Gå til innhold

Valg av "sovemedisin"

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger råd til valg av medisin til søvn og til å stresse ned slik at jeg ikke biter tenner på natten.

Hovedproblemet er at jeg biter tenner mens jeg sover. Dette skaper en ond sirkel med mange plager og probemer. Blant annet dårlig søvnkvalitet, kraftige muskelspenninger i kjeve, hodet og nakke, blir ør i hodet på dagtid, tinnitus pga muskelspenninger fra kjeve til øre, igjen problemer med søvn, blir tilslutt veldig stresset, sliten og utmattet. Fungerer dårlig på jobb på grunn av dette.

Har brukt titusenvis av kroner på behandling av muskelspenninger hos både fysioterapi, kiropraktor, naprapat, akupunktur, kinesiologi og kognitiv terapi ++ for å nevne noe....men det hjelper ikke, sålenge jeg fortsetter å bite tenner på natten.

Bruker bittskinne og biofeedback pga. bitingen, men det hjelper ikke. Har god erfaring med f.eks valium, stilnoct og Imovane for insovning til natten, men det hjelper heller ikke på hovedproblemet som er bitingen men jeg sover.

Legen min har foreslått 5 mg Surmontil og 3 mg melatonin, 2 timer før leggetid. Eller 15 mg Remeron. Jeg er kjempe skeptisk til antideprisiva, siden jeg ikke er deprimert.

Håper det er noen som kan gi meg råd til valg av surmontil eller remeron. Eller noen andre typer medisiner?

Anonymkode: b43da...951

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408264-valg-av-sovemedisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...