Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så utrolig bra! Vær stolt over deg selv med rett rygg og heet hode. Livsstil er veien å gå når man ønsker å gå ned i vekt. De som kalles "Jo-jo-sankere" er de som går på slankekur, går ned 15 kg og sier seg fornøyd og går tilbake til sin gamle, og ofte usunne, livsstil som gjør at vekten går opp igjen.

Men husk:

- Ikke fortvil om vekten kommer til å stå stille et par uker. Det er bare kroppen som forsøker å holde på sin gamle vekt, men om du fortsetter det samme løpet, vil kroppen etter hvert "gi etter".

- Muskler veier mer enn fett og om vekten ikke går like mye ned som nå, kan det skyldes at du får mer muskler, men forbrenner like mye (om ikke mer) fett.

- En bedre måte å følge med på vekten, i tillegg til vekt, er målebånd. Særlig også fordi du trener. Da kan du faktisk se at lår, mage og overarmer faktisk går ned i omkrets. Lår og armer er kanskje ikke mulig går så mye ned i omkrets om du trener styrke. Husk at mosjon også forbrenner en hel del kalorier.

- Det er ingen synd å hive en Grandiosa i stekeovnen en dag du føler at hjemmelaget mat blir et tiltak. Bare det ikke blir en vane. Det er lov til å skjeie ut en gang i blant, og det tror jeg faktisk er litt viktig for å kunne holde ut og gjennomføre livsstilsendringen.

Lykke til! Jei heier på deg! :D

Går ned en kg i uken og lager all middag selv! Følger med på kcal via en app og trener styrke! Det er helt sykt. Alt dette klarer jeg fordi jeg har sluttet på litium og zyprexa! Levde på junk i 18 år jeg!

Kjennes hodet ditt bedre nå? Føler du deg litt mer stabil?  Jeg er oppriktig glad for å høre at du klarer mer i hverdagen, jeg vil tro det må kjennes fryktelig godt.

Kjennes hodet ditt bedre nå? Føler du deg litt mer stabil?  Jeg er oppriktig glad for å høre at du klarer mer i hverdagen, jeg vil tro det må kjennes fryktelig godt.

har sluttet på litium, men er HELT stabil. men litt sus i bakhodet som før

Annonse

nå har jeg kjøpt knekkebrød og kjøttpålegg for å få mer proteiner og frukt og masse mager kesam i kjøleskapet

ikke mere sukker som mellommåltid

men syns det er kjipt PT sier jeg må droppe kaffe mocca og kaffe latte...

Good. Hva med en latte med skummet melk + noen dråper Stevia (english toffee anbefales) som søtning

Hadde aldri klart det uten medisinkutt 

Jo... Men du sier selv at du levde på junk - det bidrar jo ikke positivt på vekten med medisiner som øker matlystn... ;) Det blir hvem som helst feit av, trener eller ikke, går på medisiner eller ikke, for det er jo rett og slett søpplmat for kroppen..

Ikke meningen å være negativ på noen som helst måt. Det å mestr å avslutte medisinering og gjøre endringer i kostholdet samtidig bukker jeg dypt for i respekt og at du viser en enorm viljestyrke! :D

Jeg tenkte du kunne være av interesse for deg :) Jeg lager de ofte til samboeren min og han synes de smaker som vanlige rundstykker, men de er jo myyye sunnere om man er opptatt av proteiner. Det er jo du når du bygger muskler ;)

Proteinrundstykker

400 g havregryn

1 stor boks cottage cheese

4 egg

2 ts bakepulver

Først blander du egg, cottage cheese og bakepulver i en bolle. Kjør med en stavmikser helt til klumpene er borte. Jeg pleier også å tilsette litt krydder for ekstra smak. Basilikum, salt og cayenne pepper f.eks.

Deretter har du oppi havregryn og blander hele røra med stavmikser. Form til passe størrelse på rundstykkene. Jeg pleier normalt å få 10 - 11 stykker av denne oppskriften. Svært enkle å forme og er gjort på 8 min.

Stekes i ovnen på 200 gr (varmluft) i ca. 20 min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...