Gå til innhold

hva heter smerter som forflytter seg i bekkenet?

Anbefalte innlegg

Vondtheten i korsryggen midt på, forflyttet seg i går til høyre rett under bekkenet. Hva heter dette? Nyresvikt? Jeg har ikke feber men i natt var jeg rar i kroppen og fikk små usynlige rykninger i hånd og hode noen få ganger. Jeg var så ekkel at jeg måtte ringe inn til nattevakten.

Fortsetter under...

Det er ikke konstandt ømvondt, men når jeg bøyer meg. Det var mer vondt når ømsmertene var midt på korsryggen. Nå er ømvondtheten på høyre nedre side av korsryggen bak der, nesten på rumpeballen når jeg bøyer meg. Foreksempel når jeg setter meg.

Annonse

Jeg vet ikke. Lumbago er jo bare et finere ord for ryggsmerter. Det jeg tenker kan ha skjedd er at du fikk en strekk i en muskel, og siden du syns det var vondt så har du anstrengt deg og gått unormalt (bøyd rygg), så har det ført til feilbelastning av andre muskeler. Du kan prøve å ta paracet eller ibux i noen dager så smertene blir mindre og musklene klarer å slappe av. Fortsatt er jeg ingen lege, har bare veldig mange års erfaring med å skader og ymse muskelsmerter ;) Så jeg skriver bare hva jeg tror og ikke vitenskap.

Vondtheten i korsryggen midt på, forflyttet seg i går til høyre rett under bekkenet. Hva heter dette? Nyresvikt? Jeg har ikke feber men i natt var jeg rar i kroppen og fikk små usynlige rykninger i hånd og hode noen få ganger. Jeg var så ekkel at jeg måtte ringe inn til nattevakten.

Nyrene ligger ikke nedenfor bekkenet, men faktisk helt oppe bak de nederste ribbeina. Sannsynligvis har du feilbelastet kroppen ved at du ikke har rettet deg opp ved de andre ryggsmertene og dermed fått muskelvond rett og slett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...