Gå til innhold

Svir i skulder og nakke når jeg maler

Anbefalte innlegg

Jeg er midt i et oppussingsprosjekt og har ikke lyst til å gi meg halveis i arbeidet.

Problemet er at jeg får så veldig svie i skulder og nakke mens jeg maler. Jeg har hatt problemer før og den ene gangen hadde jeg mye verk og var redusert i et halvt år. Det er noe jeg ikke ønsker å få igjen. Den gang fikk jeg påvist slitasje i nakken.Så hva kan jeg gjøre for å forebygge? 

Anonymkode: cd1e2...242

Fortsetter under...

Jeg er midt i et oppussingsprosjekt og har ikke lyst til å gi meg halveis i arbeidet.

Problemet er at jeg får så veldig svie i skulder og nakke mens jeg maler. Jeg har hatt problemer før og den ene gangen hadde jeg mye verk og var redusert i et halvt år. Det er noe jeg ikke ønsker å få igjen. Den gang fikk jeg påvist slitasje i nakken.Så hva kan jeg gjøre for å forebygge?

Å jobbe med armene over hodet gir mye belastning på nakken. Prøv å ikke jobb med armene høyere enn skulderhøyde. Det innebærer at du neppe bør ta ansvar for maling av tak, og at du for øvrig må være flink til å bruke gardintrapp slik at du kommer opp i riktig høyde for å gjøre en del jobber.

Å jobbe med armene over hodet gir mye belastning på nakken. Prøv å ikke jobb med armene høyere enn skulderhøyde. Det innebærer at du neppe bør ta ansvar for maling av tak, og at du for øvrig må være flink til å bruke gardintrapp slik at du kommer opp i riktig høyde for å gjøre en del jobber.

Tante Sofie i aksjon. Hun vet...

Anonymkode: d72d4...d5c

Det er bare vegger.  Har ikke gardintrapp, men bruker trappestol. Prøver nå å holde meg mest mulig under skulderhøyde. Det verket i går kveld, men er bra nå.  Så jeg håper det går bra.  

Slitasjen er der alltid, så jeg har lurt på om det var betennelse på grunn av slitasjen som gjorde at jeg hadde smerter i et halvt år. Var det bare pga slitasjen skulle jeg tro smertene alltid ville være der.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...