Gå til innhold

Om å ty til vold

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2015/11/17/nyheter/krim/danmark/overfall/vold/41992710/

"- Det må være opp til hver enkelt å vurdere situasjonen, men i dette tilfelle må man anerkjenne at denne jenta har bein i nesa, sier Henrik Duus ved Nordsjællands Politi, som riktignok ikke oppfordrer andre unge jenter til å ty til vold for å komme seg ut av liknende situasjoner."

HÆ!?!? Jo selvfølgelig tyr man til vold for å komme seg ut av slike situasjoner! Man gjør ALT man kan for å komme seg ut av slike situasjoner. Skal man la seg bli ranet, i verste fall voldtatt fordi man ikke skal skade andre mennesker? Nei, vet du hva!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408557-om-%C3%A5-ty-til-vold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"- Det må være opp til hver enkelt å vurdere situasjonen, men i dette tilfelle må man anerkjenne at denne jenta har bein i nesa, sier Henrik Duus ved Nordsjællands Politi, som riktignok ikke oppfordrer andre unge jenter til å ty til vold for å komme seg ut av liknende situasjoner."

HÆ!?!? Jo selvfølgelig tyr man til vold for å komme seg ut av slike situasjoner! Man gjør ALT man kan for å komme seg ut av slike situasjoner. Skal man la seg bli ranet, i verste fall voldtatt fordi man ikke skal skade andre mennesker? Nei, vet du hva!!

Så jævlig kul jente :) Hva skal man ty til for å komme seg ut av en lignende situasjon om man ikke skal ty til vold? Jeg håper virkelig det der bare var en lite gjennomtenkt replikk fra politimannen.

Så jævlig kul jente :) Hva skal man ty til for å komme seg ut av en lignende situasjon om man ikke skal ty til vold? Jeg håper virkelig det der bare var en lite gjennomtenkt replikk fra politimannen.

Bra at dette skjedde i Danmark. Her i landet hadde nok jenta blitt tiltalt for vold.

Anonymkode: bc6eb...3bf

Helt enig med deg, TS. Det er jo nettopp i slike situasjoner det er genialt å kunne kampsport!!!!

Jeg har heldigvis aldri opplevd å bli angrepet, men jeg ble forfulgt av en ekkel gammel gubbe en gang da jeg var 20. Han lusket etter meg i over en time. Jeg ble fylt av adrenalin, og styrtet mot ham og skjelte ham ut. Han ble så overrumplet at han lusket vekk med halen mellom beina. Han var nok egentlig ikke farlig fysisk, tror ikke han hadde turd å angripe meg - men det var ekkelt. Det var imidlertid like før jeg angrep ham - hadde lyst ti å både slå og sparke!

Veldig enig med dere alle. Vold er det eneste som funker i slike situasjoner.

Om jeg er ute og går alene om kvelden tenker jeg alltid over om jeg har noe på meg som kan brukes som våpen dersom det skulle skje noe. Jeg vet fra tidligere erfaring at jeg "heldigvis" blir fysisk i slike situasjoner (og ikke stivner).

Veldig enig med dere alle. Vold er det eneste som funker i slike situasjoner.

Om jeg er ute og går alene om kvelden tenker jeg alltid over om jeg har noe på meg som kan brukes som våpen dersom det skulle skje noe. Jeg vet fra tidligere erfaring at jeg "heldigvis" blir fysisk i slike situasjoner (og ikke stivner).

Uff, det er litt ille at vi faktisk må tenke sånn. Jeg gjør også det. Og når jeg går/løper i skogen eller litt utafor tettbygd strøk, tenker jeg alltid på hvordan jeg skal kunne forklare nøyaktig hvor jeg er dersom noe skjer og jeg må ringe politi/ambulanse (eller vet mannen, hvis ikke det er så veldig alvorlig).

Annonse

De mener nok ikke at de er bekymret for ranernes helse, er vel heller at det statistisk sett går dårligere ut over offeret dersom en ikke vil gi ranerne verdisakene sine. Så er det ingen regel uten unntak selvsagt.

Og bare så det er sagt du vinner ingen 1 mot 3 slosskamp uansett hvor mye kampsportkurs du tar med mindre de er småbarn veier mye mindre enn deg er fulle/rusa eller ikke vil slå deg... Bare så det er sagt

Anonymkode: 16d20...264

De mener nok ikke at de er bekymret for ranernes helse, er vel heller at det statistisk sett går dårligere ut over offeret dersom en ikke vil gi ranerne verdisakene sine. Så er det ingen regel uten unntak selvsagt.

Og bare så det er sagt du vinner ingen 1 mot 3 slosskamp uansett hvor mye kampsportkurs du tar med mindre de er småbarn veier mye mindre enn deg er fulle/rusa eller ikke vil slå deg... Bare så det er sagt

Anonymkode: 16d20...264

Ja, jeg ser den argumentasjonen. Men likevel tror jeg nesten man handler mest på instinkt og reflekser i en slik situasjon - og hvis man kan kampsport, så er man tross alt litt bedre stilt, vil jeg tro.

Selv om resultatet er at alle tror hundene mine er aggressive så er det kanskje greit at de bjeffer som gale og kan hals på kommando. Så får heller folk tro de er farlige. Da slipper jeg ihvertfall bli overfalt. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert i en sånn situasjon. Jeg er ikke spesielt sterk og har aldri slått noen så om jeg hadde prøvd å forsvare meg så hadde det vel neppe gått særlig bra. Men man vet jo ikke, pumper det nok adrenalin gjennom årene så kan man jo nesten bli en midlertidig supermann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...