Gå til innhold

dårlig syn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei fordi hun i brilleland sa at synstestene er like.

Hun har jo rett i det. Jeg ser ingen grunn til at en optiker skulle jukse med en synstest. Om du ikke har dårlig syn så vil du ikke klare å se med de brillene du får. Da blir jo optikeren avslørt og det er de klar over. Så jeg mener fortsatt at ingen har lurt deg.

ok. Jeg har fått brilledokumentet og der stod det: "høyre øye: SPH +1.50, CYL -1.00 AXE 60.  Venstre øye: SPH +1.50, CYL -0.50, AXE 120."

Betyr dette nærsynt eller langsynt?

Her kan du lese om hva de ulike betegnelsene står for: http://www.specsavers.no/oeyehelse/din-brilleseddel

ok. Jeg har fått brilledokumentet og der stod det: "høyre øye: SPH +1.50, CYL -1.00 AXE 60.  Venstre øye: SPH +1.50, CYL -0.50, AXE 120."

Betyr dette nærsynt eller langsynt?

Langsynt, men ikke så veldig mye.

Endret av slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...