Gå til innhold

Asylsøkere klager på mottaket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gargamel

Nei, dette går til helvete.

Anonymkode: bb1bf...2e0

Jeg synes det ser ut som om stemningen snur 180 grader og tror det blir en innskjerping ganske snart. Legg merke til hvordan både db og NRK sender helt andre budskap nå. Det var NRK som bestilte undersøkelsen som viste kostnadene på 750 milliarder. Dagbladet hadde en kronikk om at hele asylsystemet var utdatert. Jeg tror denne bølgen av flyktninger kommer til å skape en del endringer sånn at det ikke blir tilfeldig og helt utenfor vår kontroll hvem som tar seg inn i landet.

Jeg synes ikke debatten i Norge er så pk som mange vil ha det til. Jeg er mer spent på Sverige. De har demonisert alle kritikere så voldsomt, og bundet seg fast til roret. De tar inn 10x så mange som oss. De får nok en tung snuoperasjon.  

Jeg synes det ser ut som om stemningen snur 180 grader og tror det blir en innskjerping ganske snart. Legg merke til hvordan både db og NRK sender helt andre budskap nå. Det var NRK som bestilte undersøkelsen som viste kostnadene på 750 milliarder. Dagbladet hadde en kronikk om at hele asylsystemet var utdatert. Jeg tror denne bølgen av flyktninger kommer til å skape en del endringer sånn at det ikke blir tilfeldig og helt utenfor vår kontroll hvem som tar seg inn i landet.

Jeg synes ikke debatten i Norge er så pk som mange vil ha det til. Jeg er mer spent på Sverige. De har demonisert alle kritikere så voldsomt, og bundet seg fast til roret. De tar inn 10x så mange som oss. De får nok en tung snuoperasjon.  

Håper du har rett.

Helt enig :) Det er en etterlengtet vending, på høy tid at man våkner.  Opprydningen etter den følelsesstyrte politikken som er ført, kan og bli kostbare.  Dessverre, den regningen må vi bare ta, og satse på at det skaper en varig endring.  Tror både Dublintraktaten, flyktning/asylant/migrant definisjonene må omdefineres.  

Matlary Haalands artikkel som stod 30.8 i år er super, kan ikke sies bedre; 

"Migrasjon er by invitation only"

http://www.dn.no/meninger/2015/08/30/2043/Globalt/migrasjon-og-moral

Grensen til Sverie er 162 mil lang. Den kan det blir vanskelig å holde oversikt over når det går til helvete i Sverige. For det gjør det før eller siden. Vi må nok være forberedt på masseflukt fra Sverige, trolig etniske svenske som vil rømme for å søke asyl her. Hvem vet.

Anonymkode: bb1bf...2e0

Annonse

Kanskje det er best å begynne å trene, trene på krig? Kampsport, paintballkrig, survival skills, etc.

Skaffe seg en en bortgjemt bunker på Finnskogen, med utstyr for å leve av naturen.

Hva er poenget med det? Da er det bedre å ta repern.

Det er jeg ikke enig i... det der er faktisk noe jeg har tenkt på generelt, bare forsvinne... tannkrem og medisiner for 50 år, masse utstyr...

Det har jeg tenkt på også. Problemet er at det ikke bare er å sette opp en hytte hvor som helst og telt tror jeg kan bli litt trasig i lengden.

Interessant at kun 10% kommer fra Syria (ikke akkurat slik det blir presentert i media). Og flykter man fra krig og uroligheter er vel maten det siste man bør klage på. Hva med å vise litt takknemlighet. Jeg blir ganske provovert...

Helt enig. Skittlei klagingen. Norge har ikke ubegrensede ressurser. Men media er verre - de er "mikrofonstativ" for de som vil ha uhemmet innvandring og pengebruk til himmels.

Anonymkode: 82d2d...fb3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...