Gå til innhold

Vanlig sår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Om jeg ikke husker feil så slo jeg meg for noen uker tilbake, men ser dette ut som et vanlig sår? Er veldig lite og ligger ved siden av kneet der. Sikkert slått meg eller noe. Eller er det føflekk?

Når jeg toucher såret så kan jeg kjenne det. 

image.jpg

Skrevet

Ser ut som et merke man kan få om man klyper seg. Indre blødning som det så fint helter, også kalt blåmerke ;) Aå det er så svart er nok fordi blødningen er rett under huden og blodet har koagulert. Jeg er ingen lege så jeg kan så klart ikke si det sikkert, men det ser ut som du har gått på en spiss gjenstand eller kløpet deg.

Skrevet

Ser ut som et merke man kan få om man klyper seg. Indre blødning som det så fint helter, også kalt blåmerke ;) Aå det er så svart er nok fordi blødningen er rett under huden og blodet har koagulert. Jeg er ingen lege så jeg kan så klart ikke si det sikkert, men det ser ut som du har gått på en spiss gjenstand eller kløpet deg.

og hvor lang tid tror du det vil ta før såret går vekk?

Skrevet

Er det viktig?

Skrevet

Aner ikke. Noen blåmerker blir fort borte, andre blir en stund. Men som bookworm, er det viktig?

Skrevet

Finnes forresten en salve man kan smøre på blåmerker så de blir fortere borte. Hirudoid heter den, men jeg hadde ikke brydd med å bruke penger på det. Merket blir jo borte av seg selv etterhvert uansett.

Skrevet

Finnes forresten en salve man kan smøre på blåmerker så de blir fortere borte. Hirudoid heter den, men jeg hadde ikke brydd med å bruke penger på det. Merket blir jo borte av seg selv etterhvert uansett.

går nok over av seg selv ja. Forresten hvorfor så sikker på at det er blåmerke? Hadde vel ikke vært så lite?

Skrevet

går nok over av seg selv ja. Forresten hvorfor så sikker på at det er blåmerke? Hadde vel ikke vært så lite?

Nå skrev jeg vel at jeg ikke er noen lege og ikke kan si det sikkert. Jeg syns det ser ut som et blåmerke. Har hatt det selv, mange ganger.

Skrevet