Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er svært viktig at du ikke kjører kroppen for hardt. Musklene må få tid på seg til å "reparere seg selv'''" mellom hver treningsøkt. Det er først når du er blitt i ekstremt god form at du kan begynne med hyppigere trening.

Dette vet du nok fra før, men jeg velger å ta det med: Når du trener styrke bryter du ned og "ødelegger" muskelen. I restitusjonsfasen bygger kroppen muskelen opp igjen, og for hver nedbrytning og påfølgende restitusjon vil muskelen gradvis bli sterkere. For å hjelpe kroppen til å bygge opp musklene igjen etter trening er det viktig med næring og god søvn etter hver treningsøkt.

Jeg ser du endrer livsstil og "hopper in i " en hard trening. Jeg håper du har tenkt grundig igjennom dette. Gradvise endringer er den beste måten å gå frem på. Slik du har begynt, er det lett å krasjlande fordi man kjører kroppen for hardt og hverdagen blir rett og slett for tøff med alle utfordringer...

Men, igjen, jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408307-for-mye-eller-passe/#findComment-3659661
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...