Gå til innhold

Katten vil ikke ha våt for mer.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan hende den er lei våtfor, ellerså er foret blitt dårlig og smaker rart. Men det gjør jo ingenting om den bare spiser tørrfor.

Nei det gjør jo ingenting det, bare at han var så glad i våt for før. Lot være å gi han for jeg måtte jo kaste det for hver dag han ikke spiste det, prøvde igjen i går men han spiste det ikke. Får klare seg med tørr for da. 

Er den rett og slett blitt matlei? Vil bare ha tørr for. Det er vel noen som bare spiser tørr for også?

Bytte merke? Eller kutte det ut en ukes tid og gi ham en brødskive med leverpostei (med mindre den er litt kresen slik ..kremt.. mitt husdyr var) ;-)  Den klarer seg helt fint på tørrfor slik Trine sier

Bytte merke? Eller kutte det ut en ukes tid og gi ham en brødskive med leverpostei (med mindre den er litt kresen slik ..kremt.. mitt husdyr var) ;-)  Den klarer seg helt fint på tørrfor slik Trine sier

Har pleid å bytte merker underveis og det har han likt, men nå vil han ikke ha det. Får klare seg med tørr for da. Potetgull vil han ha, det elsker han. Men kan ikke få for mye av det, er jo salt det. 

Har pleid å bytte merker underveis og det har han likt, men nå vil han ikke ha det. Får klare seg med tørr for da. Potetgull vil han ha, det elsker han. Men kan ikke få for mye av det, er jo salt det. 

Ja det er dessverre for salt for ham :-) Ha en liten boks eller pose i kjøleskapet med våtfor og vent en stund før du setter frem noe, han er sikkert bare matlei eller på en selvvalgt slankekur før jul.

Annonse

Ikke stress med maten, så lenge han spiser tørrfor er det ikke noe i veien med tennene eller noe annet. :) Om dere har rent kjøtt til middag en dag (koteletter, grytekjøtt eller kjøttdeig) så kan du jo prøve å gi ham en bit av det og se om det faller i smak. :) 

Om du gir våtfor eller tørrfor tror jeg er nesten ett fett. Begge deler er i grunn behandlet ihjel ;) Om du er opptatt av å gi katten det beste for den så ville jeg gått over til vom og hundemat sin kattemat. Det er ferskt, ubehandlet og kun animalskt. Ev. begynt å rå-fore, men det er egentlig ganske stress. Jeg prøvde det på hundene, men klarer ikke holde styr på hva de skal og ikke skal ha, og hvor mye og hvor ofte.

Om du gir våtfor eller tørrfor tror jeg er nesten ett fett. Begge deler er i grunn behandlet ihjel ;) Om du er opptatt av å gi katten det beste for den så ville jeg gått over til vom og hundemat sin kattemat. Det er ferskt, ubehandlet og kun animalskt. Ev. begynt å rå-fore, men det er egentlig ganske stress. Jeg prøvde det på hundene, men klarer ikke holde styr på hva de skal og ikke skal ha, og hvor mye og hvor ofte.

Det orker jeg ikke styre med, han får det som er i butikken. 

Annonse

Nå har ikke jeg spesielt peiling på katt, men jeg trodde tørrfor var bedre for katten enn våtfor; blant annet fordi det også renser tennene.

Det som er best for katten er et kosthold fritt for vegetabilske produkter. Vet ikke hvordan det er med våtfor, men tipper det ikke bare er animalske produkter i det heller. I tørrfor er det som i hundefor, masse vegetabilske produkter. Dersom de får ferskfor (rått og ubehandlet) så klarer tennene seg helt fint. Men ellers så har du rett i at tørrfor renser tennene mer enn våtfor. Så skulle jeg valgt mellom tørrfor og våtfor fra butikken, så hadde jeg nok valgt tørrfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...