Gå til innhold

asperger-morderen Adam Lanza

Anbefalte innlegg

grublerijenta
Skrevet
  Psychopomp skrev (På 17.10.2015 den 22.34):

Skjønner meg ikke på dere som sier dere "har" den og den diagnosen, og snakker om "vi med _____"... ikke bare med tanke på aspergers syndrom. Jeg har fått diagnose jeg og, men syns det bare er tull. Tror ikke det er særlig sikkerhet i slik diagnostikk, og det gjelder andres diagnoser så vel som min egen. Og ikke kom med det tullet "overlegen sa det var ekstremt sikkert" etc. Men forskjellen er vel at har troen, er vel det som er årsaken. Liksom det er en "vitenskap".

Diagnoser er definitivt usikre, stilles ofte raskt og uten inngående kjennskap til personen, nesten sånn jo flere jo bedre.  Lurer på om de på DPS får ekstra kred for diagnostisering...men de sa nei slik er det ikke.  Fikk noen sjøl, men endte opp med null....det som skiller somatikken fra psykiatrien er behandlingsretten.  Ikke alltid at diagnose i psyk gir behandling som foreskrevet.  Det er vel tragisk, egentlig. 

PS 200 likerklikk...kan vel gratulere med den:). 

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 17.10.2015 den 23.32):

Men det er det. Jeg får ordentlig vondt i fingrene av å måtte bla meg gjennom alle dine unødvendig lange og tidvis usammenhengende innlegg.

Anonymkode: 3028d...8c9

da får du gjøre noe med fingrene dine, jeg kan anbefale å søke på styrke fingrene ved klatring, der fins mange øvelser, ellers dette:

http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=04481

Skrevet
  Madelenemie skrev (På 17.10.2015 den 23.40):

da får du gjøre noe med fingrene dine, jeg kan anbefale å søke på styrke fingrene ved klatring, der fins mange øvelser, ellers dette:

http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=04481

Da utnytter jeg muligheten til å anbefale deg et "skaff deg empati kurs". Du får stikke innom NAV, de vet sikkert om en del steder i din nærhet.

Lykke til! ^_^

Skrevet

Denne tråden begynte med å knytte diagnosen AS til kriminelle personer, fordi  noen kalte de for avvikere. Hva har vi lært så langt ?.  

Skrevet
  FGT skrev (På 18.10.2015 den 11.19):

Denne tråden begynte med å knytte diagnosen AS til kriminelle personer, fordi  noen kalte de for avvikere. Hva har vi lært så langt ?.  

Hei!

Jeg tror ikke har de fleste har lært så mye mer enn de visste fra før,  men vi har  fått stadfestet at de fleste seriøse, enten de er fagpersoner eller synsere, forstår at det er noe mer grunnleggende galt med mennesker som dreper enn autisme, eller, MS, anoreksi, diabetes, m.m. alt dette kan sikkert føre til frustrasjon for mennesker, men man har en sperre på å ta ut sin frustrasjon på andre.

Skrevet
  FGT skrev (På 18.10.2015 den 11.19):

At det er veldig stor uenighet om hva diagnosen AS egentlig går ut på.

Skrevet
  Madelenemie skrev (På 18.10.2015 den 12.09):

Hei!

Jeg tror ikke har de fleste har lært så mye mer enn de visste fra før,  men vi har  fått stadfestet at de fleste seriøse, enten de er fagpersoner eller synsere, forstår at det er noe mer grunnleggende galt med mennesker som dreper enn autisme, eller, MS, anoreksi, diabetes, m.m. alt dette kan sikkert føre til frustrasjon for mennesker, men man har en sperre på å ta ut sin frustrasjon på andre.

Ja, godt sagt, så lenge  en ikke involvere seg inn i ekstreme miljøer, og bli totalt avstumpet da.

Skrevet
  FGT skrev (På 18.10.2015 den 12.33):

Ja, godt sagt, så lenge  en ikke involvere seg inn i ekstreme miljøer, og bli totalt avstumpet da.

Viss jeg hadde vokst opp i feil familie, på feil kant av landet, så hadde jeg nesten garantert blitt "en breivik", men fordi jeg har foreldre og besteforeldre jeg ikke vil såre, kan jeg ikke det.

hadde jeg ikke hatt noen familie, så hadde jeg nok blitt en terrorist jeg også, en 15 år gammel terrorjente.. men men

Skrevet

Så sånn var det med den saken

men men

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 18.10.2015 den 13.39):

Viss jeg hadde vokst opp i feil familie, på feil kant av landet, så hadde jeg nesten garantert blitt "en breivik", men fordi jeg har foreldre og besteforeldre jeg ikke vil såre, kan jeg ikke det.

hadde jeg ikke hatt noen familie, så hadde jeg nok blitt en terrorist jeg også, en 15 år gammel terrorjente.. men men

Som har vært på DOL siden 2013? 

Bare noe jeg lurte på.

Anonymkode: ef6d3...824

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 18.10.2015 den 13.44):

Som har vært på DOL siden 2013? 

Bare noe jeg lurte på.

Hva mener du? Jeg har ikke vært på dol siden 2013..

så sånn var det med den saken

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 18.10.2015 den 14.05):

Hva mener du? Jeg har ikke vært på dol siden 2013..

Sorry, blander deg nok sammen med en annen.

Skrevet (endret)
  AnonymBruker skrev (På 18.10.2015 den 13.39):

Trodde du var en mann jeg da. du mener at du har fått god oppdragelse og  retningslinjer i livet ?  Og hvis du ikke hatt det  å kunne du ha lett innfiltret i deg og ekstreme miljøer og blitt terrorist ?

Hvor gammel er du ?

Endret av FGT
Skrevet

Er den andre anonyme brukeren også en dame nå tro. Interessant i tilfelle.   

Skrevet

Hvordan skal jeg kunne skille der to anonyme i fra hverandre nå dere svarer på mine kommentarer eller når dere stiller  spørsmål og svarer på dem ? Eller kanskje  er dere flere også ?

Skrevet
  FGT skrev (På 18.10.2015 den 17.31):

Er den andre anonyme brukeren også en dame nå tro. Interessant i tilfelle.   

Jeg tror "hun" 'tuller'.

Skrevet
  FGT skrev (På 18.10.2015 den 17.35):

Hvordan skal jeg kunne skille der to anonyme i fra hverandre nå dere svarer på mine kommentarer eller når dere stiller  spørsmål og svarer på dem ? Eller kanskje  er dere flere også ?

Du kan se på anonymkoden nederst i innlegget, vel.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 18.10.2015 den 17.37):

Du kan se på anonymkoden nederst i innlegget, vel.

Ok, takk, da skal jeg studere dem

Skrevet

Så mange anonyme koder, nei dette blir alt for slitsom å følge med på.

Skrevet (endret)

Tror nok aspergers syndrom er noe alle mer eller mindre har, på linje med f.eks. personlighetsforstyrrelser. At det blir noe annet enn f.eks. downs syndrom, hvor det er klare genetiske "avvik", som kjennetegner downs, og bare downs. Jeg tror kanskje de fleste forskere er uenige med meg i dette, og det skal jeg ikke si noe på, jeg bare konstaterer at vitenskapen ennå er ung, og jeg antar dette mer eller mindre filosofiske standtpunktet.

Støttet opp av at en person som er sjenert, klossete, har ensporete interesser og er rigid i forhold til forandringer ikke trenger å kvalifisere for en as-diagnose.

Det er helt klart trekk alle mennesker mer eller mindre har, og da tror jeg syndromet blir mer sånn 0%->100% AS, i stedet for downs, hvor man har et ekstra kromosom som betyr en klar vesensforskjell mellom de med downs og de uten.

Men, som sagt: dette er mitt filosofiske standtpunkt. Jeg sier ikke forskere imot, om de måtte mene noe annet.

Endret av Psychopomp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...