Gå til innhold

Dag 2 uten røyk.

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sikker på at hvis du går til butikken for å kjøpe røyk, kommer du til å bli rarere enn du noen gang har følt deg ;)  Gå i motsatt retning hvis du skal ut.  Bruk sukkerfrie pastiller og tyggegummi for å døyve savnet etter noe å ha i munnen.

Ok, får prøve på det. Ja blir jo rar når jeg går ut...

Fortsetter under...

Ok, får prøve på det. Ja blir jo rar når jeg går ut...

Det er ikke sikkert du blir rar av å gå ut for å få tankene over på noe annet, men hvis du går til butikken for å kjøpe røyk, blir du nok rar ;)  Hold ut, det er synd hvis du skal gå gjennom disse dagene til ingen nytte.

Det er ikke sikkert du blir rar av å gå ut for å få tankene over på noe annet, men hvis du går til butikken for å kjøpe røyk, blir du nok rar ;)  Hold ut, det er synd hvis du skal gå gjennom disse dagene til ingen nytte.

Ja får prøve å holde ut, vil jo bli kvitt røyken da. 

For hver gang du sutrer over hvor vanskelig det er, jo verre blir det. Sånn er det bare. Just do it. Det er ikke noe "prøve" - gjør det, eller ikke gjør det. Som Yoda sier.

Anonymkode: 9644c...019

Jeg holder jo på da. Dag 3 uten røyk nå. 

Jeg holder jo på da. Dag 3 uten røyk nå. 

Så flink du er :D 

Forøvrig er jeg enig at du bare skal kjempe 1 krig om gangen. 

Du kan jo gjerne unne deg noe annet godt, nå som du ikke røyker.

sjokolade er 10.000 ganger sunnere enn røyk.

Anonymkode: 8a9f2...ff8

Annonse

Så flink du er :D 

Forøvrig er jeg enig at du bare skal kjempe 1 krig om gangen. 

Du kan jo gjerne unne deg noe annet godt, nå som du ikke røyker.

sjokolade er 10.000 ganger sunnere enn røyk.

Anonymkode: 8a9f2...ff8

Takk :)

Ja man får jo ikke kreft av sjokolade. 

Ja får prøve å holde ut, vil jo bli kvitt røyken da. 

Så flott Stjernestøv. Ha oppskårede grønnsaker med f.eks gode dipper tilgjengelig som snacks. Sjokolade er også lov, men ikke HELE tiden.  Hold deg opptatt og husk at når du kjenner røykesuget så er det kun for en periode, det er ikke en konstant følelse. Stå på :-)

Så flott Stjernestøv. Ha oppskårede grønnsaker med f.eks gode dipper tilgjengelig som snacks. Sjokolade er også lov, men ikke HELE tiden.  Hold deg opptatt og husk at når du kjenner røykesuget så er det kun for en periode, det er ikke en konstant følelse. Stå på :-)

Takk for det :)

Men jeg tenker mye på røyk, det er jo den vanen/uvanen med å røyke hele tiden. Det første jeg tenker når jeg står opp er "kaffe og røyk", men jeg skal jo ikke røyke. Syns det er vanskelig, men leste det ville gå lettere etter en uke. Vet ikke jeg, har lyst på røyk da. Tenkte jeg skulle gå ned i styrke på plaster etter denne pakken vil jo helst klare meg uten nikotin. 

Nicklusheletida

Så er det dag 2 uten røyk, syns det var lettere i går. I dag har jeg tenkt mye på røyk, det går i sjokolade. Ikke bra å erstatte røyken med det heller, flere som slutter nå?

Masse lykke til, men jeg er redd for at sjokoladen kan ta i fra deg motivasjonen etter hver. Jeg tenker at hvis du går mye opp i vekt mister du motivasjonen etter hvert og begynner å røyke igjen. Tror det er lettere å motivere seg selv hvis du jobber med begge deler samtidig. Bruk tyggis i steden.

Det er mitt råd, men uansett hvordan du går frem, så ønsker jeg deg lykke til :-)

Det er en deilig følelse når du merker det på kondisjonen etter noen dager og slimet i halsen blir borte :)

Nicklusheletida

Masse lykke til, men jeg er redd for at sjokoladen kan ta i fra deg motivasjonen etter hvert. Jeg tenker at hvis du går mye opp i vekt mister du motivasjonen etter hvert og begynner å røyke igjen. Tror det er lettere å motivere seg selv hvis du jobber med begge deler samtidig. Bruk tyggis i steden.

Det er mitt råd, men uansett hvordan du går frem, så ønsker jeg deg lykke til :-)

Det er en deilig følelse når du merker det på kondisjonen etter noen dager og slimet i halsen blir borte :)

Men jeg tenker mye på røyk, det er jo den vanen/uvanen med å røyke hele tiden. Det første jeg tenker når jeg står opp er "kaffe og røyk", men jeg skal jo ikke røyke. Syns det er vanskelig, men leste det ville gå lettere etter en uke. Vet ikke jeg, har lyst på røyk da. Tenkte jeg skulle gå ned i styrke på plaster etter denne pakken vil jo helst klare meg uten nikotin. 

Jeg synes du skal gi litt beng i hvor mye plaster eller tyggis du bruker de første dagene. Tenk langsiktig, du skal stumpe røyken for godt. Etter uke 1 og 2 kan du heller ta en ny vurdering.  Bruker du kun plaster ikke tyggis? 

Masse lykke til, men jeg er redd for at sjokoladen kan ta i fra deg motivasjonen etter hver. Jeg tenker at hvis du går mye opp i vekt mister du motivasjonen etter hvert og begynner å røyke igjen. Tror det er lettere å motivere seg selv hvis du jobber med begge deler samtidig. Bruk tyggis i steden.

Syns jeg hoster mindre om natta allerede. Ja det sa sønnen min og, at jeg kom til å begynne å røyke igjen for å gå ned i vekt. Vil jo ikke legge på meg, er overvektig nok som det er. Bør vel ha fokus på å spise sunt også ja...

Annonse

Støttes. 

Jeg synes du skal gi litt beng i hvor mye plaster eller tyggis du bruker de første dagene. Tenk langsiktig, du skal stumpe røyken for godt. Etter uke 1 og 2 kan du heller ta en ny vurdering.  Bruker du kun plaster ikke tyggis? 

Bruker kun plaster nå ja, men har tyggis liggende. Har ikke prøvd den enda. Du har sluttet sant? Har du ikke lyst på røyk mer nå?

Bruker kun plaster nå ja, men har tyggis liggende. Har ikke prøvd den enda. Du har sluttet sant? Har du ikke lyst på røyk mer nå?

Jo men jeg gjør det på en ganske nautete måte. Målet mitt var å slutte med sigaretter på hverdager, det har jeg klart. Problemet er at jeg fortsetter å ta en sigarett i dann og vann, og da vedlikeholder jeg jo både lyst og problemer. Jeg vurderer kutte den totalt, noe annet er egentlig idiotisk. Men jeg brukte tyggis, plaster fungerte aldri på meg, jeg måtte jobbe med munnen (haha!). Ikke røkte jeg som en skorsten heller, noen sigaretter, men gammel vane vond å vende osv....

Nicklusheletida

Plaster fungerte bra for meg. Jeg dro over grensa og kjøpte den sterkeste de hadde. Nå bruker jeg ikke plaster lenger, men jeg bruker fortsatt nikotintyggis.

Jeg prøver å trappe ned på tyggisen nå, slik at jeg forsøker å gjøre den til en kosegreie i steden for å tygge hele tiden. Nå tar jeg den til kaffen. Tidligere koste jeg meg kaffe og røyk. Nå er det kaffe og tyggisen som er min " kos ":)

Du oppnår en stor helsegevinst ved å slutte og tenk så fin hud du også får. Alle røykere får en slags blålig og usunn farge i huden med store porer og med alderen får de en mørk og rusten røykestemme. Slutter du i tide, så slipper du dette også :)

Jo men jeg gjør det på en ganske nautete måte. Målet mitt var å slutte med sigaretter på hverdager, det har jeg klart. Problemet er at jeg fortsetter å ta en sigarett i dann og vann, og da vedlikeholder jeg jo både lyst og problemer. Jeg vurderer kutte den totalt, noe annet er egentlig idiotisk. Men jeg brukte tyggis, plaster fungerte aldri på meg, jeg måtte jobbe med munnen (haha!). Ikke røkte jeg som en skorsten heller, noen sigaretter, men gammel vane vond å vende osv....

Åja så du kan ta deg en røyk. Jeg prøvde å minke på det men klarte det ikke, hadde jeg bare klart det. Kunne jo røykt litt da- 

Plaster fungerte bra for meg. Jeg dro over grensa og kjøpte den sterkeste de hadde. Nå bruker jeg ikke plaster lenger, men jeg bruker fortsatt nikotintyggis.

Jeg prøver å trappe ned på tyggisen nå, slik at jeg forsøker å gjøre den til en kosegreie i steden for å tygge hele tiden. Nå tar jeg den til kaffen. Tidligere koste jeg meg kaffe og røyk. Nå er det kaffe og tyggisen som er min " kos ":)

Du oppnår en stor helsegevinst ved å slutte og tenk så fin hud du også får. Alle røykere får en slags blålig og usunn farge i huden med store porer og med alderen får de en mørk og rusten røykestemme. Slutter du i tide, så slipper du dette også :)

Ok, jeg skal prøve med tyggis jeg også. Tenkte å kjøpe mildere plaster neste uke. Det er lungekreft jeg er redd for, og kols. 

Syns jeg hoster mindre om natta allerede. Ja det sa sønnen min og, at jeg kom til å begynne å røyke igjen for å gå ned i vekt. Vil jo ikke legge på meg, er overvektig nok som det er. Bør vel ha fokus på å spise sunt også ja...

Jeg er enig med dem som advarer mot sjokolade. Hvis du går mye opp i vekt, så vil du bli fristet til å begynne å røyke igjen for å få bedre vektkontroll. Finn noe mindre energitett mat enn sjokolade om du trenger å putte noe i munnen. En jeg kjenner hadde en metallboks med mange ulike typer sukkerfrie pastiller. Det fungerte for henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...