AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Er det sant at asperger gjør en disponert til å drive med skolemassakre? Anonymkode: 3028d...8c9 0 Siter
slabbedask Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Er det sant at asperger gjør en disponert til å drive med skolemassakre?Anonymkode: 3028d...8c9Selvfølgelig ikke. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Nei, men de massakrene er blitt et kulturelt fenomen, som tiltrekker seg "avvikere".Selvfølgelig ikke.adam hadde asperger Anonymkode: 3028d...8c9 0 Siter
slabbedask Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Aner man noen spydigheter her (husk at jeg er litt dårlig på å tolke sånt)? 1 Siter
slabbedask Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Nei, jeg bare stusser over den argumentasjonen... gir ikke mening for meg.Neivel, har du noe statistikk som støtter opp om din påstand? 1 Siter
slabbedask Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Hvilken påstand? Det med at det blir kulturelle fenomener som andre "copycat'er", det har jeg fra akademisk hold.Ja, da så. 1 Siter
slabbedask Skrevet 15. oktober 2015 Skrevet 15. oktober 2015 Og "misfits" får nok lettere en AS-diagnose enn happy-kids på "the mall"... emo'ene, får de lettere AS? Blir vel mer bipolar og borderline på dem, vil jeg troNoe i den duren. 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Aspergers syndrom alene alene disponerer ikke for voldelige handlinger.Men kombinert med en del andre lidelser kan det øke faren for vold. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Aspergers syndrom alene alene disponerer ikke for voldelige handlinger.Men kombinert med en del andre lidelser kan det øke faren for vold.Hei!Ja dette sa min pensjonerte psykiater også om Anders Behring Breivik, Adam Lanza m.fl, at selv om de kanskje har asperger har de andre svært alvorlige personlighetsforstyrrelser i tillegg. Det jeg syns også var viktig med at abb ikke fikk noen schizofreni diagnose, er at han da ikke kunne blitt stilt til ansvar for sin gjerninger på samme måte, asperger med pf, da skal og kan man stilles til ansvar ved lovbrudd fordi man er bevisst og kan forstå hva man gjør. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg synes alle som er i stand til å planlegge en kriminell handling og forstår at de bryter loven bør kunne dømmes.Da slipper unna noen flaue forestillinger i rettsvesenet. 0 Siter
FGT Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Nei, men de massakrene er blitt et kulturelt fenomen, som tiltrekker seg "avvikere".Mener du at mennesker som har fått diagnosen AS er avvikere ? 0 Siter
FGT Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Merkelig overskrift. Kanskje det finnes Diabetiker mordere,, eller en allergiker morder, eller hva med universitets mordere. eller trygde mordere ? 0 Siter
Aspergers Inc. Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Mener du at mennesker som har fått diagnosen AS er avvikere ?AS fører ofte til så store problemer at man blir stående utenfor samfunnet og således blir en slags "avviker". 2 Siter
FGT Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 uff da.Ja, de er unormale, de skiller seg ut. De er ikke en del av det sosiale. Altså ofte. En kan lure på om det er AS som fører til det, eller om det er det som fører til AS-diagnose - sannsynligvis begge deler, sånn er det med alle psykiatriske diagnoser.Uff da. Kanskje jeg burde isolere meg litt mer for å leve opp til denne forestillingen ? 1 Siter
Madelenemie Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg synes alle som er i stand til å planlegge en kriminell handling og forstår at de bryter loven bør kunne dømmes.Da slipper unna noen flaue forestillinger i rettsvesenet. Hei!Ja det er nok fornuftig. Men litt sjokkerende at noen psykiatere ville gi abb diagnosen paranoid schizofren, noe flere psykiatere og andre også reagerte på, han som har planlagt dette over mange år.og nå som han vil ta soningsforholdene sine inn for retten uttaler jusproffesor dette:- Vi vet det er for omfattende bruk av isolasjon og forskjellige tvangsmidler i norske fengsler, så det er i vår alles interesse at en ressurssterk person som Breivik får prøvet alle sidene ved sine soningsvilkår på alle slags måter, sa Andenæs.blir bare tankevekkende at de første psykiaterne mente han hadde paranoid schizofreni. 0 Siter
Aspergers Inc. Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 uff da.Uff da. Kanskje jeg burde isolere meg litt mer for å leve opp til denne forestillingen ?Kanskje du ikke har AS? 1 Siter
FGT Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Kanskje du ikke har AS? Jeg fikk AS diagnose etter en grundig utredelse på to og en halv mnd. Ville finne ut av min nedstemthet som jeg hadde hatt i 30 år, da jeg første gang ble tatt helt på alvor å ble innlagt for utredning . Kom ut med dystymis og AS som hoved diagnose. Skriver bøker og holder foredrag om Asperger. 1 Siter
Aspergers Inc. Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg fikk AS diagnose etter en grundig utredelse på to og en halv mnd. Ville finne ut av min nedstemthet som jeg hadde hatt i 30 år, da jeg første gang ble tatt helt på alvor å ble innlagt for utredning . Kom ut med dystymis og AS som hoved diagnose. Skriver bøker og holder foredrag om Asperger. Javel. Syntes bare det er litt rart at du har AS når du er så velfungerende sosialt. 1 Siter
FGT Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Javel. Syntes bare det er litt rart at du har AS når du er så velfungerende sosialt.Jeg føler meg ikke som noe velfungerende, men jeg tror det har mye med innstillingen og personligheten å gjøre. egentlig trives jeg mest alene, og har ikke så mye sosial behov. Men pa. av mitt arbeid som formidler og delvis artist, så har jeg lært meg å være positiv. være opptatt av andre, det gir positiv tilbakevirkning. Det tar mye krefter av meg , men får jeg bare litt ro og tid for meg selv, så er jeg snart tilbake igjen. Det verste er å være passiv blant folk, eller å være en jobb som ikke en får brukt seg selv, det tar på kreftene, Endret 16. oktober 2015 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg føler meg ikke som noe velfungerende, men jeg tror det har mye med innstillingen og personligheten å gjøre. egentlig trives jeg mest alene, og har ikke så mye sosial behov. Men pa. av mitt arbeid som formidler og delvis artist, så har jeg lært meg å være positiv. være opptatt av andre, det gir positiv tilbakevirkning. Det tar mye krefter av meg , men får jeg bare litt ro og tid for meg selv, så er jeg snart tilbake igjen. Det verste er å være passiv blant folk, eller å være en jobb som ikke en får brukt seg selv, det tar på kreftene, jobber du ikke som klovn?de liker vel å være i fokus når de ikke er nedstemte. Anonymkode: 66ab4...340 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.