Gå til innhold

Dag 10 uten røyk og sugen.

Anbefalte innlegg

Snus er jo bedre å bruke enn røyk, men snus var ikke noe for meg. Nei faen ta den røyken, skulle aldri ha begynt å røyke. 

Hehe...nei, det er sant. Skulle aldri begynt. Men nå kom jeg på, du sa du hadde gått ned på styrken på plasteret. Kanskje du gjorde det litt tidlig? Jeg visste ikke at de kom i forskjellige styrker, men om de gjør det så tror jeg det er like greit å kjøre full styrke helt til røykevanen ikke er en vane lenger, så kan du heller trappe ned etterhvert.

Fortsetter under...

Når suget blir som størst så kle på deg og gå en liten tur ut. :) Du trenger ikke gå så langt, poenget er bare at du skal bryte det som gjør at røyksuget er der og gjøre noe helt annet slik at kroppen etterhvert ikke forbinder noe med at den pleide å få gift i den eller den situasjonen.

Hehe...nei, det er sant. Skulle aldri begynt. Men nå kom jeg på, du sa du hadde gått ned på styrken på plasteret. Kanskje du gjorde det litt tidlig? Jeg visste ikke at de kom i forskjellige styrker, men om de gjør det så tror jeg det er like greit å kjøre full styrke helt til røykevanen ikke er en vane lenger, så kan du heller trappe ned etterhvert.

Ja mulig det spiller inn, men jeg vil jo bli kvitt nikotinen. Det er jo juks å bruke plaster. 

Annonse

Når suget blir som størst så kle på deg og gå en liten tur ut. :) Du trenger ikke gå så langt, poenget er bare at du skal bryte det som gjør at røyksuget er der og gjøre noe helt annet slik at kroppen etterhvert ikke forbinder noe med at den pleide å få gift i den eller den situasjonen.

Gjorde det tidligere i dag, var bare ute i gata og gikk litt. Men så kommer suget igjen, får prøve å gå mer. 

Ja mulig det spiller inn, men jeg vil jo bli kvitt nikotinen. Det er jo juks å bruke plaster. 

Plaster er bedre enn røyk ;) Du trenger jo ikke gjøre alt på engang. Jeg tror suget forsvinner etterhvert som vanen blir borte, da kan du slutte med plaster.

Ja jeg tenker på røyk hele tiden, vet ikke hva jeg skal fokusere på. Bestilte noen julegaver på nettet, da fikk jeg litt fokus bort. Skal pakke dem inn når de kommer, da og får jeg vel fokus vekk fra røyken og spisingen. Syns det er vanskelig. 

Her skal du få det beste rådet jeg kjenner til: få på deg joggeskoene og gå deg en lang tur. Det demper stress, uro og irritasjon, du får tankene over på andre ting, du slipper å få de ekstra kiloene som gjerne følger med røykeslutt og du kommer i bedre form. Hvis du har mulighet til å gå tur mens det enda er dagslys får du D-vitamin også.  :)

Når det ikke passer å være utendørs - har du ikke et prosjekt du kunne bruke tid på?  F.eks. et skap eller en kommode som skulle vært ryddet eller et gammelt møbel som skulle vært skrapt og malt?  Du må finne noe som du både trenger hendene til og som trekker oppmerksomheten vekk fra røyksuget.  Håndarbeid gjør samme nytten, men jeg er den første til å innse at det ikke passer for alle ;)

Annonse

Plaster er bedre enn røyk ;) Du trenger jo ikke gjøre alt på engang. Jeg tror suget forsvinner etterhvert som vanen blir borte, da kan du slutte med plaster.

Skal redusere enda mer på plasteret neste uke, må vel gi seg det suget snart ja. Men det er vanskelig å venne seg av med røyk når jeg har røykt siden jeg var 14 år, bortsett fra når jeg var gravid. 

Her skal du få det beste rådet jeg kjenner til: få på deg joggeskoene og gå deg en lang tur. Det demper stress, uro og irritasjon, du får tankene over på andre ting, du slipper å få de ekstra kiloene som gjerne følger med røykeslutt og du kommer i bedre form. Hvis du har mulighet til å gå tur mens det enda er dagslys får du D-vitamin også.  :)

Jo jeg kan jo det, men sliter jo med rarhet da. 

Skal redusere enda mer på plasteret neste uke, må vel gi seg det suget snart ja. Men det er vanskelig å venne seg av med røyk når jeg har røykt siden jeg var 14 år, bortsett fra når jeg var gravid. 

Ja, forstår at det er vanskelig. For what it's worth, jeg syns du er flink :)

Jeg må bare si at jeg synes det du gjør er inspirerende! Selv om ikke røyking er det jeg ønsker å slutte med, er du virkelig til inspirasjon for meg også :) Masse lykke til!

Tusen takk :)

Når dere oppmuntrer meg blir jeg motivert til å fortsette. 

Når det ikke passer å være utendørs - har du ikke et prosjekt du kunne bruke tid på?  F.eks. et skap eller en kommode som skulle vært ryddet eller et gammelt møbel som skulle vært skrapt og malt?  Du må finne noe som du både trenger hendene til og som trekker oppmerksomheten vekk fra røyksuget.  Håndarbeid gjør samme nytten, men jeg er den første til å innse at det ikke passer for alle ;)

Kunne jo ryddet og vasket i kjøleskapet, det er da noe. Nei tror ikke strikking er noe for meg heller :) Men når ungene var små strikket jeg og tovet tøfler, det var lett og gøy. Men har glemt hvordan jeg gjør det nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...