Gå til innhold

Plutselig penger på konto

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men nå er ikke gjennomsnittlig inntekt 300000, i fjor var gjennomsnittlig årsinntekt på litt over 500000. Jeg glemte å regne med skattefri inntekt, men uansett blir normal skatt over 20%. Om jeg regner med 10,5 mnd betater jeg 24% i skatt og jeg har en lav inntekt om man sammenligner med gjennomsnittet. Bor du i tillegg i en kommune med eiendomsskatt så betaler du mer dersom du eier egen bolig. Har man 40000 i renteutgifter så har man trolig egen bolig, eller veldig mye kredittlån.

Jeg trodde vi diskuterte skatt på uføretrygd.

Eiendomsskatt har ikke noe med inntektskatten ågjøre.

Anonymkode: 8db39...48a

Jeg trodde vi diskuterte skatt på uføretrygd.

Eiendomsskatt har ikke noe med inntektskatten ågjøre.

Nei, vi snakket om skatt generelt. Hva som er normalt å betale i skatt. Om man ikke skal ta med eiendomsskatt så kan man vel heller ikke ta med skattefradrag pga gjeld. Det er jo ikke alle som har gjeld og det har jo egentlig ikke noe med inntekten å gjøre. Siden ca 80% av kommunene har eiendomsskatt og vi her snakker om hva man betaler i skatt så syns jeg det blir veldig feil å ta med fradrag pga renter, men ikke eiendomsskatt.

jeg har i alle fall skattet i alle år. nå sliter jeg med en alvorlig diagnose som jeg nok ikke blir frisk av... JEG er sykmeldt, men håper å kunne jobbe litt så lenge helsa tillater det, men jeg vil gå kraftig ned i inntekt og da er jeg glad for frikortordninga. Jeg kommer til å få en del utgifter til kontroller, cellegift, medisin og stomiutstyr...

Nei, vi snakket om skatt generelt. Hva som er normalt å betale i skatt. Om man ikke skal ta med eiendomsskatt så kan man vel heller ikke ta med skattefradrag pga gjeld. Det er jo ikke alle som har gjeld og det har jo egentlig ikke noe med inntekten å gjøre. Siden ca 80% av kommunene har eiendomsskatt og vi her snakker om hva man betaler i skatt så syns jeg det blir veldig feil å ta med fradrag pga renter, men ikke eiendomsskatt.

Diskusjonen om skatt begynte etter uttalelsen om nav-utbetaling og skattetrekk. Derfor var det naturlig å tro den gjaldt trygd og skatt.

Eiendomsskatt har ingen påvirkning på skattetrekket, det har derimot rentefradraget (og de fleste her i landet eier egen bolig og har gjeld).

så du tar feil, eller har misforstått, alt etter som man ser det.

Annonse

Diskusjonen om skatt begynte etter uttalelsen om nav-utbetaling og skattetrekk. Derfor var det naturlig å tro den gjaldt trygd og skatt.

Eiendomsskatt har ingen påvirkning på skattetrekket, det har derimot rentefradraget (og de fleste her i landet eier egen bolig og har gjeld).

så du tar feil, eller har misforstått, alt etter som man ser det.

Javel, det skal du jo få lov til å mene. Men jeg vil jo tro at jeg vet bedre enn deg hva jeg mente med føste kommentar i denne tråden ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...