Gå til innhold

Nå er jeg lei - søsken som krangler

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn på 10 og 15 som krangler og har gjort det i alle år.

Det går ikke en dag uten at det blir konflikter dersom de er i samme rom. Ingen av dem tåler at den andre ser på den andre, uten å måtte kommentere negativt og krangelen er i gang igjen.

De har aldri hatt noen god kjemi, og har lekt svært lite med hverandre oppigjennom hele barndommen , nettopp fordi det ender med krangling og slossing.

Vi har forsøkt å gi dem morsomme oppgaver å samarbeide om. Det kan gå fint en liten stund, så er det påan igjen.

Jeg er så sliten av dette, og har mange ganger tenkt at disse hadde hatt det bedre om mor og far ble skilt og barne bodde hver sin uke hos mor og far, uten å måtte bo sammen med sitt søsken i hele tatt. De har rett og slett ingen glede av hverandre. Vi kan selvsakt ikke la det gå så langt, men tanken slår meg om de hadde hatt en lykkeligere barndom da...

Vi voksne er rolige og krangler omtrent aldri, så det er ikke noe de er "vant med" fra oss heller.

Føler vi har forsøkt alt...

Anonymkode: 0e166...a1c

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...