FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det er vel ikke akkurat en "sykdom", da.Nei, det er jo ikke det. Det fleste oppdaterte fagfolk bruker ordet "tilsand" en nevrobiologisk tilstand innenfor autisme spekter forstyrrelse. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Nei, det er jo ikke det. Det fleste oppdaterte fagfolk bruker ordet "tilsand" en nevrobiologisk tilstand innenfor autisme spekter forstyrrelse. Syns du begrepet "tilstand" er godt? "En tilstand". Alle mennesker er vel i en tilstand? Alle har vel en tilstand? PCen min har en tilstand, samme med mitt tomme kokka-glass. 0 Siter
FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det kan godt hende man bør det, men nå er det for tiden definert som sykdom, og da er det sykdom. ikke på ICD-10 der står det kun tilsand., så kunnskapen nådd lang i den senere tid.r 0 Siter
FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Syns du begrepet "tilstand" er godt? "En tilstand". Alle mennesker er vel i en tilstand? Alle har vel en tilstand? PCen min har en tilstand, samme med mitt tomme kokka-glass.Vet ikke helt , kanskje bedre å kalle det for et syndrom. Men en tilstand kan være ille nok. Hvisdu er deprimert, så er jo det også en tilstand, en nedstemt tilstand. Endret 19. oktober 2015 av FGT 0 Siter
slabbedask Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Syns du begrepet "tilstand" er godt? "En tilstand". Alle mennesker er vel i en tilstand? Alle har vel en tilstand? PCen min har en tilstand, samme med mitt tomme kokka-glass.Regner med at tilstanden endres til "fullt" ganske fort, vel. 0 Siter
FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Sikker på det?http://www.urbandictionary.com/define.php?term=aspieAn aspie is one who has Asperger's Syndrome, which is believed to be part of the autism spectrum. Aspies, while being quite gifted verbally, have social, emotional, and sensory integration difficulties, among others. Aspie is an affectionate term, and is not meant as a put down.My son is an aspie, so he's not so great at making idle chit chat at parties, or even at being in crowds, but he can get us home from anywhere. He says he just consults the map in his brain.Anonymkode: ef6d3...824Ok, da er det en fellesbetegnelse da. Takk for den informasjonen. Har ikke hatt engelsk på skolen en gang. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 ikke på ICD-10 der står det kun tilsand., så kunnskapen nådd lang i den senere tid.r Nei, ICD er internasjonal standard for klassifisering av sykdommer.Vet ikke helt , kanskje bedre å kalle det for et syndrom. Men en tilstand kan være ille nok. Hvisdu er deprimert, så er jo det også en tilstand, en nedstemt tilstand. Hvis jeg fryser på føttene (som jeg gjør), så er det tilstanden... syns det er helt grusomt jeg, den definisjonen.Regner med at tilstanden endres til "fullt" ganske fort, vel.Tror ikke det er mulig før i morgen, vel. 0 Siter
grublerijenta Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Vet ikke helt , kanskje bedre å kalle det for et syndrom. Men en tilstand kan være ille nok. Hvisdu er deprimert, så er jo det også en tilstand, en nedstemt tilstand. Depresjon er en sykdom pr definisjon. Det er noe man har, som kreft, og ikke noe man ""er", man er deppa, det er noe annet. Alt innenfor ICD er sykdom pr definisjon, men noe ligger også innenfor MUPS....betegnelsen....sekkebetegnelsen for "ikke medisinsk......." 0 Siter
FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Ok.Men hvis det var flere som snudde på den flisa, så ville verden være et bedre sted. 0 Siter
FGT Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Depresjon er en sykdom pr definisjon. Det er noe man har, som kreft, og ikke noe man ""er", man er deppa, det er noe annet. Alt innenfor ICD er sykdom pr definisjon, men noe ligger også innenfor MUPS....betegnelsen....sekkebetegnelsen for "ikke medisinsk......."Ja men en er jo i en tilstand for det om det er en sykdom. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Det ville ikke hatt noe for seg. Gitt at sykdom og lidelse er likestilt for trygdeytelser. Alle MUPS'er er vel forskjellige former for sykdom. Tror jegEr PU og AS MUPS? Anonymkode: ef6d3...824 0 Siter
grublerijenta Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Er PU og AS MUPS?Anonymkode: ef6d3...824Nei det tror jeg ikke. Det er definerte sykdommer, eller som NHD beskrev, "lyter" 0 Siter
grublerijenta Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Ja men en er jo i en tilstand for det om det er en sykdom. Tilstandsbegrepet har ikke noe formål innenfor de offentlige tjenestene. Vi er alle i en eller annen tilstand til enhver tid, form/tilstand, kjente filosofiske begrep, men er ikke veldig relatert til definisjonen av sykdom som gir rett til ytelse fra fet offentlige. Det er det jeg forholder meg til het, mulig jeg har blandet kortene. I så fall, beklager jeg 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, enhver ting har en tilstand. Det er noe av det mest generelle her i verden... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, enhver ting har en tilstand. Det er noe av det mest generelle her i verden...Så sånn er det med den saken, vel.Takk for i aften. Anonymkode: ef6d3...824 0 Siter
grublerijenta Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, enhver ting har en tilstand. Det er noe av det mest generelle her i verden...Ja, og greit å skille begrepet fra definisjoner som et nødvendige for å få penger på konto..bl.a.. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, og greit å skille begrepet fra definisjoner som et nødvendige for å få penger på konto..bl.a..Kan godt kategorisere det som tilstand for min del, men da må man definere tilstand, ikke bare slenge ut et begrep tilstand. For min del har jeg aldri hørt noen definisjon av tilstand i anledningen konsepter som AS. Gir ikke mening for meg å kalle noe for en tilstand, om man ikke forklarer meg hva definisjonen av det er. 0 Siter
grublerijenta Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Kan godt kategorisere det som tilstand for min del, men da må man definere tilstand, ikke bare slenge ut et begrep tilstand. For min del har jeg aldri hørt noen definisjon av tilstand i anledningen konsepter som AS. Gir ikke mening for meg å kalle noe for en tilstand, om man ikke forklarer meg hva definisjonen av det er.Helt enig:). hva er "konsepter som AS"? Trodde det var en ICD og klart definert ? 0 Siter
Psychopomp Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Helt enig:). hva er "konsepter som AS"? Trodde det var en ICD og klart definert ?AS er et konsept innen psykologi/nevrologi. Bruk av ICD er vel for klinisk praksis, ikke forskning. 0 Siter
grublerijenta Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 AS er et konsept innen psykologi/nevrologi. Bruk av ICD er vel for klinisk praksis, ikke forskning.Så lærte jeg noe i dag og:). Innenfor ICD er det vel og forskning til enhver tid på de forskjellige diagnosene, selvom de brukes klinisk? Er AS ikke en diagnose i ICD ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.