Gå til innhold

Middagsselskap - invitere fremmede? Nytt konsept!

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd det? Jeg har aldri hørt om det før jeg svarte på en spørreundersøkelser om ulike "dele"ting...

En av tingene som var interessante var http://eatincommon.com/

Søk de opp på facebook, så finner du sidene til de ulike gruppene der de avtaler treff.
Dessverre kun i de største byene i Norge nå så jeg, Bergen, Oslo, Stavanger osv....

men blir vel mer etterhvert. 
Her kan man invitere så mange man har plass til, 5, 8, 12 osv,

og servere en herlig middag som man spleiser på.
"ulempen" ser jeg er at man betaler på forhånd og at eatincomon skal ha en viss prosent...

men man kan kanskje starte slike grupper på egenhånd? 

Så betaler man når man kommer? 

Fin måte å bli kjent med nye mennesker for og dele oppskrifter og lidenskap for mat.

Man kan også starte andre grupper for felles hobbyer, om det er strikking, boklesing osv........ 

Anonymkode: 8d773...c24

Fortsetter under...

Noen som har prøvd det? Jeg har aldri hørt om det før jeg svarte på en spørreundersøkelser om ulike "dele"ting...

En av tingene som var interessante var http://eatincommon.com/

Søk de opp på facebook, så finner du sidene til de ulike gruppene der de avtaler treff.
Dessverre kun i de største byene i Norge nå så jeg, Bergen, Oslo, Stavanger osv....

men blir vel mer etterhvert. 
Her kan man invitere så mange man har plass til, 5, 8, 12 osv,

og servere en herlig middag som man spleiser på.
"ulempen" ser jeg er at man betaler på forhånd og at eatincomon skal ha en viss prosent...

men man kan kanskje starte slike grupper på egenhånd? 

Så betaler man når man kommer? 

Fin måte å bli kjent med nye mennesker for og dele oppskrifter og lidenskap for mat.

Er ikke det minste interssert i å bli kjent med nye mennesker.

Anonymkode: c975c...3b2

Jeg har vært på noe tilsvarende noen ganger (flere slike tilbud der jeg bor), dvs gjest i et privat hjem hvor jeg i utgangspunktet ikke kjente vertskapet eller alle de andre gjestene. På det ene eventet var vi tre vennepar som "meldte oss på" sammen (vi var totalt 12 til bords inkl vertskapet), mens på andre har vi vært flere damer som har meldt oss på sammen og havnet sammen med andre mindre grupper. Jeg har også vært på private påmeldings-events der jeg har kjent vertskapet (men altså ikke alle gjestene), der totalt antall deltakere har vært mellom 6 og 25. På et par av dem har mat vært i sentrum, på andre har det vært mat og konsert, jeg har til og med vært på en teaterforestilling på verandaen til en skuespiller som serverte middag før monologen. Syns det er ganske artig jeg, og det gir en annen opplevelse å være i et privat hjem enn i et offentlig lokale. Hiv deg ut i det om du har lyst, det finns iallefall ikke skummelt :)

Gjest Gargamel

Har stor nok venner som burde vært invitert og besøkt oftere. Jeg er nok litt introvert, men kan hygge meg og skravle med fremmede om jeg må:P Jeg tror man skal være over middels ekstrovert for å melde seg på sånt. Blir litt imponert av Kayia.

Annonse

Jeg har stor nok plass, men har angst for at jeg ikke har pent nok hjem eller lager god nok mat :D Får jo skikkelig prestasjonsangst om man skal servere fremmede.

Tror kanskje konseptet passer for de som liker å vise seg frem, som elsker å lage ekslusiv mat og har et pent moderne hjem........ 

Det er vel ikke akkurat noe sånn sjekkegreier heller, men man kan kanskje treffe noen og hehe.

Jeg har vært på noe lignende en gang.... dvs en nystartet turgruppe der ingen kjente noen, første møte skulle vi bare være hos noen og drikke vin og spise tapas, alle tok med noe de likte.... 

Det var koselig, men jeg følte de jeg havnet sammen med var litt vanskeig å holde en samtale gående med.... 

prøvde å mingle litt etterpå, men det var litt trangt i den hagestuen... så det ble til at jeg ble sittende med de kjedelige jeg havnet med da........ hadde jo ingenting å prate om :) 

Anonymkode: 8d773...c24

Jeg har stor nok plass, men har angst for at jeg ikke har pent nok hjem eller lager god nok mat :D Får jo skikkelig prestasjonsangst om man skal servere fremmede.

Tror kanskje konseptet passer for de som liker å vise seg frem, som elsker å lage ekslusiv mat og har et pent moderne hjem........

Det kan du godt tro, men jeg tror du tar skikkelig feil. Konseptet passer nok derimot for oss som ikke går å tenker eller bryr oss så innmari om hva andre måtte tenke om oss & vårt... :P;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...