Thomas1988 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Er en gutt på 27 år som har gått 5 måneder med mye rart av symptomer.Det startet da jeg var på sommerferie med svimmelhet, type nautisk svimmelhet(båtsvimmel) som forverret seg med symptomer slike som smerter i bryst, tungpusthet, hjertebank og utmattet/slapp, strømninger i brystet og kroppen(kvalmende følelse), ørhet, skvetten på lyder, svarte stjerner i synet, tåkesyn, vanskelig og konsentrere seg, følelse av at jeg mister kontrollen(følelse av stressa), rister hele tiden med føttene. Jeg har vært har vært hos fastlegen og tatt en rekke tester slik som: vanlig og utvidet blodprøve, EKG, reflekstest av kropp, manuell test av krystall syke(brilletest for krystallsyke) og mye mer.Jeg har jobbet på flyplass som stuer i mange år på siden av skolen, og tenkte selv i retning muskulære problemer. Fastlegen mente likevel at jeg ikke var stiv i rygg/nakke. Jeg oppsøkte selv naprapat som raskt begynte å jobbe med bryst, rygg og nakke muskelatur. Gode resultater ble det av behandlingen.Ble etterhvert sendt videre til en manuell terapeut som henviste meg til Mr av hode, nakke og rygg.Resultatet av MR:- Diskret dehydret degenerert, minimalt høyderedusert mellomvirvelskive TH7/TH8 og TH8/TH9. I førstenevnte nivå ses i tillegg et lite dorsomedialt prolaps som bukter seg utover bakre kanten på ca 2mm. Sekundært minimal impresjon av duralsekken ventralt og medulla thoracalis ventralt. Ingen myelopati. Ingen synlig rotødem. For øvrig ingen tegn til alvorlig prolaps eller avlorlig bukning. Upåfallende fasettledd. Tilfresstillende plassforhold intraforaminalt.- R: Skivedegenerative forandringer fra TH7-TH9 uten synlig rotødem eller signifikant spinal stenose / myelopati.- Kan også nevne: Lettere degenerative forandringer fra C4-C7 med lett overvekt på venstre side og mulighet for affeksjon av utgående venstre C5 nerverot uten synlig roødem eller signifikant spinal stenose / myelopati på nåværende tidspunkt.JEg har lenge nå gått til fysioterapeut. Vi prøvde på et treningsprogram hvor jeg skulle trene kjernemusklatur. Dette resulterte i mange kvelder uten noen form for energi. Dermed kuttet vi ut treningsprogrammet. Ellers går jeg tur i skogen 2-3 ganger i uken.Formen min går i bølgedaler. Det føles som om alle symptomer har hver sin uke på kalenderen. De kommer og går. Utenom svimmelheten, ørheten og utmattheten. Jeg sover oftest godt om natten. Symptomene merkes best om kvelden.I tillegg klarer jeg nesten ikke ta heis. Dette resulterer i skikkelig svimmelbølger i minst en time etterpå. Jeg vil også bemerke 2 episoder i måned 1 og 2. Var på fisketur hvor jeg hadde tung sekk på 30-40 kg på ryggen, og i tillegg rodde båt i vind og bølger. På kvelden samme dag fikk jeg sterke svimmelbølger og strømninger i brystet. En veldig ubehagelig følelse hvor jeg blir skremt og får en kvalmende følelse.Den andre episoden var da jeg skulle løsne en mutter på bilen min som satt fast. Dette endte også med samme symptomene som båtturen. Jeg synes dette virker logisk med tanke på prolapsen og problemene i nakken min.Hverdagslig prøver jeg og holde fokus på å holde hodet rett. Ikke løfte tunge ting. På jobben varierer jeg ofte arbeidsstilling fra sittende til stående. Føler dette hjelper litt.Så mitt spørsmål til alle dere, er om det er noen som har hatt noe av lignende symptomer med prolaps så langt oppe på brystryggen, og har noen råd og veiledning til hvordan jeg kan bli kvitt denne dritten.På forhånd tusen takk for alle svar,Med vennlig hilsen Frustrert 28'åring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408548-svimmelhet-utmattet-smerter-hjertebank-og-prolaps/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.