke noen endring i levestandard om vi nå tar et tak og hjelper flyktninger.

Skal vi ta imot flere 100.000 kommer mange definitivt til å merke endring i levestandard. I tillegg vil det destablisere samfunnet.

Anonymkode: c4a98...7fd

Det er noe virkelig naivt over norsk innvandringspolitikk.

En ting er jo Syria nå (selvfølgelig er det tilhengere av IS blant de som flykter) - men hva hvis verdenssamfunnet bestemmer seg for å bombe IS til helvete? Tror dere ti/hundretusener av IS-sympatisører legger seg pent ned og dør? Nei, de kommer selvfølgelig til å flykte til Vesten (som politiske flyktninger), som vil flomme over av ekstremisme og terror.

Det er akkurat det samme som vi har sett med de som flykter fra Somalia. Jeg benekter ikke at det finnes en del somaliere i Norge som er lovlydige. Dessverre er det ikke slik at vi kan si at "noen få" somalske menn står for kriminaliteten. Om de ikke er i flertall, så er det virkelig ikke langt unna. Vold, salg av narkotika, tygging av khat, trygdemisbruk, voldtekter/overgrep, you name it. Det som skjer er at et land er i oppløsning pga borgerkrig. Folk flykter, og de bringer med seg sine tradisjoner og nekter å respektere våre. Hvilke holdepunkter har vi for at historien skal bli så veldig annerledes med Syria?

Sverige brukes som eksempel på "hvor bra det kan gjøres" når det gjelder å ta imot asylsøkere. Ønsker vi virkelig tilstander som man ser i Malmø? Deler av byen hvor ikke engang politiet tør å ferdes? Og hvorfor er det i områdene som er dominert av fremmedkulturelle at politiet ikke tør å ferdes? Er det tilfeldig?

Jeg sier absolutt ikke at vi ikke skal hjelpe. Men hjelpen må være effektiv. Å flytte befolkningen i et helt land er neppe det som hjelper mest. Det fører bare til destabilisering av landene folk flykter til.

Folk tør ikke kalle en spade en spade. De kan få bo i flyktningeleire i nabolandene, der vil de riktignok være fattige. De reiser fra disse flyktningeleirene for å søke lykken i velstående europeiske land. Jeg skulle gjerne sett noen motbevise den påstanden, men det er bare svada å finne om denne folkevandringskrisen.

Ved å heller bruke svimlende summer på hjelp i nærområdet, ville man kunne sikret de en ok levestandard. Men Merkel og andre fanatiske naivister, måtte gå hen å slippe alle inn......

Endret av Inner self

Annonse

Inner self skrev (På 12.10.2015 den 18.08):

Folk tør ikke kalle en spade en spade. De kan få bo i flyktningeleire i nabolandene, der vil de riktignok være fattige. De reiser fra disse flyktningeleirene for å søke lykken i velstående europeiske land. Jeg skulle gjerne sett noen motbevise den påstanden, men det er bare svada å finne om denne folkevandringskrisen.

Kun ensidig propaganda i media.

Anonymkode: c4a98...7fd

Ja, det er mye propaganda i NRK og TV2, men vil man bo i ett land der media kritiserer flyktninger? Balanse hadde dog gjort seg. Men det er først nå etter flere måndeder, man begynner å snakke om kostnader, og det fakta att 78% er menn og slike ting. En mer sober fremstilling, som ikke går ut på hverken for eller i mot, ville gjort seg, men når nyhetsankere nesten begynner ta stilling for uten forbehold da har det gått forlangt. Vi er vel fortsatt ett demokrati...

Endret av Inner self
  AnonymBruker skrev (På 13.10.2015 den 15.30):

Det er interessant hvordan kvinnfolkene på DOL styres av følelser, mens mennene holder seg til fakta.

Anonymkode: 872d8...393

Jeg er veldig glad for at mine besteforeldre ble tatt i mot med følelelser da de under annen verdenskrig måtte flykte hals over hodet til Sverige, og fikk tildelt en leilighet i Stockholm.

Annonse

Xtra skrev (På 14.10.2015 den 7.40):

Jeg er veldig glad for at mine besteforeldre ble tatt i mot med følelelser da de under annen verdenskrig måtte flykte hals over hodet til Sverige, og fikk tildelt en leilighet i Stockholm.

De fikk neppe livslangt asyl i Sverige med fulle trygderettigheter? En mer korrekt sammenligning er om de syriske flykningene som kommer (som forøvrig er 71% friske unge menn, ikke barn, kvinner, gamle, og syke), søker tilflukt i et naboland til ting har roet seg ned.

Endret av slabbedask
Gjest Gargamel

Jeg håper de 35 000 svenske, økonomiske flyktningene i Norge føler seg like godt mottatt. Jeg tror de er en reell berikelse for landet. Flittige og dyktige.

Problemet er ikke at de ikke fortjener hjelp, eller at vi ikke vil hjelpe; det er et helt praktisk problem. Hvor mange millioner mennesker tror du det er snakk om?

Gargamel skrev (På 14.10.2015 den 9.07):

Jeg håper de 35 000 svenske, økonomiske flyktningene i Norge føler seg like godt mottatt. Jeg tror de er en reell berikelse for landet. Flittige og dyktige.

Ja, enig. Og vi syke og late nordmenn har jo gode trygderettigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...