Gå til innhold

Aldri vært på fest eller hatt kjæreste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det umormalt å være 32 år og aldri ha hatt kjæreste, aldri vært på fest og aldri vært full?

Anonymkode: cc72d...0e1

Når jeg var 32 var jeg gift og hadde barn. Men jeg har aldri vært på fest og har aldri vært full.

Hva ønsker og savner du? Det som er viktig er hvordan du har det med deg selv. Ikke hva andre gjør.

Anonymkode: e0bd8...e97

Er det umormalt å være 32 år og aldri ha hatt kjæreste, aldri vært på fest og aldri vært full?

Jeg er rundt din alder. Jeg har hatt samboer i snart 10 år, men jeg har aldri vært full og jeg har aldri vært på en fest. Kanskje jeg er sær, men det gjør meg ingenting. Livet mitt er bra uten fyll og fest, slippe hodepine og skamme meg over alt det dumme jeg måtte ha sagt eller gjort som jeg ikke kan huske.

Jeg trives godt i eget selskap, og selv om det på mange måter er godt å være to, savner jeg en sjelden gang å være alene. Alenetid er viktig i et forhold og kvalitetstid sammen er viktig i et forhold.

Jeg synes ikke du skal føle deg unormal. Skal jeg være ærlig, er jeg litt stolt over å ikke ha smakt alkohol, aldri vært full eller aldri forsøkt røyk. Mulig det er unormalt, men jeg er ikke redd for å være unormal. Jeg er meg selv. Det får holde, så får folk synse og tro hva de vil bak ryggen min. Tør de ikke si det til meg er de feige og umodne.

Vær den du er, normal eller ikke :)

Tja, uvanlig er det kanskje. Jeg var vel etablert da jeg var på din alder, men noen festløve har jeg aldri vært. Var jo på noen få klassefester, men drakk svært lite, om noe. Har vært full en gang og da var jeg eldre enn du er nå, måtte slukke noen sorger der, men det har ikke gjentatt seg, var definitivt ikke noe som fristet til gjentagelse for min del.

Annonse

Nei. Men ikke mange er slik. Jeg hadde ikke sex før jeg traff henne som ble min kone. Da var jeg 28. Alkohol har aldri interessert meg. Tok noen super av ulikt brennevin på noen russefester sånn mer for sosialt samvær, men ikke slik at jeg ble full. Etter det har jeg ikke hatt i meg alkohol. Ser ikke vitsen med å bli susete i hodet. Kan ha mye moro likevel. Vurderte faktisk å forbli alene selv om jeg fikk gjensidig interesee fra noen jenter. Var urolig for å rote megopp i rødstrømper og det som verre var.

En venn av meg var enda mer utpreget innadvendt. Han var uten kjæreste før han traff sin kone. Da giftet de seg kort tid etterpå, han var da 40 år. Sånn er det visst for oss innadvendte. Ikke se på deg selv som unormal. Å være alene betyr ikke at man er et mindreverdig menneske. Kanskje finner du interesse i ei dame etter hvert.

Anonymkode: c5ad0...38e

Jeg er rundt din alder. Jeg har hatt samboer i snart 10 år, men jeg har aldri vært full og jeg har aldri vært på en fest. Kanskje jeg er sær, men det gjør meg ingenting. Livet mitt er bra uten fyll og fest, slippe hodepine og skamme meg over alt det dumme jeg måtte ha sagt eller gjort som jeg ikke kan huske.

Jeg trives godt i eget selskap, og selv om det på mange måter er godt å være to, savner jeg en sjelden gang å være alene. Alenetid er viktig i et forhold og kvalitetstid sammen er viktig i et forhold.

Jeg synes ikke du skal føle deg unormal. Skal jeg være ærlig, er jeg litt stolt over å ikke ha smakt alkohol, aldri vært full eller aldri forsøkt røyk. Mulig det er unormalt, men jeg er ikke redd for å være unormal. Jeg er meg selv. Det får holde, så får folk synse og tro hva de vil bak ryggen min. Tør de ikke si det til meg er de feige og umodne.

Vær den du er, normal eller ikke :)

Når blir det unormalt da? Når man er 40, 50 eller `kanskje 60?

Anonymkode: 83780...146

Når blir det unormalt da? Når man er 40, 50 eller `kanskje 60?

Anonymkode: 83780...146

Egentlig er det vel kun du som setter malen for hva som er normalt eller ikke. Jeg gjør det ut i fra hva jeg føler for og noen er mer opptatt av hva familie eller venner sier og mener.

Hvorfor er det så viktig å være normal?

Det vil i høy grad komme an på situasjonen forøvrig. Normalt for hvem ? Hvor ? Abu Dabi ?  Mennesker som har vært pleietrengende og sengeliggende hele livet ?

Jeg vil tro at for de fleste funksjonsfriske nordmenn er det ganske naturlig å ha vært på fest, vært full og hatt en kjæreste eller to innen fylte 32 år, så i den settingen vil jeg si at 'nei, det er nok ikke normalt'.

Om vedkommende lever og er oppdratt til et liv med puritanske verdier; fest og fyll er djevelens verk, ingen kjæresteri før giftemål ellers er veien staket til evige pinsler, vil vel 'normalen' i den settingen være å ikke ha gjort disse tingene, selv om alderen nok er litt i høyeste laget før man har funnet en make.

Uten å legge veldig mye ressurser i å følge det videre, vil jeg hevde at de fleste i Norge nok ville sett på det som 'unormalt', altså en allmenn aksept for at de fleste nok i større eller mindre grad har vært gjennom disse greiene. Men det eneste som egentlig betyr noe er hvorvidt det oppleves som et problem eller ikke for 32 åringen, ikke om det oppfattes som normalt eller ikke av en gitt gruppe mennesker. Ingen ønske om kjæreste, prøve alkohol eller være på fest ? No problemo for noen.

Anonymkode: 74861...792

Vurderte faktisk å forbli alene selv om jeg fikk gjensidig interesee fra noen jenter. Var urolig for å rote megopp i rødstrømper og det som verre var.

Anonymkode: c5ad0...38e

Hehe.. Jeg har hørt at ved nettdating med påfølgende "blind"-date er kvinners største frykt er å møte en som er seriemorder - menns største frykt er å møte en som er tjukk!! Men rødstrømpe er vel omtrent like ille skjønner jeg. uUnsett - veldig ubalanse i hva man frykter..

Poenget er vel om du trives med å være singel, ikke feste og ikke drikke? Hvis du gjør det spiller det jo ingen rolle om andre synes det er unormalt. :)

Annonse

Det spørs vel hva du legger i at noe er "unormalt". Statistisk sett er det selvsagt ikke vanlig. Undersøkelser omkring dette vil jo si deg at du er i et mindretall - og altså er det unormalt. Jeg vil tro det ikke er så mange prosent av befolkningen som er som deg.

Men hvis du spør om du er helt alene om dette, så er du selvsagt ikke det. Det finnes nok en del likesinnede.

Uansett trenger det jo ikke være et så stort problem, hvis du selv har det ok med dette.

Anonymkode: 91d01...e3b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...