Gå til innhold

Minst 120 drept i flere angrep i Paris

Anbefalte innlegg

Minst 120 mennesker skal være drept i et angrep på konserthallen Bataclan og i en rekke andre koordinerte angrep i Paris.

Politiet har nettopp stormet konsertsalen Bataclan, hvor minst 100 personer ble holdt som gisler. Ifølge BFMTV er situasjonen nå avklart, og tre angripere er drept i aksjonen.

Minst seks skyteepisoder og tre eksplosjoner har funnet sted i den franske hovedstaden Paris fredag kveld.

Borgermesteren i Paris oppfordrer innbyggerne til å holde seg innendørs, ifølge Le Figaro. Frankrikes president Franciose Hollande har erklært unntakstilstand, og stenger landets grenser, ifølge AP.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/frankrike/minst-120-drept-i-flere-angrep-i-paris/a/23561090/

Selv ikke når IS selv forhåndsvarsler at de skal benytte flyktningekrisen til å angripe Vest-Europa og sikkerhetstjenestene sier at dette er en realitet så klarer naivistene å ta det innover seg. Istedet drar de frem rasismekortet. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Vi er mange som har advart mot dette i årsvis, men har blitt beskyldt for å være "rasister". NÅR SKAL DERE VÅKNE!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408510-minst-120-drept-i-flere-angrep-i-paris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er forferdelig det som har skjedd, spesielt at det rammet et miljø som står meg nært også, black metal miljøet gjør det ekstra tungt denne gangen.

Jeg ser imidlertid ikke at man de siste årene alltid trekker rassismekortet, skjer det, er det vel grunner som dårlige spissformulerte og hatske yttringer som ligger til grunn, og da skal man reagere. Vi bygger ikke noe godt samfunn ved å spre hat, noe som ofte kan skje ved sleivete, lite presise, kommentarer, både i kommentatorfelt og ofte visse gjengarere av politikere.

Det blir veldig vanskelig å få en konstruktiv og god debatt om grensekontroll, flyktninger og håndtering av økningen av flyktninger, når man blander inn så mye som ikke har med saken å gjøre.

Jeg ønsker verken å la meg "lure" av spissformuleringer til frp og rødt politikere, hver i sin ende av skalaen, eller media, som rett og slett er superflinke på å lage sirkus og krig i stille vann. Det fins en bedre måte enn å gå til frontalangrep på hverandre, det er å sette seg ned, tåle uengihet, besinne sine valg av ord, tenke seg om, se saken fra de perspektiver en må klare, vi har underskrevet avtaler og er en del av verdenssamfunnet, greie se det faktum at majoriteten av muslimer faktisk som deg og meg og alle vil leve i fred, også tenke videre, hvordan jobber vi best mot å minimere ekstremissme, minimere rekkrutering til disse miljøene osv...

jeg er helt enig med deg at det har vært og er en naiv snillisme, den er like feil, som det motsatte, men det blir veldig vanskelig å samle tankene, debattere og ta bedre besluttninger, når vi ikke greier diskuttere på en mer saklig måte, både uten å trekke rassismekort eller spre mer hat.

Men Paris har rammet oss alle, uavhengig av etnisitet og religiøs tilhørighet.

Hei!

Det er forferdelig det som har skjedd, spesielt at det rammet et miljø som står meg nært også, black metal miljøet gjør det ekstra tungt denne gangen.

Står black metal miljøet en tidligere nonne nært? (Og hvordan er black metal miljøet rammet?)

Står black metal miljøet en tidligere nonne nært? (Og hvordan er black metal miljøet rammet?)

fordi jeg kjenner mange innenfor black metal miljøet, og de er de menneskene jeg føler meg mest avslappet og bekvem med, de er også ærlige, tenksomme, og oppriktige. Jeg kan ikke mye om musikken, men jeg liker noen band satyricon, rammstein m.fl 

Hei!

Jeg ser imidlertid ikke at man de siste årene alltid trekker rassismekortet, skjer det, er det vel grunner som dårlige spissformulerte og hatske yttringer som ligger til grunn, og da skal man reagere. Vi bygger ikke noe godt samfunn ved å spre hat, noe som ofte kan skje ved sleivete, lite presise, kommentarer, både i kommentatorfelt og ofte visse gjengarere av politikere.

Det blir veldig vanskelig å få en konstruktiv og god debatt om grensekontroll, flyktninger og håndtering av økningen av flyktninger, når man blander inn så mye som ikke har med saken å gjøre.

Jeg ønsker verken å la meg "lure" av spissformuleringer til frp og rødt politikere

Frp har faktisk en del gode poenger i innvandringsdebatten.

FRP har vert for strengere asyl i Norge i tiår. Ingenting rasistisk.

- Lukka mottak. De holde seg på avgrensa område, frem til saken blir behandlet. Men de får ikke lov til å stikke av og beholde seg ulovlig i landet (uten lovlig papir, må de skaffe seg peng på andre måter. Ulovlig arbeid eller kriminalitet).

- Raskare saksbehandling (slik at de som IKKE har krav, blir sendt ut med en gang).

-Ta fra de retten til å klage på avgjørelser. Mange bor i asylsenter i 15 år. For avslag etter avslag. De tar opp plassen og ressurser fra de som virkelig trenger hjelp.

- Fjerne økonomiske goder som ikke nordmenn har tilgang til. Det vil stoppe økonomiske flyktninger. Nå er det slik, det lønner for mange å gå på sosialhjelp enn å jobbe. De får mer penger av å sitte hjemme enn å jobbe i en dårlig betalt jobb (som fjor årets debatt om barnetillegg for de som ikke jobber viste, forslagene om kutt ble da trukket siden det hovedsakelig ville gått ut over innvandrere med mange barn). De får full pensjon med en gang de når aldersgrensen, uten å jobbe 1 dag.

Til samanlikning, nordmenn eller invandrare som jobber kun 20/40 år, vil få halve pensjon. Om "Mike" flytter fra UK/USA når han er 47år til Norge. Jobber fullt lovlig fra dag 1, betaler skatt. Får han kun 50% alderpensjon når han går av som 67 åring.

Ali, som kommer fra Syria/afghan som 40 åring, går på sosialhjelp til han er 67, så går han av med 100% alderspensjon. Uten å ha jobbet en eneste dag eller betalt 1 eneste krone i skatt.

NÅ vil alle innføre det i Noreg. Men nå er det litt for sent også. For 1 år siden kalte alle FRP for rasister og idioter. Er det rart det går til helvete med Europa og Norge? 

Anonymkode: 8b433...25b

Annonse

Frp har faktisk en del gode poenger i innvandringsdebatten.

FRP har vert for strengere asyl i Norge i tiår. Ingenting rasistisk.

- Lukka mottak. De holde seg på avgrensa område, frem til saken blir behandlet. Men de får ikke lov til å stikke av og beholde seg ulovlig i landet (uten lovlig papir, må de skaffe seg peng på andre måter. Ulovlig arbeid eller kriminalitet).

- Raskare saksbehandling (slik at de som IKKE har krav, blir sendt ut med en gang).

-Ta fra de retten til å klage på avgjørelser. Mange bor i asylsenter i 15 år. For avslag etter avslag. De tar opp plassen og ressurser fra de som virkelig trenger hjelp.

- Fjerne økonomiske goder som ikke nordmenn har tilgang til. Det vil stoppe økonomiske flyktninger. Nå er det slik, det lønner for mange å gå på sosialhjelp enn å jobbe. De får mer penger av å sitte hjemme enn å jobbe i en dårlig betalt jobb (som fjor årets debatt om barnetillegg for de som ikke jobber viste, forslagene om kutt ble da trukket siden det hovedsakelig ville gått ut over innvandrere med mange barn). De får full pensjon med en gang de når aldersgrensen, uten å jobbe 1 dag.

Til samanlikning, nordmenn eller invandrare som jobber kun 20/40 år, vil få halve pensjon. Om "Mike" flytter fra UK/USA når han er 47år til Norge. Jobber fullt lovlig fra dag 1, betaler skatt. Får han kun 50% alderpensjon når han går av som 67 åring.

Ali, som kommer fra Syria/afghan som 40 åring, går på sosialhjelp til han er 67, så går han av med 100% alderspensjon. Uten å ha jobbet en eneste dag eller betalt 1 eneste krone i skatt.

NÅ vil alle innføre det i Noreg. Men nå er det litt for sent også. For 1 år siden kalte alle FRP for rasister og idioter. Er det rart det går til helvete med Europa og Norge? 

Det kan være,

men de drukner i overdrivelser og yttringer som får andre til å ta dem lite seriøst.

ang pensjon og opparbeidelse av pensjon, jeg vet ikke om det du skriver stemmer? kan ikke nok om det,

jeg fikk ikke med meg at alle for 1 år siden, kalte FRP for rasister og idioter, du får sende linker.

Jeg er feks mer spørrende enn bestemt ovenfor mange spørsmål...

skråsikkerheten, basert på følelser, syns jeg er vanskelig å ta seriøst,

når anders Anundsen skriker vask ikke demonstrer, så tar han seg i bryet verdt å undersøke mer, at det ikke fins vaskemidler og renholdsartikler og system, det overser han,

det er et av mange eksempler på hvorfor det er veeldig vanskelig å ta FRP politikere på alvor.

så hvis det går til helvete som du skriver, så har vi alle vårt eget ansvar for det.

ang pensjon og opparbeidelse av pensjon, jeg vet ikke om det du skriver stemmer?

Selvfølgelig stemmer det. Jeg ville ikke skrevet det ellers!

kan ikke nok om det,

jeg fikk ikke med meg at alle for 1 år siden, kalte FRP for rasister og idioter, du får sende linker.

Det har de blitt kalt i sikkert 30 år. Følger du ikke med i media?

Jeg er feks mer spørrende enn bestemt ovenfor mange spørsmål...

skråsikkerheten, basert på følelser, syns jeg er vanskelig å ta seriøst,

Dette er basert på fakta, ikke "følelser". Det er du som baserer deg på følelser! 

Det er ikke mulig å ta i mot 100.000 av flyktinger som det totale kaos. Heldigvis begynner folk å våkne opp nå. Stemningen er i ferd med å snu. Bare spør din venninde Trine.

Det er folk som har naivistiske meninger som deg som vil føre til velferdsstatens kollaps. Ønsker du det? Det blir lite å få i støtte og stønad fra NAV da.

når anders Anundsen skriker vask ikke demonstrer, så tar han seg i bryet verdt å undersøke mer, at det ikke fins vaskemidler og renholdsartikler og system, det overser han,

Dette er så dumt at jeg gidder ikke å kommentere det.

det er et av mange eksempler på hvorfor det er veeldig vanskelig å ta FRP politikere på alvor.

Det er veldig vanskelig å ta din naivitet på alvor også.

så hvis det går til helvete som du skriver, så har vi alle vårt eget ansvar for det.

Det er de ansvarlige, de som vil ha denne spinnville innvandringspolitikken, som har ansvaret. Ikke vi som i årevis har ønsket endringer.

• 4 uker senere...

fordi jeg kjenner mange innenfor black metal miljøet, og de er de menneskene jeg føler meg mest avslappet og bekvem med, de er også ærlige, tenksomme, og oppriktige. Jeg kan ikke mye om musikken, men jeg liker noen band satyricon, rammstein m.fl 

*

Ja enig i dette. Bra skrevet. :)

Anonymkode: d5d48...8f8

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg hørte på Eagles of Death Metal på jobb i dag. Det er verken Black Metal eller death Metal. Det er garasjerock /prog-rock. Egentlig ganske straight glad-musikk.

Navnet er altså bare et humoristisk tullenavn. Jeg vet ikke om media har fått med seg det.  IS trodde nok det var et Black Metal band siden de påsto de angrep "avgudsdyrkere ". Dårlig research fra deres side, men ekstremister har aldri forstått humor og ironi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...