Gå til innhold

selger noe som kostet meg 899, kjøper vil bare betale 300

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg la ut noe for salg som var helt nytt som jeg ikke hadde brukt, bare koblet til dataen. Personen ville ikke gi mer enn 300 for det. Men i butikken da jeg kjøpte det kosteg den 899 kr mrns i elkjøp kostet den bare 599. Har jeg blitt lurt av både kjøper og av teknikmagasinet?

Fortsetter under...

Jeg la ut noe for salg som var helt nytt som jeg ikke hadde brukt, bare koblet til dataen. Personen ville ikke gi mer enn 300 for det. Men i butikken da jeg kjøpte det kosteg den 899 kr mrns i elkjøp kostet den bare 599. Har jeg blitt lurt av både kjøper og av teknikmagasinet?

Nei.

Anonymkode: 3a0cd...f71

Priser er ofte forskjellige i ulike butikker, uten at man dermed kan si man har blitt lurt.

Om man selger ting på f.eks. finn.no er det vanlig å kun få halvparten av nypris, selv om produktet er så godt som nytt. Kanskje kan man få noe mer om produktet er i ubrudt innpakning. Elektronikk faller ofte enda raskere i pris enn andre ting.

Kjøper prøver naturlig nok å få produktet for lavest mulig pris, det er opp til deg å akseptere tilbudet eller ikke. Da er det ingen som blir lurt.

Det er ofte stor variasjon i priser fra butikk til butikk, og de varierer som regel fra måned til måned også. Så dersom du skal kjøpe et produkt og ikke vil bli 'lurt' (altså betale mer for et produkt enn du er nødt til) så kan du sammenlikne forskjellige butikkers priser for varen din på www.prisjakt.no også velge den billigste (noen butikker er kun på nett da så dersom du vil handle i fysiske butikker må du velge det i menyen)

Det er ditt ansvar å sjekke priser dersom du ikke ønsker å betale mer enn du må. Prisjakt er et greit sted å sjekke, men det er slett ikke sikkert de er oppdatert med det billigste. Ikke alle butikker er på prisjakt. Kan være like greit å bare google produktet. At kjøper ikke er interessert i å betale mer enn halvparten av prisen man kan få produktet for i butikken er helt normalt. Det spiller ingen rolle hva du har betalt.

Annonse

Blomsterfluen

legg det heller ut i en kjøp og sakgsgruppe på facebook og presiser førpris og at det er ubrukt. Oppgi minstepris og at det selges høystbydendr. Ingen vil gi full pris uansett, da handlet de like gjerne i butikk.

det var akkurat facebookgruppe jeg la den ut for salg i. Jeg skreiv også at den var ubrukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...