Dol Is Life Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 Tror nok aspergers syndrom er noe alle mer eller mindre har, på linje med f.eks. personlighetsforstyrrelser. At det blir noe annet enn f.eks. downs syndrom, hvor det er klare genetiske "avvik", som kjennetegner downs, og bare downs. Jeg tror kanskje de fleste forskere er uenige med meg i dette, og det skal jeg ikke si noe på, jeg bare konstaterer at vitenskapen ennå er ung, og jeg antar dette mer eller mindre filosofiske standtpunktet.Støttet opp av at en person som er sjenert, klossete, har ensporete interesser og er rigid i forhold til forandringer ikke trenger å kvalifisere for en as-diagnose.Det er helt klart trekk alle mennesker mer eller mindre har, og da tror jeg syndromet blir mer sånn 0%->100% AS, i stedet for downs, hvor man har et ekstra kromosom som betyr en klar vesensforskjell mellom de med downs og de uten.Men, som sagt: dette er mitt filosofiske standtpunkt. Jeg sier ikke forskere imot, om de måtte mene noe annet.Jeg tror du har rett 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 Trodde du var en mann jeg da. du mener at du har fått god oppdragelse og retningslinjer i livet ? Og hvis du ikke hatt det å kunne du ha lett innfiltret i deg og ekstreme miljøer og blitt terrorist ? Hvor gammel er du ?Nja, ikke god oppdragelse, men jeg har tross alt en familie, som stikker innom i ny og ne. Og jeg tror dem hadde blitt ganske såra/fornærma viss jeg plutselig hadde dukka opp på nyhetene som massemorder.En kan jo lure på hva som hadde skjedd dersom jeg hadde vokst opp i en av oslo`s "getto`er".. Med en rusmisbrukende mor og en voldelig far..Er den andre anonyme brukeren også en dame nå tro. Interessant i tilfelle. Nei, du hadde vel ikke trodd at en (norsk) jente kunne få seg til å si noe sånt?Men menSå sånn er det å være aspie, nowadays..Folk hater meg, jeg hater folk. Anonymkode: 3028d...8c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 Tror nok aspergers syndrom er noe alle mer eller mindre har, på linje med f.eks. personlighetsforstyrrelser. At det blir noe annet enn f.eks. downs syndrom, hvor det er klare genetiske "avvik", som kjennetegner downs, og bare downs. Jeg tror kanskje de fleste forskere er uenige med meg i dette, og det skal jeg ikke si noe på, jeg bare konstaterer at vitenskapen ennå er ung, og jeg antar dette mer eller mindre filosofiske standtpunktet.Støttet opp av at en person som er sjenert, klossete, har ensporete interesser og er rigid i forhold til forandringer ikke trenger å kvalifisere for en as-diagnose.Det er helt klart trekk alle mennesker mer eller mindre har, og da tror jeg syndromet blir mer sånn 0%->100% AS, i stedet for downs, hvor man har et ekstra kromosom som betyr en klar vesensforskjell mellom de med downs og de uten.Men, som sagt: dette er mitt filosofiske standtpunkt. Jeg sier ikke forskere imot, om de måtte mene noe annet.Alle kan ha angst i gitte situasjoner. Det betyr ikke at alle har en angst diagnose. Anonymkode: a3e38...052 0 Siter
Psychopomp Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 Alle kan ha angst i gitte situasjoner. Det betyr ikke at alle har en angst diagnose.Anonymkode: a3e38...052Det stemmer. Jeg snakker om det underliggende, som enten er "sterkt" nok til å klassifisere for en diagnose, eller ikke. 0 Siter
FGT Skrevet 18. oktober 2015 Skrevet 18. oktober 2015 Nja, ikke god oppdragelse, men jeg har tross alt en familie, som stikker innom i ny og ne. Og jeg tror dem hadde blitt ganske såra/fornærma viss jeg plutselig hadde dukka opp på nyhetene som massemorder.En kan jo lure på hva som hadde skjedd dersom jeg hadde vokst opp i en av oslo`s "getto`er".. Med en rusmisbrukende mor og en voldelig far..Nei, du hadde vel ikke trodd at en (norsk) jente kunne få seg til å si noe sånt?Men menSå sånn er det å være aspie, nowadays..Folk hater meg, jeg hater folk.Anonymkode: 3028d...8c9Aspie er jo jente. Gjør du det, hva har skjedd med deg da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Aspie er jo jente. Gjør du det, hva har skjedd med deg da?Hva har skjedd med meg da? Anonymkode: 3028d...8c9 0 Siter
FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Hva har skjedd med meg da?Anonymkode: 3028d...8c9Ja siden du mener at du hater folk og folk hater deg ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Ja siden du mener at du hater folk og folk hater deg ?Først og fremst, folk hater meg, - jeg hater folk.Fordi verden er et grusomt sted, der folk bare vil deg vondt og ingen bryr seg.Men på den annen side, så hater jeg ingen som ikke hater meg.Men siden jeg regner med at alle hater meg, så, hater jeg alle Anonymkode: 3028d...8c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Aspie er jo jente.Sikker på det?http://www.urbandictionary.com/define.php?term=aspieAn aspie is one who has Asperger's Syndrome, which is believed to be part of the autism spectrum. Aspies, while being quite gifted verbally, have social, emotional, and sensory integration difficulties, among others. Aspie is an affectionate term, and is not meant as a put down.My son is an aspie, so he's not so great at making idle chit chat at parties, or even at being in crowds, but he can get us home from anywhere. He says he just consults the map in his brain. Anonymkode: ef6d3...824 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg sier "aspie", eller "asper" på norsk, fordi det er så flott med sykdom. 0 Siter
slabbedask Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg sier "aspie", eller "asper" på norsk, fordi det er så flott med sykdom.Det er vel ikke akkurat en "sykdom", da. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det er vel ikke akkurat en "sykdom", da.Det er en diagnose i ICD, som står for International Classification of Diseases... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det er en diagnose i ICD, som står for International Classification of Diseases...Her mistenker jeg no 'tullings'. Anonymkode: c3a30...63d 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Her mistenker jeg no 'tullings'.Anonymkode: c3a30...63dNei, jeg mener det. Betyr ikke disease sykdom? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Nei, jeg mener det. Betyr ikke disease sykdom?Direkte oversatt gjør det nok det, vel.Så da er PU også definert som en sykdom? Anonymkode: c3a30...63d 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Direkte oversatt gjør det nok det, vel.Så da er PU også definert som en sykdom?Anonymkode: c3a30...63dHvorfor er det problematisk? Det er mange sykdommer som ikke er smittsomme. 0 Siter
slabbedask Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Hvorfor er det problematisk? Det er mange sykdommer som ikke er smittsomme.Bør man ikke skille på sykdommer og lidelser?http://www.psykologforeningen.no/Fag-og-profesjon/Blogger/Mats-Larssens-blogg/Hvorfor-er-ikke-psykiske-lidelser-sykdom 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det kan godt hende man bør det, men nå er det for tiden definert som sykdom, og da er det sykdom. 0 Siter
grublerijenta Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Bør man ikke skille på sykdommer og lidelser?http://www.psykologforeningen.no/Fag-og-profesjon/Blogger/Mats-Larssens-blogg/Hvorfor-er-ikke-psykiske-lidelser-sykdomDet ville ikke hatt noe for seg. Gitt at sykdom og lidelse er likestilt for trygdeytelser. Alle MUPS'er er vel forskjellige former for sykdom. Tror jeg 0 Siter
FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Først og fremst, folk hater meg, - jeg hater folk.Fordi verden er et grusomt sted, der folk bare vil deg vondt og ingen bryr seg.Men på den annen side, så hater jeg ingen som ikke hater meg.Men siden jeg regner med at alle hater meg, så, hater jeg alle Anonymkode: 3028d...8c9Ok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.