Gå til innhold

hvorfor kan skremming få bort hikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fordi skremming forstyrrer vagusnerven som er en del av årsaken til at du hikker. Hvis du ikke har noen som kan skremme deg, kan du spille at du blir skremt og skvetter kjempehøyt. Da fremkaller du det samme som om noen andre skremmer deg. Jeg har forsøkt, og det funket. :-)

Anonymkode: a2eda...8b5

Det er fordi skremming forstyrrer vagusnerven som er en del av årsaken til at du hikker. Hvis du ikke har noen som kan skremme deg, kan du spille at du blir skremt og skvetter kjempehøyt. Da fremkaller du det samme som om noen andre skremmer deg. Jeg har forsøkt, og det funket. :-)

Anonymkode: a2eda...8b5

ok. Er vagusnerven en del av hjernen?

Annonse

Jeg har aldri klart å få bort hikke med skremming.
Eneste som har funka her er:

1: Demle cola ca. 8 super - uten å puste!

2: Drikke så mange super du klarer uten å puste, mens noen holder deg for ørene.

Haha, "mens noen holder deg for ørene". Det har jo ingen som helst virkning i det hele tatt - ørene har jo ingenting med hikke å gjøre:D

Det funker i alle fall på oss hjemme :) 
Tror det er pga det skaper et trykk i mellomgulvet mens man holder for ørene :) 
Lærte faktisk trikset på en tegnefilm hehe :) Funker i alle fall meget godt på min datter, men også andre i husstanden. Bare å prøve :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...