Gå til innhold

Dag 5 uten røyk og sliter.

Anbefalte innlegg

Ja får vente til lørdag med sjokolade, dette går jo over styr. 

Det er mye annet og sunnere du kan knaske på, nå som det verste røyksuget går over.  I den store sammenhengen er det ikke viktig om du går litt opp i vekt akkurat nå, det er svært få som klarer å unngå det.  Nå som du er kvitt røyken, kan du bruke mestringsfølelsen til å motivere deg til å være mer aktiv.  Hvis du ikke liker å gå ut i vinterhalvåret, kan du sette på en treningsvideo. 

Endret av laban

Fortsetter under...

Det er mye annet og sunnere du kan knaske på, nå som det verste røyksuget går over.  I den store sammenhengen er det ikke viktig om du går litt opp i vekt akkurat nå, det er svært få som klarer å unngå det.  Nå som du er kvitt røyken, kan du bruke mestringsfølelsen til å motivere deg til å være mer aktiv.  Hvis du ikke liker å gå ut i vinterhalvåret, kan du sette på en treningsvideo. 

Ja får finne noe ant å knaske på. Ja alle går vel opp i vekt når de slutter å røyke, er bare så kjedelig når jeg er overvektig fra før. Har jo zumba dvd, men syns det gikk for fort. Klarte jo ikke henge med. Får heller satse på å gå mer tur, selv om det ikke blir så langt. 

Ja får finne noe ant å knaske på. Ja alle går vel opp i vekt når de slutter å røyke, er bare så kjedelig når jeg er overvektig fra før.

Nok en gang: En ting om gangen.  En grei start er f.eks. å la være å kjøpe sjokolade, det er mye vanskeligere å spise godterier når man ikke har det i huset.  Det finnes mye man kan putte i munnen som ikke inneholder sukker. 

Nå har du fått et supert resultat etter bare en uke, forsøk å fokusere på det positivt.  Det er et myyye mer langsiktig og tålmodighetskrevende prosjekt  å gå varig ned i vekt (for alle), så ikke la vekten ødelegge røykeslutten.  Du kommer ikke til å fortsette å gå opp to kilo i uka hvis du ikke spiser masse tullekalorier, det er bare kroppen som får litt sjokk akkurat på overgangen til en nikotinfri tilværelse.  Ikke vei deg hver dag, det er normalt at det svinger litt. 

Nok en gang: En ting om gangen.  En grei start er f.eks. å la være å kjøpe sjokolade, det er mye vanskeligere å spise godterier når man ikke har det i huset.  Det finnes mye man kan putte i munnen som ikke inneholder sukker. 

Nå har du fått et supert resultat etter bare en uke, forsøk å fokusere på det positivt.  Det er et myyye mer langsiktig og tålmodighetskrevende prosjekt  å gå varig ned i vekt (for alle), så ikke la vekten ødelegge røykeslutten.  Du kommer ikke til å fortsette å gå opp to kilo i uka hvis du ikke spiser masse tullekalorier, det er bare kroppen som får litt sjokk akkurat på overgangen til en nikotinfri tilværelse.  Ikke vei deg hver dag, det er normalt at det svinger litt. 

Ja får ta en ting om gangen, takk for råd :)

Men røyken gjorde iallefall at jeg ikke la på meg, spiste jo sjokolade når jeg røykte og. Er overvektig men gikk ikke mer opp når jeg røykte. 

Ja får ta en ting om gangen, takk for råd :)

Men røyken gjorde iallefall at jeg ikke la på meg, spiste jo sjokolade når jeg røykte og. Er overvektig men gikk ikke mer opp når jeg røykte. 

Nå bør du ha fokus på at du skal bli røykfri. Ikke bruk kiloene som et argument for å gi opp; jeg vet det kan være fristende. Som nevnt tidligere betyr et par kilo fra eller til akkurat nå lite i den store sammenheng.

Men røyken gjorde iallefall at jeg ikke la på meg, spiste jo sjokolade når jeg røykte og.

Hvis du klarer å slutte å røyke etter å ha vært storrøyker i mange år, er det en bagatell å gradvis erstatte sjokolade med sunnere snacks.  Bare ikke vær så utålmodig akkurat nå at du ødelegger for deg selv.

Annonse

Nå bør du ha fokus på at du skal bli røykfri. Ikke bruk kiloene som et argument for å gi opp; jeg vet det kan være fristende. Som nevnt tidligere betyr et par kilo fra eller til akkurat nå lite i den store sammenheng.

Ok, phu. Bare det ikke blir flere kilo, er jo overvektig nok som det er. Får prøve å kutte sjokoladen og, men det er så vanskelig når jeg ikke har røyk. 

Hvis du klarer å slutte å røyke etter å ha vært storrøyker i mange år, er det en bagatell å gradvis erstatte sjokolade med sunnere snacks.  Bare ikke vær så utålmodig akkurat nå at du ødelegger for deg selv.

Har bare så lyst på en røyk, men står imot. Har spist sjokolade i dag og. 

Nå har du allerede redusert risikoen for hjerteinfarkt masse! Imponert over att du klarer det!

Jo takk. Men det er ikke lett, i dag var det ekstra vanskelig. Sikkert fordi venninna min begynte å røyke igjen, tenker liksom "Kan hun så kan jeg". 

Du kan selv om ikke hun kan. Liker du gulrøtter? Sånne knaske-gulrøtte, de som er små og gode. Eller sukkererter? Eller kålrabi. Om du røyket 20 røyk om dagen så blir det 700 kr i uka. Kan kjøpe ganske mye både gode og spennende grønnsaker for den prisen.

Bare det ikke blir flere kilo, er jo overvektig nok som det er. Får prøve å kutte sjokoladen og, men det er så vanskelig når jeg ikke har røyk. 

Men det er ikke lett, i dag var det ekstra vanskelig. Sikkert fordi venninna min begynte å røyke igjen, tenker liksom "Kan hun så kan jeg". 

Ikke kjøp sjokolade, men noe annet du kan knaske på.  Som Trine skriver ovenfor - husk hvor mye penger du sparer.  Ikke tenk på slanking akkurat nå, du har mange år å gjøre det på.  Vektnedgang går sakte, så det krever mye mer tålmodighet - og du kan ikke slutte helt med mat, så det er mye lettere å småsprekke hele tiden. 

Det er ikke venninna di som kan / klarer noe, det er du! Tenk så dumt å måtte gjennomgå disse ubehagelige dagene enda en gang om X måneder eller år, fordi du får et eller annet helseproblem som gjør at du .  Tro meg, de finnes.

Annonse

Ikke kjøp sjokolade, men noe annet du kan knaske på.  Som Trine skriver ovenfor - husk hvor mye penger du sparer.  Ikke tenk på slanking akkurat nå, du har mange år å gjøre det på.  Vektnedgang går sakte, så det krever mye mer tålmodighet - og du kan ikke slutte helt med mat, så det er mye lettere å småsprekke hele tiden. 

Det er ikke venninna di som kan / klarer noe, det er du! Tenk så dumt å måtte gjennomgå disse ubehagelige dagene enda en gang om X måneder eller år, fordi du får et eller annet helseproblem som gjør at du .  Tro meg, de finnes.

Nå har jeg spist opp all sjokolade, har bare sukkerfrie drops igjen. Ja jeg vil jo ikke ha sykdom som følge av røyking heller, får vel bare stå på videre. Er redd sykdom.

Du kan selv om ikke hun kan. Liker du gulrøtter? Sånne knaske-gulrøtte, de som er små og gode. Eller sukkererter? Eller kålrabi. Om du røyket 20 røyk om dagen så blir det 700 kr i uka. Kan kjøpe ganske mye både gode og spennende grønnsaker for den prisen.

Ja får vel bare stå på videre. Får kjøpe noe sunt på butikken. 

Nå har jeg spist opp all sjokolade, har bare sukkerfrie drops igjen. Ja jeg vil jo ikke ha sykdom som følge av røyking heller, får vel bare stå på videre. Er redd sykdom.

Nå er vi ganske mange her som heier på deg ser det ut til, så stå på! :) 

Ja, takk for at dere heier på meg :)

Får stå på videre, har kjøpt gulrøtter og mandariner nå. 

Du må snart starte en ny tråd med riktig antall dager i tittelen:-)

Ikke gi opp nå, du har jo vist at du kan klare dette! Ta en dag av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...