Gå til innhold

Er man en taper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når NAV anbefaler at en søker om uføre, bør man føle seg som en taper og livslang snylter da?

Anonymkode: 8d049...fe8

Nei,

man bør ikke føle seg som taper, fordi det sier noe om vansker, mer enn ønsker.

Jeg ble kjempelei meg da jeg fikk samme type anbefalning, men akkurat det tror jeg ikke fikk meg til å føle meg som taper.

Men at jeg ikke får til, tross at jeg prøver og strever, det kan nok mer gradvis gi meg en sorg over at jeg ikke får til.

Jeg vil mer enn jeg får til,

det er bedre om man greier tenke og trekke logiske slutninger som følge av vansker som ofte er godt dokumentert,

jeg kjenner flere med min funksjonshemning som greier nettopp det, og det syns jeg er bra for dem, og skulle ønske de kunne lært meg hvordan tenke, hva gjøre, hvordan omprogrammere, det er absolutt mest hensiktsmessig å erkjenne en situasjon der visse vansker er så godt beskrevet at man burde senke skuldrene og gjøre valg man faktisk kan ha glede og nytte av,

Jeg vil anbefale deg å tenke sånn "yes, nå kan jeg gjøre det jeg er god på" så gjør du det, enten det er å tegne, skrive, spille, hache, programmere, osv.. prøv ikke tenke på hva som er samfunnsmessig bra, men på hva som er best og bra for deg!

Jeg tror dette er absolutt det beste, selv greier jeg det ikke, selv om jeg VET dette er det beste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408033-er-man-en-taper/#findComment-3655978
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...