Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man bør være klar over at proteiner gir eksakt samme mengde kalorier som karbohydrater.

Skal man spise mye proteiner, bør det være fordi man trener mye (primært styrke) for bygging av muskler. 

Men, noen sier at proteiner er mettende og det gir selvfølgelig mindre blodsukkersvingning enn raske karbohydrater. Sånn sett er det sikkert lurt, men å tvinge i seg pannekaker som smaker faenskap bare for å få i seg proteiner er vel lite vits i. Spis da heller magert kjøtt, fisk, egg og kylling, og kos deg heller med skikkelige pannekaker (du kan evt bytte ut sukkeret med kunstig søtstoff eller Sukrin) en gang i blant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408287-proteinpannekake/#findComment-3659154
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener styrke med PT hun som anbefaler dette kostholdet 

Jeg synes et sånt kosthold blir litt ekstremt. Sikkert nyttig hvis du skal lage insta konto hvor du legger ut rumpebilder og andre fitnessbilder, men for den jevne mann eller kvinne som skal ned i vekt og i bedre form synes iallfall jeg at ethvert tilskudd av proteinpulver, barer og shakes er penger ut av vinduet.

Det viktigste er å kutte ut følgende: Boller og bakverk, godteri, brus med sukker, juice, pizza, loff og andre fine kornprodukter, synlig fett og feite dressinger, iallfall begrense det til et minimum som 1 gang i uka. Klarer du det, og trener variert, altså styrke med noe kondis, og gir det litt tid, så er mye gjort.

Jeg startet i dag. Vi får sammenligne vekttap til jul :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408287-proteinpannekake/#findComment-3659193
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...