Gå til innhold

Jukser jeg når jeg damper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du legger tyggisen under leppa så merker han ikke det. Du trenger jo ikke sitte og slafse. Om det værste han vet er at du har en tyggis i munnen så må jeg si han er heldig med livet sitt.

Ok, kan jo prøve det, men bare det at han vet jeg har den der. Han irriterer seg på alle slags lyder, spising er den verste lyden. 

Damp er jo sunnere enn røyk, men det kan være knyttet lang tids risiko som man ikke vet om, men da pga andre stoffer enn de som er i sigaretten. Tror uansett det er vesentlig sunnere enn sigaretter... Det viser vel foreløpig forskning også.

Annonse

Såklart "damping" er mye sunnere enn sigaretter eller tobakk.

Og ang. "vane" så ser jeg ikke poenget med det argumentet, alt er da vaner, som å tisse og pusse tenner. Spise frokost, det er en vane.

Tisse er vel mer en nødvendighet enn en vane, eller?

Det er et reelt problem han har, han kaller det Misophonia.

Det kan godt tenkes han har et reelt problem med dette, men da må han gjøre det han kan for minimere problemet. Jeg reagerer også negativt på endel lyder. Men det er jo mitt problem og ikke alle andres. Jeg kan ikke nekte folk å spise eller slafse på en tyggis (nå er ikke det de lydene jeg sliter mest med, men du forstår sikkert poenget). Om han blir plaget av at du, i en periode nå, har tyggis i munnen så får han faktisk bruke ørepropper. Sønnen din kan sikkert få sånn høreaparat som mm har, tror det stenger ut lyder.

Annonse

Tisse er vel mer en nødvendighet enn en vane, eller?

Det er i hvert fall både vanskelig og usunt å venne seg av med det...

Ifølge mine foreldre bestemte jeg meg i sin tid for å slutte å gjøre noe mer på potta enn å tisse, fordi jeg mislikte lukta.  Men jeg måtte gi opp etter noen dager.  Heldigvis har jeg fortrengt dette og de fleste andre minner fra potte-perioden.

Tror det er viktig det som flere her sier, at du bør bryte VANEN med røykingen, og da er det bedre med tyggis enn el-sigaretter. Siden du er mye alene, så bruk tyggis, og når mannen din er hjemme, så prøv å forklare ham at du nå i en periode faktisk MÅ bruke tyggis for å klare røykeslutten. Han ønsker vel også at du skal klare det? Så får han "lide seg" gjennom den perioden for å støtte deg. Han må vel forholde seg til andre mennesker som har tyggis eller som spiser i løpet av en dag?

Spis gulrøtter og strikk og gå tur :-) Erstatt røyken med positive alternativer :-)

Det er i hvert fall både vanskelig og usunt å venne seg av med det...

Ifølge mine foreldre bestemte jeg meg i sin tid for å slutte å gjøre noe mer på potta enn å tisse, fordi jeg mislikte lukta.  Men jeg måtte gi opp etter noen dager.  Heldigvis har jeg fortrengt dette og de fleste andre minner fra potte-perioden.

Jeg nektet å gjøre mer enn å tisse på offentlige toaletter. Måtte gi opp kampen da jeg var på en leir i en uke :P

Er du nå så sikker på det? Forskning kan vise noe annet:

http://www.nrk.no/norge/passiv-royking-ved-e-sigaretter-gir-helserisiko-1.12308706

Leste du alt som sto der eller bare overskriften? "Rapporten konkluderer også med at e-sigaretter er et positivt alternativ til tobakksrøyking, fordi røykeren og omgivelsene ikke får i seg tobakksrøyk." Så da er det vel ingen tvil om at e-sigaretter er bedre enn vanlige sigaretter ;) Nikotin er bare et av mange stoffer man får i seg når man røyker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...