Gå til innhold

bruker de salgstrix på synstest på brillebutikk?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg tok en synstest i dag, og mamma mener jeg ikke trenger briller og at de bare har lurt meg på synstesten i butikken. Er det brillebutikker som driver å lurer folk til å kjøpe briller til 3000-6000 kr når de egentlig ikke trenger briller? Jeg syns glass linsene de testet på meg fikk synet til å bli klarere og bedre. Han mente at jeg også hadde en skjev hornhinne på det ene øyet og tok masse tester på meg. Kan jeg gå til en annen butikk enn den jeg ble testet på, og kjøpe briller, selvom jeg må ha forskjellige glass for hvert øye?

Fortsetter under...

Du kan be om å få skrevet ut brilleseddel der du tok synstesten og så kan du kjøpe briller akkurat der du måtte ønske!

Selv om du bare skulle trenge bittelitt styrke på brillene så tror jeg det er anbefalt å skaffe seg briller når optikeren sier det. Hvis du ikke gjør det kan synet bli enda dårligere fordi du kompenserer gjennom å myse eller på annen måte anstrenger øynene unødig. Det er ikke sikkert du trenger å bruke dem hele tiden, litt ettersom i hvor stor grad og i hvilken retning du trenger korreksjon. Det kan jo være at det holder med de "billigste" (så vidt jeg vet er ikke briller kjøpt i butikk i Norge noen gang billige).

Jeg tok en synstest i dag, og mamma mener jeg ikke trenger briller og at de bare har lurt meg på synstesten i butikken. Er det brillebutikker som driver å lurer folk til å kjøpe briller til 3000-6000 kr når de egentlig ikke trenger briller? Jeg syns glass linsene de testet på meg fikk synet til å bli klarere og bedre. Han mente at jeg også hadde en skjev hornhinne på det ene øyet og tok masse tester på meg. Kan jeg gå til en annen butikk enn den jeg ble testet på, og kjøpe briller, selvom jeg må ha forskjellige glass for hvert øye?

Jeg har ingen tro på at de lurer kundene i synstesten for å selge briller. Som momo skriver utsteder optiker en brilleseddel som du kan bruke hvor som helst.

Jeg vil anbefale at du skaffer briller om optiker mener du trenger det.

Nei, de lurer ikke folk på den måten. Og er du 30 år bør du slutte å la deg styre av mora di.

Anonymkode: 16023...655

Annonse

Er mora di utdannet optiker? Hun har ikke anelse på om du trenger briller eller ikke. Stol på optikeren du.

Tror opplevelsen av å være kunnskapsrik er omvendt proporsjonal med faktisk kunnskapsrikhet. Men det er bare min teori, jeg har lite kunnskap om det feltet ;)

Du er med andre ord ekspert.

Anonymkode: 16023...655

grublerijenta

Jeg fikk beskjed av øyelegen at jeg ikke hadde behov for spesialtilpassede briller, som jeg tror er det synstestene oftest konkluderer med.  Tilpasning fordyrer, i forhold til de billige brillene med samme styrke på begge glassene, som koster fra 50kr og oppover.  Optikertilpassede briller etter synstest hadde da kostet meg noen tusenlapper....Test ut de billige selv - ser du godt nok, er det ikke noe å lure mer på, vel? 

Annonse

Blomsterfluen

Skulle ikke forundre meg. Det er mye svindel som naive mennesker tror er irrasjonelt.

ok. Jeg har vært så dum å naiv å lettlurt,  føler jeg nå. Jeg skal spørre etter ny synstest hoss brilleland i dag hviss jeg får lov. Jeg var på synsam i går. Det var de som tok synstesten som jeg trodde på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...