Gå til innhold

Dag 5 uten røyk og sliter.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden du har sluttet å røyke, skal du selvfølgelig ikke ta noen røyk ;)  Ikke tenk på det som et mulig alternativ. Tenk så dumt det blir hvis disse dagenes ubehag skal være til ingen nytte.

Hvis det ikke hjelper på motivasjonen å tenke på alle helsegevinstene lenger, så fokuser på mestringsopplevelsen.  De aller fleste - sikkert du også? - har opplevd å prøve på noe som en selv og omgivelsene egentlig har liten tro på at man skal klare.  Slik er det vel for de som har forsøkt å stumpe røyken tidligere også.  Ingen får til alt, men denne gangen skal du vise dem - og deg selv - at du ikke gir opp selv om det er fristende.  Ingen liker "det var det jeg visste"-holdningen fra skeptikere rundt seg, når man må gi opp.  Derfor skal du ikke gjøre det!

Klarer du å finne på et eller annet hyggelig i helgen, det er jo til og med en ekstra time søndag morgen?  Har du regnet ut hvor mye penger du har spart når måneden skifter neste helg?

Siden du har sluttet å røyke, skal du selvfølgelig ikke ta noen røyk ;)  Ikke tenk på det som et mulig alternativ. Tenk så dumt det blir hvis disse dagenes ubehag skal være til ingen nytte.

Hvis det ikke hjelper på motivasjonen å tenke på alle helsegevinstene lenger, så fokuser på mestringsopplevelsen.  De aller fleste - sikkert du også? - har opplevd å prøve på noe som en selv og omgivelsene egentlig har liten tro på at man skal klare.  Slik er det vel for de som har forsøkt å stumpe røyken tidligere også.  Ingen får til alt, men denne gangen skal du vise dem - og deg selv - at du ikke gir opp selv om det er fristende.  Ingen liker "det var det jeg visste"-holdningen fra skeptikere rundt seg, når man må gi opp.  Derfor skal du ikke gjøre det!

Klarer du å finne på et eller annet hyggelig i helgen, det er jo til og med en ekstra time søndag morgen?  Har du regnet ut hvor mye penger du har spart når måneden skifter neste helg?

De rundt meg tror ihvertfall ikke jeg klarer å slutte, jeg er jo stor røyker. Tror de bare venter på at jeg skal begynne igjen. Får prøve å kose meg i helga men det er jo meldt regn. Vet ikke hvor mye jeg har spart, men det må nå være endel når jeg røykte over 20 for dagen. Tenker nå at jeg kunne røykt mindre, trappet ned før jeg sluttet helt. 

1.  De rundt meg tror ihvertfall ikke jeg klarer å slutte, jeg er jo storrøyker. Tror de bare venter på at jeg skal begynne igjen. 

2. Tenker nå at jeg kunne røykt mindre, trappet ned før jeg sluttet helt. 

1.  Det var akkurat det jeg mente.  Denne gangen er det du som skal le sist og best :D

2.  Men da må du begynne helt på nytt igjen.  Det vil alltid være ting du kunne gjort litt annerledes, men det spiller ingen rolle nå som du har sluttet!

Har du den "slutta"-app'en?  Jeg har egentlig ikke peiling på dette, men den har fått veldig positiv omtale.

De rundt meg tror ihvertfall ikke jeg klarer å slutte, jeg er jo stor røyker. Tror de bare venter på at jeg skal begynne igjen. Får prøve å kose meg i helga men det er jo meldt regn. Vet ikke hvor mye jeg har spart, men det må nå være endel når jeg røykte over 20 for dagen. Tenker nå at jeg kunne røykt mindre, trappet ned før jeg sluttet helt. 

Det er bare avhengigheten som prøver å lure deg. Hjernen vil komme med tusenvis av unnskyldninger før den til slutt gir opp. En av disse er "jeg kan jo røyke LITT".

Gjest lurtepå

I dag har jeg så lyst på røyk, det er rett før jeg tar meg en. Og det selv om jeg har nikotinplaster, har spist sjokolade og men det hjelper ikke. Hvordan holde motivasjonen oppe? Har bare så lyst å ta meg en røyk, uff. 

VI heier på deg. Husk at det ikke blir bedre før det blir verre.

Forskning viser at dem første 7 dagene er verst, så blir det mye bedre.

Annonse

1.  Det var akkurat det jeg mente.  Denne gangen er det du som skal le sist og best :D

2.  Men da må du begynne helt på nytt igjen.  Det vil alltid være ting du kunne gjort litt annerledes, men det spiller ingen rolle nå som du har sluttet!

Har du den "slutta"-app'en?  Jeg har egentlig ikke peiling på dette, men den har fått veldig positiv omtale.

Ja det var det da. Har slutta appen, lastet den ned litt sent da men har den. 

VI heier på deg. Husk at det ikke blir bedre før det blir verre.

Forskning viser at dem første 7 dagene er verst, så blir det mye bedre.

Takk :)

Får prøve å holde ut, må vel bli bedre snart. Hadde ikke klart det uten nikotinplaster.

Ikke bare "hold ut". Gjenta til deg selv: "Jeg er en ikke-røyker, så hvorfor skal jeg røyke?", "Dette er kort tids ubehag for en livstid med fordeler."

Ok- Ja håper det blir kort tids ubehag. Har røykt siden jeg var 14 år, blir et savn da. 

De rundt meg tror ihvertfall ikke jeg klarer å slutte, jeg er jo stor røyker. Tror de bare venter på at jeg skal begynne igjen. Får prøve å kose meg i helga men det er jo meldt regn. Vet ikke hvor mye jeg har spart, men det må nå være endel når jeg røykte over 20 for dagen. 

Da sparer du 3500 kr i måneden, eller over 40.000 i året!

Anonymkode: a2c5f...0d2

I dag har jeg så lyst på røyk, det er rett før jeg tar meg en. Og det selv om jeg har nikotinplaster, har spist sjokolade og men det hjelper ikke. Hvordan holde motivasjonen oppe? Har bare så lyst å ta meg en røyk, uff. 

Brenn de sigarettene du har i huset. Da har du ikke noe å røyke!

Annonse

Gjest lurtepå

Da sparer du 3500 kr i måneden, eller over 40.000 i året!

Ja tenk så mye morsomt du ka gjøre med alle de pengene du sparer. Etter 7 dager har godt  så syns jeg du skal unne deg noe du har veldig lyst til, f.eks spise en goood middag mmed en-eller-annen, dra på museum, kino, teater eller en ordentlig stor shoppingrunde.

De rundt meg tror ihvertfall ikke jeg klarer å slutte, jeg er jo stor røyker. Tror de bare venter på at jeg skal begynne igjen. 

Å bevise for dem at de tar feil kan jo brukes som en motivator for deg? 

Er nok best å bare slutte helt, heller enn å trappe ned. Lykke til, bestem deg for at dette skal du klare. :)

Ja tenk så mye morsomt du ka gjøre med alle de pengene du sparer. Etter 7 dager har godt  så syns jeg du skal unne deg noe du har veldig lyst til, f.eks spise en goood middag mmed en-eller-annen, dra på museum, kino, teater eller en ordentlig stor shoppingrunde.

Kunne jo gått ut å spist da. 

Å bevise for dem at de tar feil kan jo brukes som en motivator for deg? 
Er nok best å bare slutte helt, heller enn å trappe ned. Lykke til, bestem deg for at dette skal du klare. :)

Takk :)

Skal prøve så godt jeg kan, men vet ikke om jeg klarer. I dag har det vært tøft. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...