Gå til innhold

Er pessimistisk til Europas fremtid

Anbefalte innlegg

Statsviter Francis Fukuyama: – Senk farten på inntaket av flyktninger

http://www.aftenposten.no/kultur/Francis-Fukuyama--Senk-farten-pa-inntaket-av-flyktninger-8192838.html

Økt høyrepopulisme og sinte flyktninger vil føre til politisk tilbakeslag. Det er pessimistiske spådommer statsviter Francis Fukuyama har for Europas fremtid.

– For å løse flyktningkrisen må Europa gjøre to ting. For det første må det bruke mye mer penger på å ta vare på flyktningene som er i Midtøsten. For det andre trenger Hellas og Italia hjelp til å sikre grensene sine. Schengen-avtalen gir ingen mening uten kontroll over de ytre grensene.

Han tror vi har et politisk tilbakeslag i vente.

– Det er uunngåelig at de høyrepopulistiske partiene i Europa vil fortsette å vokse. De ønsker å beholde landets kultur, noe som ikke er helt urimelig. Det kommer til å bli vanskelig å assimilere folk om ikke landene senker farten på inntaket av flyktninger. Migrantene kommer til å bli sinte og misfornøyde. Det må Europa være bedre forberedt på.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407981-er-pessimistisk-til-europas-fremtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

NOEN MÅ SETTE NED FOTEN SNART!!!!!!!!!!

Hvem da - norske handlingslammende, men "godhjertede", politikere?

De bør ihvertfall handle raskt, før grupperinger på yttre høyre-fløy begynner å vokse. Dette kommer ikke til å bli særlig morro.

grublerijenta

De bør ihvertfall handle raskt, før grupperinger på yttre høyre-fløy begynner å vokse. Dette kommer ikke til å bli særlig morro.

Nei, moro er ikke det første ordet jeg vil bruke om situasjonen Europa er i.  

Det er et europeeisk problem. Jeg syns egentlig Norge er langt mer nøkterne enn mange andre.

Annonse

Har mer troen på nynazistisk styre med de ulemper det har for menneskerettighetene til minoriteter. De er naive nå, men plutselig går det opp for dem, at de har driti på draget... og da vekkes vikingarven.

Det går vel inn under kategorien "helvete" det også?

Neida, det var en avsporing. Beklager det. Vi trygda dagdrivere får fortsette å diskutere Europas fremtid... :P

"Dagdrivere"? Har mer eller mindre sovet fra 11 til 23, vel. Så "nattdriver" er mer passende.

Endret av slabbedask

Ja det er jeg helt enig i, så vi er enige at det går på dunken. Og til hvilken nytte? Vi hjelper ingen.

Nei, vi får heller drikke kokka og høre på metal, og gi faen i resten.

Endret av slabbedask

Annonse

grublerijenta

Ja, og ja.

Endel av det jeg skriver blir stort sett godt mottatt, men jeg kan bli litt "emosjonell" og da går det fort i gærn retning. Hvis jeg plutselig oppfører meg rølpete f.eks. Men det er større takhøyde her, som jo bekreftes ved at jeg er den brukeren med best omdømme her inne.

Stor takhøyde på DOL....fint det vel?

Litt passive aggressive ...tåles på DOL det ?

Tåler du at noen med tourette banner til deg, eller setter du tourette personen på plass. Tenk litt på den ;)

Tror jeg må slutte å klikke liker på psychoen sine innlegg virker som at suksessen har gått helt til hodet hans :P

Anonymkode: 60ba8...44f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...