Gå til innhold

"8000" flyktninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er muslimer eller ikke er ikke hovedproblemet. 500.000 "flyktninger" på så kort til kommer til å kjøre økonomien i dass. Og jeg lurer fortsatt på hvor de skal bo. 

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Vi-ma-torre-a-debattere-velferdsstatens-fremtid--Ola-Storeng-8214248.html

Anonymkode: 3b41c...704

Er nok på tide med en "refresh" av de derre menneskerettighetene dersom de virkelig sier at folk som flykter fra sverige skal få opphold i Norge. Sist jeg sjekket var det nemmelig ikke krig i sverige enda selv om en ser tendenser til det i enkelte byer med høy andel av berikelse

Dessuten er hele systemet en vits, en forsøker å drukne så mange som mulig i middelhavet slik at færrest mulig skal komme, for kommer de må en være snill og gi dem opphold.... Lurer på hvilke genier som fant opp dette systemet

Anonymkode: 31bbb...1a9

Annonse

Totalt sett ja, men ikke i denne saken.

Ønsker meg Høyre + Arbeiderpartiet, og et tøffere og mindre naivt samfunn, så får jeg heller ta reduksjonen i trygda mi som betaling for det. Gjør meg ingenting å spise brød til middag. Men, men, det handler jo om "flukt" aka. "vi vil også ha endel av kaka".

Ønsker meg Høyre + Arbeiderpartiet, og et tøffere og mindre naivt samfunn, så får jeg heller ta reduksjonen i trygda mi som betaling for det. Gjør meg ingenting å spise brød til middag. Men, men, det handler jo om "flukt" aka. "vi vil også ha endel av kaka".

Ap hadde nok vært mye "strengere" hvis de satt i regjering, men nå nyter de nok å lage et helvete for H og Frp. Litt farlig spill i lengden, egentlig. Men er enig, en ansvarlig flertallsregnering med A + H hadde vært det beste, så kan alle de små tullepartiene bare ta kvelden.

Man får kose seg mens man kan, får dette går til helvete. Fremtidsens samfunn blir som i USA, større forskjeller, og står du "utenfor" blir det å bo i husvogn/på russebrakke og klare seg med 900 kr måneden.

Ap hadde nok vært mye "strengere" hvis de satt i regjering, men nå nyter de nok å lage et helvete for H og Frp. Litt farlig spill i lengden, egentlig. Men er enig, en ansvarlig flertallsregnering med A + H hadde vært det beste, så kan alle de små tullepartiene bare ta kvelden.

Man får kose seg mens man kan, får dette går til helvete. Fremtidsens samfunn blir som i USA, større forskjeller, og står du "utenfor" blir det å bo i husvogn/på russebrakke og klare seg med 900 kr måneden.

Jeg vet ikke, det med at forskjellene er store (og øker) i USA er faktisk problematisk for USA-økonomien, siden det blir brukt for lite penger da. Jeg tror velferdsstaten er det beste for økonomien, så det kan kanskje etterhver få en annen utvikling, om dette er noe man forstår blir riktig for økonomien, og dermed også de som allerede er rike.

Men, problemet er andelen i jobb. Det er bare tull at alle disse syrerne har så høy utdannelse og har verdifull kompetanse, de fleste blir sosialklienter eller trygda. Større deler av befolkningen må jobbe, men det blir en stor belastning når det plutselig kommer et hav av mennesker som ikke jobber. På sikt burde syrere kunne jobbe like mye som nordmenn, men det blir bare ustabilitet om det kommer titusener per år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...