Gå til innhold

Hva skal du gjøre i helga?

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig å glede seg over slikt når samfunnet er i ferd med å kollapse rundt oss?

Anonymkode: 0d8c1...ba1

Jeg mener det er viktig å fokusere på det nære, det konkrete, det koselige og det som bidrar til en best mulig hverdag. Det er ens eget valg å dras ned av det som skjer rundt om nå i disse tider, men jeg tenker at om jeg lar meg dra ned av terroristene, har terroristene vunnet - og det skal de faen meg ikke! Jeg skal leve mitt liv slik jeg vil. Det er min måte å bekjempe terror siden jeg ikke kan bidra på annet vis akkurat nå.

Fortsetter under...

Flott og positiv tråd! Mine hverdager former jeg mye selv, men gleder meg alltid til helgen for da er det lov med brus og litt godterier og god helgemat. I helgen blir det nok taco.

Jeg har ikke de største planene. Straks skal jeg sette fiskegrateng laget fra bunnen av i ovnen :) Senere i kveld skal jeg bake bananboller som samboeren min kan ha med seg på et gruppearbeid i forbindelse med studiene i morgen. De fortjener å kose seg litt når de jobber så hardt, synes jeg, og da er litt bakverk det minste jeg kan bidra med.

I morgen settes siste sprøyte med blodfortynnende i låret :D og jeg skal sløve på nett, se på TV2 Sumo og strikke. Få planer, men jeg gleder meg faktisk.

På søndag skal jeg sove lenge, men kjenner jeg meg selv rett våkner jeg rundt 9.00-tiden. Speilegg og bacon til frokost. bake skoleboller ;) Ellers chatte, nettet, TV2 Sumo og strikking. Kanskje lese litt videre i en bok :)

God helg alle DOL-medlemmer!

Selvsagt blir man påvirket av alt det grusomme som skjer, men det er vel litt for drøyt om man ikke skal kunne glede seg over de små tingene av den grunn? Jeg skal bare kose meg med ungene, shine litt i leiligheten og bare kose oss. Er sykemeldt noen dager og samler krefter.

Selvsagt blir man påvirket av alt det grusomme som skjer, men det er vel litt for drøyt om man ikke skal kunne glede seg over de små tingene av den grunn? Jeg skal bare kose meg med ungene, shine litt i leiligheten og bare kose oss. Er sykemeldt noen dager og samler krefter.

Ja sånn er jo livet en god blanding av både gode og dårlige ting og følelser:-)

Jeg så en dag, tilfeldigvis, (fordi jeg unngår alt med jøder og andre verdenskrig) et intervju Setltzer, han der trygdekontoret mannen hadde med et overlevende barn fra Auschwitz/Ravensbruck, og han spurte hvordan man greier leve videre. Fordi det kom så brått og uventet på tv og fordi jeg ble kjempereservert, men nysjerrig, hørte jeg litt på spørsmålene og svarene den eldre kvinnen ga. Til hvordan man kunne holde ut, leve med sånne minner/traumer svarte den eldre:

Hvis man en gang i livet har hørt hvordan vinden rasler i treets høstblader, hvis man har hørt den lyden, èn gang, så er livet verdt å leve.

og da tenkte jeg hm og dett skjønner jeg, så vakker opplever jeg selv skog og mark.

hele intrevju her: jeg har ikke sett det:

https://tv.nrk.no/program/MUHH44500015/else-8-aar-alene-i-auschwitz

Annonse

Flott og positiv tråd! Mine hverdager former jeg mye selv, men gleder meg alltid til helgen for da er det lov med brus og litt godterier og god helgemat. I helgen blir det nok taco.

Jeg har ikke de største planene. Straks skal jeg sette fiskegrateng laget fra bunnen av i ovnen :) Senere i kveld skal jeg bake bananboller som samboeren min kan ha med seg på et gruppearbeid i forbindelse med studiene i morgen. De fortjener å kose seg litt når de jobber så hardt, synes jeg, og da er litt bakverk det minste jeg kan bidra med.

I morgen settes siste sprøyte med blodfortynnende i låret :D og jeg skal sløve på nett, se på TV2 Sumo og strikke. Få planer, men jeg gleder meg faktisk.

På søndag skal jeg sove lenge, men kjenner jeg meg selv rett våkner jeg rundt 9.00-tiden. Speilegg og bacon til frokost. bake skoleboller ;) Ellers chatte, nettet, TV2 Sumo og strikking. Kanskje lese litt videre i en bok :)

Bananboller? Det hørtes spennende ut. Hva slags oppskrift bruker du på de? Hvordan er konsistensen/teksturen på sånne?

Jeg mener det er viktig å fokusere på det nære, det konkrete, det koselige og det som bidrar til en best mulig hverdag. Det er ens eget valg å dras ned av det som skjer rundt om nå i disse tider, men jeg tenker at om jeg lar meg dra ned av terroristene, har terroristene vunnet - og det skal de faen meg ikke! Jeg skal leve mitt liv slik jeg vil. Det er min måte å bekjempe terror siden jeg ikke kan bidra på annet vis akkurat nå.

jeg tror ikke dere dol-kjerringer forstår alvoret. Dette handler om fremtiden til barna deres! Mulighet for terrorangep er bare en liten del av totalen. Dette handler vel så mye om økonomi, velferdsstatens død, overvåking, politistat, økt uro og motsetninger, og fremgang for ekstreme religiøse holdninger. Hvis dere tror vårt fredelige sekulære likhetssamfunn kommer til å overleve tar dere skammelig feil. Vi står overfor store endringer, og de kommer ikke til å bli hyggelige. Toppen er nådd, nå kan det bare gå en vei.

jeg tror ikke dere dol-kjerringer forstår alvoret. Dette handler om fremtiden til barna deres! Mulighet for terrorangep er bare en liten del av totalen. Dette handler vel så mye om økonomi, velferdsstatens død, overvåking, politistat, økt uro og motsetninger, og fremgang for ekstreme religiøse holdninger. Hvis dere tror vårt fredelige sekulære likhetssamfunn kommer til å overleve tar dere skammelig feil. Vi står overfor store endringer, og de kommer ikke til å bli hyggelige. Toppen er nådd, nå kan det bare gå en vei.

Jeg synes dette er ganske urelevant i en tråd om hva folk skal i helgen. Hva med å lage din egen tråd...?

Her står vi overfor den største økonomiske krisen i manns minne, en organiser og planlagt flyktningstrøm ute av kontroll kombinert med religiøse galninger som før eller siden kommer til å spenge en atombome. Du kan lukke øynene så mye du bare klarer men fremtiden ser alt annen enn lys ut.

Anonymkode: 6e22c...52f

Lev litt mer i nået - det er tross alt det eneste man har. :) Med det sagt er jeg til vanlig en svært optimistisk sjel, men kjenner jeg er preget av alle grusomheter som blir presentert om dagen. Derfor tar jeg nå ei flaske vin under armen og stikker til naboen en tur. Jeg må ha litt annen input og jeg er heldigvis i den situasjonen, i motsetning til en haug andre, at jeg kan legge dette bort litt.

Anonymkode: 83032...4e9

Så hva skal du i helgen da? Ut og redde verden?

Annonse

God bedring! Her i stua flyter det litt , men jeg og minstejenta slapper av i sofaen mens vi venter på pizzaen. Eldstemann hjelper 14-åringen med en innlevering.... litt hissig stemning borte i hjørnet der....

Det blir nok en fin helg!

Her står vi overfor den største økonomiske krisen i manns minne, en organisert og planlagt flyktningstrøm ute av kontroll kombinert med religiøse galninger som før eller siden kommer til å sprenge en atombombe. Du kan lukke øynene så mye du bare klarer, men fremtiden ser alt annen enn lys ut.

Anonymkode: 6e22c...52f

Men jeg skrev da ikke at vi skulle lukke øynene, eller at verden er et trygt og hyggelig sted - bare at ikke alle tråder trenger å dyrke det negative og pessimistiske?

Jeg kunne til en viss grad forstått deg hvis du hadde skrevet noe av typen "jeg skal være frivillig på flyktningmottaket hele helgen, og det burde dere også, i stedet for å spise pizza og begrave dere i egosentrisk kos".  Men det er jo ikke noen aktiv handling for å gjøre verden bedre du er ute etter, bare å frata folks lille glede over at det er helg?  Kan du ikke heller svare noen av de som skriver gjentatte, navlebeskuende innlegg her om hvor ille de har det i boblen sin, og minne dem på at i den store sammenhengen kunne det vært verre? 

Trådstarter og jeg har til sammen fem barn som skal drive samfunnet videre. Hvordan ruster vi dem best til det, tror du - ved å holde hverdagen i gang og vise dem hvordan man kan glede seg over små og store opplevelser selv om det skjer forferdelige ting i verden, eller ved passiv jamring over at alt går til helvete?

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke sitter med familien i Syria, på et flyktningmottak på Kos eller i "the jungle" i Calais - eller i Kirkenes uten jobb eller julelønning.  Jeg er også glad for at jeg var på tur til Trondheim forrige helg og ikke til Paris.  Det betyr ikke at jeg går rundt og jubler over det hele tiden.  Jeg orker heller ikke å bekymre meg konstant over framtiden, den kommer nok uansett, og det hjelper lite at jeg sutrer.  Nå skal jeg kjøre tenåringen til noen venner. Riktig god helg. 

Endret av laban

Bananboller? Det hørtes spennende ut. Hva slags oppskrift bruker du på de? Hvordan er konsistensen/teksturen på sånne?

Jeg trodde jeg hadde hentet oppskriften fra Detsoteliv.no, men der fant jeg den ikke. Jeg har lagt ut oppskriftene i tråden jeg opprettet med tittelen "Vil du dele en oppskrift?". Jeg kom aldri så langt til å bake de i dag, men står på to-do-listen i morgen :) Konsistensen lurer jeg også veldig på, men jeg tror nok at enten blir de kompakte eller svært luftige. Av oppskriften står det at de skal bli luftige. Gir deg et vink når jeg har svaret ;)

Nå må du ikke glemme dol-gubbene da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...