Gå til innhold

Gave til 40 års dag

Anbefalte innlegg

Hvor mye bør vi gi? 
Er søster til min mann som fyller år.... men usikker hvor høyt vi bør legge oss. Har ikke akkurat så god råd, 

og de bor langt unna, så hele familien må ta fly, så da går det jo et par tusenlapper bare på reisa....

Tenkte kanskje 500 er passe? Tror ikke vi tar oss råd til å gi mer uansett.... 

det er jo ikke akkurat bryllup... eller 50 års dag. Jeg har aldri sett på 40 år som noe jubileum,

mer heller som venner feirer sammen - som "hurra for 40 års krisa"...

men virker som hun vil gjøre det stort og invitere hele slekta hehe :)

Så hun ser nok på det som et jubileum... men føler i alle fall at 50 år er større da, at man da kanskje bør gi 800 eller mer....

og 4-500 til 40 åring?

Hva med venner, hvor mye bør venner gi hverandre i 40 års gave om de har fest? Jeg har en venninne som fyller 40 neste år, og hun skal ha en vennefest... 

tenkte kanskje gave da, men beløpet... siden jeg "bare" gir 500 til en slektning, er kanskje 300 passe? 
Har ikke felles venner å spør....

Anonymkode: 60a1c...e7c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408539-gave-til-40-%C3%A5rs-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye bør vi gi? 
Er søster til min mann som fyller år.... men usikker hvor høyt vi bør legge oss. Har ikke akkurat så god råd, 

og de bor langt unna, så hele familien må ta fly, så da går det jo et par tusenlapper bare på reisa....

Da er det en helt fin gave.

Anonymkode: d1c31...732

Hvor mye bør vi gi? 

det er jo ikke akkurat bryllup... eller 50 års dag. Jeg har aldri sett på 40 år som noe jubileum,

mer heller som venner feirer sammen - som "hurra for 40 års krisa"...

men virker som hun vil gjøre det stort og invitere hele slekta hehe :)

Så hun ser nok på det som et jubileum... men føler i alle fall at 50 år er større da, at man da kanskje bør gi 800 eller mer....

og 4-500 til 40 åring?

Hva med venner, hvor mye bør venner gi hverandre i 40 års gave om de har fest? Jeg har en venninne som fyller 40 neste år, og hun skal ha en vennefest... 

tenkte kanskje gave da, men beløpet... siden jeg "bare" gir 500 til en slektning, er kanskje 300 passe? 
Har ikke felles venner å spør....

Anonymkode: 60a1c...e7c

Hva du føler er verdt å feire eller ikke, har ingenting med saken å gjøre. Hun som fyller 40 synes det er viktig nok til å lage et stor selskap (det samme har jeg tenkt å gjøre på min 40-årsdag). 

Når det er sagt, gir dere selvfølgelig en gave som passer deres økonomi - om dette er en gave verdt 200 kroner eller 2000 spiller ingen rolle, så lenge dere har råd til det.

500 kroner er en raus gave. Fra svigerfamilie. Spessielt når dere i tillegg har dårlig råd. Jeg ga en gave til 250 til svogeren min da han fylte 50. Noen vil sikkert mene det er gnient, men jeg er da ufør, og har begrenset antall kroner til overs..... Det er tanken som teller uansett. Og man kan få en fin gave til en liten penge hvis man tenke seg om, og undersøker tilbud osv..

Endret av Inner self

500 kroner er en raus gave. Fra svigerfamilie. Spessielt når dere i tillegg har dårlig råd. Jeg ga en gave til 250 til svogeren min da han fylte 50. Noen vil sikkert mene det er gnient, men jeg er da ufør, og har begrenset antall kroner til overs..... Det er tanken som teller uansett. Og man kan få en fin gave til en liten penge hvis man tenke seg om, og undersøker tilbud osv..

Svigerfamilie - joda, en det er SØSTEREN til mannen hennes da :P

Annonse

Vanskelig å gi et standardsvar på passende gave til 40- eller 50-åring, men i din situasjon synes jeg 500 høres ut som en passende verdi på gave.

En ting jeg aldri stopper å undres over er hvorfor man absolutt må gi gave av en viss økonomisk verdi. Om man har dårlig råd (og har litt tid) hvorfor lager man ikke heller noe, f.eks. et fotoalbum, en collage e.l.? Jeg ville bli mye mer glad for det enn for de fleste kjøpte gaver, og kanskje særlig om jeg visse at giver hadde dårlig råd.

En ting jeg aldri stopper å undres over er hvorfor man absolutt må gi gave av en viss økonomisk verdi. Om man har dårlig råd (og har litt tid) hvorfor lager man ikke heller noe, f.eks. et fotoalbum, en collage e.l.? Jeg ville bli mye mer glad for det enn for de fleste kjøpte gaver, og kanskje særlig om jeg visse at giver hadde dårlig råd.

HURRA!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...