Elionoe Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Hvordan skal du feire jul i år?PiHvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...Julen bryr jeg meg ikke lenger om. Jo fortere den er overstått, desto bedre. Endret 14. november 2015 av gråstein 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elionoe Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 I år skal jeg og samboeren min feire selve julaften hos mine foreldre, men vi kommer til å gjøre et stopp hos hans foreldre både før og etter selve julefeiringen. På lillejulaften spiser vi grøt med mandel i. Et år hadde min mor puttet en mandel i hver tallerken og man skulte etter hvert litt på hverandre når man så at den ene etter den andre så ut til å ha fått mandelen... Deretter pyntes juletreet. Min far får alltid ansvaret for lysenes plassering.På julaftens formiddag legges pakkene under juletreet og lysene tennes. Kl. 16.00 går jeg og min far til kirken for å tenne lys på våre kjæres graver mens vi minnes de fine stundene vi hadde sammen.Julmiddagen, ribbe, medisterkake og medisterpølse m/tilbehør er alltid standard, selv om jeg har forsøkt å hinte litt til kalkun... Deretter dessert som er riskrem (laget av gårsdagens mandelkonkurranse) og multekrem hvor julemusikken akopanjeres av min mors tygging på multesteinene. I år skal hun jobbe kveld, så da blir det fred å få ;) Etter middag litt kaffe og tvansnedpressing av et par kakebiter.Jeg gleder meg til å kunne gi mine kjære foreldre en stue-PC hvor de kan streame TV-programmer fra NRK, TV3 og TV2. Jeg gleder meg også til å gi en ganske stor gave til min søster med mye godt for munn og kropp. Jeg gleder meg til å gi alt. For meg er ikke julegaver en plikt. Jeg legger ned mye tid i det og forsøker å la den være godt gjennomtenkt til mottaker. Jeg liker å glede andre - og jeg gjør det også som en overraskelse ellers i året.Når det kommer til gaver har jeg hatt få ønsker, men ble veldig glad for at samboeren min sponset meg med 2.000 kr. til en Bamix Superbox:Gjør matlaging til en lek med Bamix Superbox - den komplette pakken. Du kan bruke Bamix til alt fra pisking, knusing av is og bær, supper, milkshakes osv. Med den enkle designen og smarte bordstanden tar den ikke opp mye plass på kjøkkenet, den er samtidig enkel å rengjøre. En Bamix Superbox består av en Bamix Swissline stavmikser + en masse ekstra tilbehør. Dette er pakken du ikke kan være uten. Bamix Swissline er en kraftig stavmikser på 200 watt, som kan klare alt fra å knuse is til å lage deilige kremede supper. Med standardredskapene og kjøtt / grønnsakskniven kan du piske krem, lage mos, hakke kjøtt og mye mer. Bamix prosessoren gir deg mulighet til å enkelt hakke alt fra frukt og grønnsaker til nøtter og sjokolade. Den medfølgende pulverdiscen gjør det enkelt å lage egne krydderblandinger, da den lett knuser frø til pulver. Bamix SliceSy er foodprosessoren, som kan brukes sammen med Bamix stavmikseren. Den hakker, river og kutter seg lett og elegant gjennom dine råvarer med den doble kniven og de medfølgende 5 jernene.For en som stortrives på kjøkkenet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elionoe Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Julen bryr jeg meg ikke lenger om. Jo fortere den er overstått, desto bedre.Ja, julen er vanskelig for mange. Kanskje den bekrefter ensomhet i seg selv eller ensomhet midt blant alle andre. Kanskje bringer den negative minner. Kanskje man ikke har noe forhold til jul.Jeg synes det er synd at julen må til for å få mange til å vise at vi bryr oss om hverandre. Jeg synes julen er en fin tid, ikke religiøst for min del, men at familien samles og tar seg tid til hverandre. Jeg er heldig som har en slik høytid.Jeg likte den ikke før, før jeg ble sammen med min kjære, og jeg fikk oppleve hva ekte familiekjærlighet vaar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...Vi skal først være noen dager hos svigermor. Har ikke bestemt hvor lenge vi skal bli, men jeg tipper vi drar 22. eller 23. og blir 4-5-6 dager. Da er det altså sammen med mann, tre barn/ungdommer og svigermor.vi går i kirka før middag. Skitur førstte juledag hvis det er snø. Slalåm andre juledag hvis det er snø. Tredje og fjerdedagen gjør vi som regel noe arbeid. Hjelper svigermor eller andre gamle slektninger eller hogger ved. vi spiser pinnekjøtt og moltekrem. Deilig!vet ikke hva jeg ønsker meg. fra mannen ønsker jeg meg noe unødvendig, noe litt luksus som jeg kan kose meh med og glede meg over. Har prøvd å forklare det, men han kjøper som regel nyttige ting....jeg kunne godt ha droppet reisingen i jula. Bare vært hjemme. Vi reiser alltid. Eller vært helt alene en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mxxmas Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Skal spise biff med en venn lager bearne av magerkesam 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...Familiemas julaften og 1. juledag, så skal jeg bruke resten av året på å hente meg inn igjen etter de to dagene.FamilienSpiser, drikker, åpner pakker, skravle, drikker kaffe, spiser kaker o.s.v. Er jeg heldig klarer jeg få med meg de første 5 min, før hjernen forsvinner i en egen verden.SkinkesteikVet ikke, ny mobil kanskje, siden den jeg har snart dør. Gleder meg ikke til å gi bort noe for jeg har ikke råd til å kjøpe noe dyrt og fint.Er ikke det det samme som spørsmål 3?Jepp, skulle ønske jeg kunne være alene. Med familien 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Jeg har overlatt julaften til dattera mi. Etter 20 år med julaften hos meg synes jeg hun kan overta. Så da blir det henne og samboeren, minstemann, hennes svigermor, min samboer og 3 hunder. Så da får hun lage sine egne tradisjoner med all min julepynt som hun har overtatt og så deler vi på matlaging, jeg skal ha med pinnekjøtt.Resten av jula aner jeg ikke hva som skjer, det er lenge til jul enda Endret 14. november 2015 av Dorthe 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momo Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...Som vanlig drar jeg en ukes tid til oppvokststedet og besøker familien. Jeg tilbringer noen dager hos mor og noen dager hos far samt hilser på den gamle vennegjengen. Stesøsknene klarer jeg i år å unngå å hilse på.Selve julaften skal feires hos far sammen med søsken og noen jeg ikke kjenner som er på besøk fra et annet land. Det blir spesielt slitsomt, men det er vel bare jeg som er sær samt at både pappa og gjestene vil sette pris på det.Det meste av tradisjonen går på maten. Ribbe julaften, og pinnekjøtt eller kalkun en av de andre dagene. Gå tur første juledag er vel også blitt tradisjon. Jeg følger stort sett bare det løpet de andre foreslår så jeg følger ikke helt med på hva som er tradisjon.Ribbe. De andre spiser medisterkaker og sånn også, men det liker ikke jeg.Jeg ønsker meg stort sett nyttige ting som jeg ikke har råd til å kjøpe selv. Jeg gleder meg verken til å få gaver eller gi bort fordi jeg helst skulle sluppet hele gavegreiene.De tradisjonene jeg har i jula slitsomme for meg, nødvendige for å glede da rundt meg, og levbare fordi løpet stort sett blir lagt opp for meg.Aller helst skulle jeg ønske det var akseptert at jeg bare var hjemme med kjæresten hele jula. Realistisk sett skulle jeg ønske jeg bare kunne vært et par dager med familien og ikke en hel uke. Uansett synes jeg vi kunne droppet å gi hverandre gaver og kanskje heller hatt en kollekt som vi ga til et eller annet godt formål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
umakenverdt Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...Jeg skal reise hjem til min familie der jeg vokste opp. Jeg skal feire sammen med min nærmeste familie, mine foreldre og søsken. På julaften har vi ganske fastlagt dag, noe jeg er veldig glad i (herlig barnslig der altså ). Vi ser tre nøtter til askepott, besøker gravene til de som ikke lenger er med oss, leverer de gavene som ikke er levert enda og så samles den nærmeste familien til middag og gaver. Middagen er som alltid pinnekjøtt. Jeg har egentlig ikke så mange ønsker, men blir glad for det meste Jeg skal gi bort et par ting som jeg har brukt lang tid på å lage, og som jeg virkelig håper og tror faller i smak Det er selvsagt trist at ikke hele den nærmeste familien har mulighet til å feire jul sammen. Ellers er julefeiringen etter endel år med kaos og masse mennesker, blitt akkurat slik jeg liker den 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...Selve julaften starter med at barna våkner og de minste går rundt juletreet, ser på pakkene og spør, "kan vi ikke bare åpne en?", og det får de, så sløver de eldste rundt bord med hvite linduker, konfekt, juleblader, :-) de elsker å stå opp til at alt er perfekt, slik de sier julaften. Alt gavepapir er ryddet bort, og julesokker henger på dørene deres:-) og jeg pleier å jobbe til ganske sent på kvelden for å bli ferdig med alt:-)Så spiser vi sammen, en deilig laang julefrokost, vi voksne forbereder mat, barna pynter bord, også pynter vi oss og går i kirken, før vi kommer hjem, hører sølvguttene synge, også spiser vi, ribbe, medisterkaker, julepølse, tilbehør og multekrem:-) vi har litt annen mat også pga av meg, ulike curryer og smørstekt ris, nan, raita m.m. :-)Vi er sammen de aller nærmeste.Det jeg gleder meg mest til å gi bort i år, er ninja turtles til mitt tantebarn, også lager jeg matposer med ulike ting mange voksne blir kjempeglade for, i dem er det makroner, pikekyss, surdeigsbrød, kvark og en ost jeg lager:-) pluss kanskje hermetiske plommer, tørkede epler el.l.Selv ønsker jeg meg burberry skjerf, grått, med lyseblått eller grått med rosa, men det får jeg nok ikke i år heller:-), men jeg ønsker meg mye annet, duftlys, georg jensen julepynt, kakegafler, Æ av Nærum, pluss mye mer.Det jeg skulle ønske meg annerledes var at noen mennesker hadde ønsker i alle prisklasser, og ikke bare i tusenvisklassen, noen barn og voksne foreldre, har kun dyre ønsker, og da blir det vanskelig å glede dem. Jeg bruker av den grunn for mye penger hver jul, fordi noen mennesker ikke blir glade hvis vi ikke gir kjempedyre gaver.foruten det siste er jul og adventstiden noe jeg gleder meg til:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Selve julaften starter med at barna våkner og de minste går rundt juletreet, ser på pakkene og spør, "kan vi ikke bare åpne en?", og det får de, så sløver de eldste rundt bord med hvite linduker, konfekt, juleblader, :-) de elsker å stå opp til at alt er perfekt, slik de sier julaften. Alt gavepapir er ryddet bort, og julesokker henger på dørene deres:-) og jeg pleier å jobbe til ganske sent på kvelden for å bli ferdig med alt:-)Så spiser vi sammen, en deilig laang julefrokost, vi voksne forbereder mat, barna pynter bord, også pynter vi oss og går i kirken, før vi kommer hjem, hører sølvguttene synge, også spiser vi, ribbe, medisterkaker, julepølse, tilbehør og multekrem:-) vi har litt annen mat også pga av meg, ulike curryer og smørstekt ris, nan, raita m.m. :-)Vi er sammen de aller nærmeste.Det jeg gleder meg mest til å gi bort i år, er ninja turtles til mitt tantebarn, også lager jeg matposer med ulike ting mange voksne blir kjempeglade for, i dem er det makroner, pikekyss, surdeigsbrød, kvark og en ost jeg lager:-) pluss kanskje hermetiske plommer, tørkede epler el.l.Selv ønsker jeg meg burberry skjerf, grått, med lyseblått eller grått med rosa, men det får jeg nok ikke i år heller:-), men jeg ønsker meg mye annet, duftlys, georg jensen julepynt, kakegafler, Æ av Nærum, pluss mye mer.Det jeg skulle ønske meg annerledes var at noen mennesker hadde ønsker i alle prisklasser, og ikke bare i tusenvisklassen, noen barn og voksne foreldre, har kun dyre ønsker, og da blir det vanskelig å glede dem. Jeg bruker av den grunn for mye penger hver jul, fordi noen mennesker ikke blir glade hvis vi ikke gir kjempedyre gaver.foruten det siste er jul og adventstiden noe jeg gleder meg til:-)Selve julaften starter med at barna våkner og de minste går rundt juletreet, ser på pakkene og spør, "kan vi ikke bare åpne en?", og det får de, så sløver de eldste rundt bord med hvite linduker, konfekt, juleblader, :-) de elsker å stå opp til at alt er perfekt, slik de sier julaften. Alt gavepapir er ryddet bort, og julesokker henger på dørene deres:-) og jeg pleier å jobbe til ganske sent på kvelden for å bli ferdig med alt:-)Så spiser vi sammen, en deilig laang julefrokost, vi voksne forbereder mat, barna pynter bord, også pynter vi oss og går i kirken, før vi kommer hjem, hører sølvguttene synge, også spiser vi, ribbe, medisterkaker, julepølse, tilbehør og multekrem:-) vi har litt annen mat også pga av meg, ulike curryer og smørstekt ris, nan, raita m.m. :-)Vi er sammen de aller nærmeste.Det jeg gleder meg mest til å gi bort i år, er ninja turtles til mitt tantebarn, også lager jeg matposer med ulike ting mange voksne blir kjempeglade for, i dem er det makroner, pikekyss, surdeigsbrød, kvark og en ost jeg lager:-) pluss kanskje hermetiske plommer, tørkede epler el.l.Selv ønsker jeg meg burberry skjerf, grått, med lyseblått eller grått med rosa, men det får jeg nok ikke i år heller:-), men jeg ønsker meg mye annet, duftlys, georg jensen julepynt, kakegafler, Æ av Nærum, pluss mye mer.Det jeg skulle ønske meg annerledes var at noen mennesker hadde ønsker i alle prisklasser, og ikke bare i tusenvisklassen, noen barn og voksne foreldre, har kun dyre ønsker, og da blir det vanskelig å glede dem. Jeg bruker av den grunn for mye penger hver jul, fordi noen mennesker ikke blir glade hvis vi ikke gir kjempedyre gaver.Ønskeliste er ingen bestillingsliste, systes egentlig det er litt rart voksne mennesker driver på med slikt. Gi den en "geit" eller "høne", eller en donasjon i deres navn til en veldedig organisasjon, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Ønskeliste er ingen bestillingsliste, systes egentlig det er litt rart voksne mennesker driver på med slikt. Gi den en "geit" eller "høne", eller en donasjon i deres navn til en veldedig organisasjon,jeg vil jo vil ha julefred.Min mor har de siste to år vært mer enn fornøyd med gaven, men det har kostet slik at min mann har meldt seg ut.:-( uffDet er som Bondevik sa om sin generasjon, "dessertgenerasjonen", de sparer ikke på eget forbruk og krav,de lever livet, ikke for slekters gang, men for seg selv. Anonymkode: f860c...a90 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 jeg vil jo vil ha julefred.Min mor har de siste to år vært mer enn fornøyd med gaven, men det har kostet slik at min mann har meldt seg ut.:-( uffDet er som Bondevik sa om sin generasjon, "dessertgenerasjonen", de sparer ikke på eget forbruk og krav,de lever livet, ikke for slekters gang, men for seg selv.Anonymkode: f860c...a90Sånne folk fortjener ikke gaver. Det er rett og slett patetisk med voksne folk som oppfører seg som små bortskjemte drittunger.Så sånn er det med den saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Sånne folk fortjener ikke gaver. Det er rett og slett patetisk med voksne folk som oppfører seg som små bortskjemte drittunger.Så sånn er det med den saken.er vel enig med deg,men orker ikke at julaften skal bli ødelagt for barna,så jeg strekker meg så langt jeg greier, Anonymkode: f860c...a90 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...Vi er vertskap på julaften i år (bytter på annethvert år med barnas far og bonusmor) og vi blir altså oss 6 (to store tenåringer og oss fire foreldre), mine to søstre, en svoger og mine to svigerforeldre. Ingen store tradisjoner, vi er hjemme hele julaften, ungene får julestrømpe om morgenen og jeg MÅ se "Snekker Andersen og julenissen" mens jeg drikker te og spiser julekaker. Etter frokost koser vi oss og etterhvert begynner vi med maten, dekker ferdig middagsbordet og pynter oss og tar imot gjestene. Etter middag og dessert ryddes kjøkkenet så godt som mulig før alle samles i stua, kaffe og te og småkaker og snop serveres og vi åpner gaver og skravler i timesvis og koser oss glugg fordervet. Vi skal ha ribbe + viltstek med deilig tilbehør og til dessert blir det riskrem med jordbærsaus og is, det er ikke alle som vil ha riskrem.Jeg ønsker meg noen bøker (jeg får vel gi en detaljert liste til kjæresten, han vil gjerne det, jeg bestiller ikke altså!) ellers har jeg jo alt, men setter stor pris på om ungene har laget noe til meg, ulltøy, julepynt og hvert år får jeg som regel minst ett nytt tekrus og flere sorter te og noe godis. Da er jeg storfornøyd!Jeg gir bort noe til kjæresten som det er mulig at jeg synes der kulere enn ham. *haha* Han lo godt da jeg sa det, men han har selv nevnt at det hadde vært kult altså. Ungene får hver sin gode fjellbukse og noe annet attåt. Andre voksne får en liten oppmerksomhet i prisklassen 3-500,-, det får holde lenge. Svigers får antagelig noe dyrere, det fikser kjæresten. Ingen vits å komme til meg ønsker i fleretusenkronersklassen, både fordi jeg nekter å imøtekomme slike av prinsipp og fordi jeg selvfølgelig ikke har råd til det, men det er heller ingen slike i omgangskretsen min heldigvis. Det er tre personer jeg ikke ser videre på prislappen når jeg kjøper gaver til og det er ungene mine og kjæresten (og en meget spesiell venninne), til de andre holder jeg prisnivået nede.Vi skal være hjemme i romjula, blir vel et julebesøk eller to kanskje, ellers blir det late dager med alt for mye tv, pc og godis. Herlig! Når ungene har dratt til pappa og bonusmor har kjæresten og jeg planlagt at vi skal dra på hytta, men denne gangen skal vi ikke kjøre snøscooter, vi skal gå på ski frem fra vinterparkeringa. Har tenkt å være der til 1. nyttårsdag før vi rusler tilbake igjen. Så nå krysser vi bare fingrene for at det blir passe med snø og greit vær så vi får gjennomført planen. Har holdt på i hele høst med å sørge for at alt er klart på hytta med ved, vann, fakler, rent sengetøy, tørrmat og annen mat som står seg lenge så vi slipper å bære noe særlig. Gleder oss masse til dette! 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Hvordan skal du feire jul i år?Hvem feirer du den med...Hvilke tradisjoner har du og dine...Hva spiser du på julaften...Hva ønsker du deg og hva gleder du deg til å gi bort...Hvordan er din juletradisjon...Skulle du ønske at noe var annerledes...1+2: Pleier å bo hos foreldrene mine julaften og 1.juledag. I år er det bare vi som skal feire julaften men det blir vel kanskje noen selskaper de andre dagene. Det hender vi reiser bort til annen familie men ikke i år.3: Ganske vanlig jul. Pynte oss og spise middag, kaker og dele ut julegaver. Jeg synes igrunn førjulstiden er vel så koselig som selve julen.4: Ribbe5: Ønsker meg klær, penger øremerket ferier eller ting, og koselige julekort.6: Se 37: Skulle ønske jeg hadde yngre søsken å feire julen med, og barn. Ellers er julen ganske kurant for tiden siden det ikke lengre konsumeres alkohol og derfor ikke krangling og drama i julen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 1+2: Pleier å bo hos foreldrene mine julaften og 1.juledag. I år er det bare vi som skal feire julaften men det blir vel kanskje noen selskaper de andre dagene. Det hender vi reiser bort til annen familie men ikke i år.3: Ganske vanlig jul. Pynte oss og spise middag, kaker og dele ut julegaver. Jeg synes igrunn førjulstiden er vel så koselig som selve julen.4: Ribbe5: Ønsker meg klær, penger øremerket ferier eller ting, og koselige julekort.6: Se 37: Skulle ønske jeg hadde yngre søsken å feire julen med, og barn. Ellers er julen ganske kurant for tiden siden det ikke lengre konsumeres alkohol og derfor ikke krangling og drama i julen.hvorfor syns du førjulstiden er så fin?hvorfor ønsker en voksen mann seg penger? du skriver jo at du tjener godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 hvorfor syns du førjulstiden er så fin?hvorfor ønsker en voksen mann seg penger? du skriver jo at du tjener godt.Koselig med julekalender, shopping, gløgg, bake pepperkaker, snø (hvis det snør da), kalde klare netter og å glede seg til jul.Dette med julegaver, skrev vel litt om det i en annen tråd. Penger er vel egentlig "least bad". Bedre det enn å få ett eller annet jeg absolutt ikke ønsker meg (f.eks den selvløftende kakespaden fra Enklere Liv) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408505-julens-tradisjoner-i-2015/#findComment-3661932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.