Gå til innhold

dritt - jul for meg i år

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Folkeskikk??? Er det i nærheten av å ha folkeskikk når man sitter i en alder av 30 år og sutrer fordi mamma ikke vil gi deg noe morsomt til jul, men noe nyttig?! Hvis du ikke tåler å få negative svar så bør du ikke spørre på et offentlig nettsted.

Hva skal du gi din mor forresten? Noe hun ønsker seg?

jeg spør her fordi jeg regner med hyggelige svar. Men noen av dere ef jo dritsure på meg. Sikkert fordi jeg er en idiot. Jeg gir alltid mamma det hun ønsker seg av meg.

Fortsetter under...

Blomsterfluen

Vet moren din at en overraskende gave betyr mye for deg? Ville du bli fornøyd om du fikk en gave som var overraskende og ikke-praktisk (i tillegg til en mer praktisk gave), selv om den ikke er verd mye penger?

Du har fortalt åpent om at du har en utviklingsforstyrrelse som påvirker hverdagen, reaksjonene og atferden din, og jeg tenker at dersom jeg var din mor ville jeg skjønt at du ville opprettholde et barns glede over gaver lenger enn det alderen din tilsier. Jeg ville nok derfor passet på å kjøpe noe som gledet deg, i tillegg til dyrere, mer praktiske ting som du gjerne trenger i hverdagen.

Prøv å snakk med moren din om dette, og prøv å ikke gå ned i en bølgedal hver gang noen sier noe du ikke liker. Sjansen for at du skal få en hyggelig gave i tillegg til noe praktisk er jo større om du ikke skjeller ut moren din og andre, og kaller det en "dritt-jul" med en gang det ikke går din veg :)

ok. Jeg skal prøve å fortelle det til henne. Mamma vet at jeg ønsker meg mer pc ting enn ubrukelige ting som pynt og sånt, men hun sier at jeg kun skal få ting jeg trenger som klær og sko i år. Det er dumt.

ok. Jeg skal prøve å fortelle det til henne. Mamma vet at jeg ønsker meg mer pc ting enn ubrukelige ting som pynt og sånt, men hun sier at jeg kun skal få ting jeg trenger som klær og sko i år. Det er dumt.

Men du trenger da klær og sko?

Anonymkode: 5380b...311

Nicklusheletida

I år sier mamma at alt jeg får til jul er ting jeg trenger til leiligheten, og at jeg ikke får noe som jeg ønsker meg. Hun sier at hviss jeg ikke er fornøyd med det, så får jeg feire jula alene i leiligheten min. Men jeg har alt jeg trenger i leiligheten. Jeg har andre ønsker.

Jeg tror du skal være glad for at du har den moren du har som står på og gjør alt det hun kan for at du skal ha det bra. Hun er nok ganske snill mot deg, men du klarer ikke å se det helt.

Jeg tror du skal prøve å litt vise takknemlighet og være litt snillere mot henne, så blir det så mye hyggeligere for dere begge to. Du skriver veldig mye negativt om din mor her inne. Jeg tror ikke hun er slik du forsøker å fremstille henne, men hun blir nok sliten av at du er så krevende.

Det kan være at hun mener det (og det kan du egentlig ikke gjøre så mye med, for det er den som gir gaven som bestemmer hva gaven skal være), men det kan også være at hun sier det for å erte deg litt ;) Pleier du å få bare praktiske ting, eller pleier hun å gi litt begge deler?

Endret av Kayia
Gjest Gargamel

Jeg har inntrykk av at du kjøper masse dyrt hobbyutstyr selv, og kanskje ikke får så mye klær og sko. Kan det stemme? Når du bruker dine penger på sånt må nesten moren din vil kjøpe klær til deg til jul, og ikke enda mer utstyr. Håper du får en liten ting du ønsker deg allikevel :-) 

Annonse

Blomsterfluen

Det kan være at hun mener det (og det kan du egentlig ikke gjøre så mye med, for det er den som gir gaven som bestemmer hva gaven skal være), men det kan også være at hun sier det for å erte deg litt ;) Pleier du å få bare praktiske ting, eller pleier hun å gi litt begge deler?

jeg pleier å få begge deler. I år ønsker jeg meg lisensfornyelse på syntheyes pro og gavekort på playstation store.

Jeg er ikke slem, jeg er ærlig. Og trådstarter sier stadig at hun har såpass høy iq at hun fint hadde klart seg i egen bolig, jeg synes nettopp slike tråder som dette motbeviser det hun sier. Hennes mor kan se ut til å bry seg i meste laget med hva datteren gjør, men det er kanskje ikke helt uten grunn. Ingen av oss kjenner dem personlig og vi får kun høre den ene partens versjon av saken.

Mamma vet at jeg ønsker meg mer pc ting enn ubrukelige ting som pynt og sånt, men hun sier at jeg kun skal få ting jeg trenger som klær og sko i år. Det er dumt.

Hvis hun har sagt at du du bør sette ting til leiligheten og klær og sko på ønskelista, åpner jo det for mer personlige ting enn bare ting til leiligheten, slik du skrev i startinnlegget.  Da er jeg sikker på at dere klarer å finne noen "kompromiss-ønsker" før jul. 

Jeg tror nok ikke moren din heller er interessert i å gi deg "ubrukelige ting som pynt og sånt".  Som Kayia er inne på, kan det også hende hun har tenkt å overraske deg litt, men at hun vil ha noen flere ting å velge blant.  Det er ikke uvanlig at foreldre gjerne vil gi noe som ikke har med PC eller mobil å gjøre ;)

Tips: Ønsk deg gavekort fra butikker der du vanligvis finner klær og sko du liker, og vent til salget etter jul - da får du mye for pengene.

Jeg er ikke slem, jeg er ærlig. Og trådstarter sier stadig at hun har såpass høy iq at hun fint hadde klart seg i egen bolig, jeg synes nettopp slike tråder som dette motbeviser det hun sier. Hennes mor kan se ut til å bry seg i meste laget med hva datteren gjør, men det er kanskje ikke helt uten grunn. Ingen av oss kjenner dem personlig og vi får kun høre den ene partens versjon av saken.

Du har vel også fått med deg at dette er et i overkant "unormalt" forhold? Moren er hjelpevergen, og dermed ligger det litt i kortene at trådstarter ikke tenker og agerer på samme måte som andre 30-åringer?

Når det er sagt, mener jeg ikke nødvendigvis at hun skal ikke skal kunne realitetorienteres, men jeg synes du svarer henne som om hun var en "vanlig" bortskjemt 30-åring med en mamma som ordner opp.

Annonse

Du har vel også fått med deg at dette er et i overkant "unormalt" forhold? Moren er hjelpevergen, og dermed ligger det litt i kortene at trådstarter ikke tenker og agerer på samme måte som andre 30-åringer?

Når det er sagt, mener jeg ikke nødvendigvis at hun skal ikke skal kunne realitetorienteres, men jeg synes du svarer henne som om hun var en "vanlig" bortskjemt 30-åring med en mamma som ordner opp.

Jeg vet det, men siden hun gjentar i det uendelige at hun selv mener hun fint hadde klart seg i vanlig bolig så klarte jeg ikke å holde meg lengre. Det er jo ikke uten grunn at hun bor som hun gjør og har sin mor som hjelpeverge - det burde kanskje vært en - hva heter det? - uhildet (?) person som var det og ikke mor? Men jeg aner ikke hva som er vanlig i slike tilfeller.

Nicklusheletida

Jeg tror det er noe du ikke har forstått ang situasjonen til tråstarter og at du bør lese enkelte ting med en klype salt eller med et smil :) Enig med anonym .Ingen grunn til å hisse seg opp her :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...