Madelenemie Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Det er ikke så enkelt. Det sier seg selv at man ikke klarer å behandle ti-femten tusen asylsøknader i måneden og gi alle riktig og rettferdig behandling.feil,i de tilfeller det er barn inni bilder er det såå enkelt det er, enkelheten heter medmenneskelighet, voksenansvar og medfølelse,det er ikke vanskelig å mobilisere for alle de små nordmenn som er født her og er norske men dessverre har "feil" foreldre i forhold til opphold og rettigheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen123 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Det er ikke så enkelt. Det sier seg selv at man ikke klarer å behandle ti-femten tusen asylsøknader i måneden og gi alle riktig og rettferdig behandling.Så da skal vi bare gi faen i å prøve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grublerijenta Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Du vet det at vi kunne spart MASSE penger om vi startet bruke hodet å se på hvem som har krav og rett på vår beskyttelse, vi får takke oss selv.Vi kunne både spart masse penger og vi kunne unngått hele denne krisen om vi hadde vært i forkant av den migrasjonen vi er øyenvitner til nå, altså som du skriver bruke hodet og definere hvem som faktisk har rett på beskyttelse. Asylbegrepet er til de grader utvannet , vi mistet gangsynet totalt i snillismens ånd. Det må det gjøres noe med globalt sett, og det haster, det er 100 millioner på "flukt". Der kan ikke Norge sette premissene, det er det bare FN som kan gjøre. I og med at Europa er det kontinentet som i hovedsak tar støyten nå, er det på høy tid at noe skjer ved yttergrensene til Schengen. Veldig mange av de som i de senere årene er innvilget asyl får det på bakgrunn av det som mer kan defineres som "ubehag", det er ubehagelig og gir et uønsket liv å måtte være i militæret på "livslang" kontrakt - som ett eksempel (Eritrea). Men om det burde gi rett til asyl i annet land, er jeg ikke enig i. De er vel ikke forfulgt i egentlig forstand. Om vi skal være nødt til å betale for vår sendrektighet og "takke oss selv" håper jeg virkelig ikke. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Så da skal vi bare gi faen i å prøve? Det finnes kun én løsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen123 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Det finnes kun én løsning.Å drite i alle? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Vi kunne både spart masse penger og vi kunne unngått hele denne krisen om vi hadde vært i forkant av den migrasjonen vi er øyenvitner til nå, altså som du skriver bruke hodet og definere hvem som faktisk har rett på beskyttelse. Asylbegrepet er til de grader utvannet , vi mistet gangsynet totalt i snillismens ånd. Det må det gjøres noe med globalt sett, og det haster, det er 100 millioner på "flukt". Der kan ikke Norge sette premissene, det er det bare FN som kan gjøre. I og med at Europa er det kontinentet som i hovedsak tar støyten nå, er det på høy tid at noe skjer ved yttergrensene til Schengen. Veldig mange av de som i de senere årene er innvilget asyl får det på bakgrunn av det som mer kan defineres som "ubehag", det er ubehagelig og gir et uønsket liv å måtte være i militæret på "livslang" kontrakt - som ett eksempel (Eritrea). Men om det burde gi rett til asyl i annet land, er jeg ikke enig i. De er vel ikke forfulgt i egentlig forstand. Om vi skal være nødt til å betale for vår sendrektighet og "takke oss selv" håper jeg virkelig ikke. Enig i det du skriver.Men bør vi ikke gi minoriteter asyl? kvinner, barn, poeter, ateister, fritenkere, kristne, kunstnere, systemkritikere?Det er ikke de som utgjør trussel, bry og utgifter for oss som nasjon, de er raskt integrert, både i lokalsamfunn, med norske naboer, i skolene med luciafeiring og julenissfest, sette hale på grisen, eller bake det fineste pepperkakehuset.Det er det som opprører, ikke bare meg, men til og med en frp og høyre ordfører i Tromsø at skal bli sendt ut.Dette er gode medmennesker, som vil integreres, som barna til er mer norske enn noe annet, som ikke kjenner annet enn ordet "stor kjole" for burqa, fordi så norske er de.Hvorfor kan vi ikke samle oss som nasjon om å sende ut 90% av flyktningene?( % har jeg ikke, kan være 80 eller mindre) dvs alle menn, som har hatt våpen i hånd? trenger vi krigshissere, mulige terrorister? har vi råd til det? Men de beskytter vi først og fremfor noe.Eller bør vi i første omgang sørge for poetene, barna, de som ikke var soldater?Det er min mening, og ikke bare min, men flertallet av befolkningens, men dessverre ødelegger debattene for handlingene, og derfor er vi oss selv å takke. Mulig lever et fordums patriarkalsk pust også i oss, noe om at en soldat skal man beskytte, vi har jo også vårt eget militære som påvirker våre tanker og våre valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grublerijenta Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Enig i det du skriver.Men bør vi ikke gi minoriteter asyl? kvinner, barn, poeter, ateister, fritenkere, kristne, kunstnere, systemkritikere?Det er ikke de som utgjør trussel, bry og utgifter for oss som nasjon, de er raskt integrert, både i lokalsamfunn, med norske naboer, i skolene med luciafeiring og julenissfest, sette hale på grisen, eller bake det fineste pepperkakehuset.Det er det som opprører, ikke bare meg, men til og med en frp og høyre ordfører i Tromsø at skal bli sendt ut.Dette er gode medmennesker, som vil integreres, som barna til er mer norske enn noe annet, som ikke kjenner annet enn ordet "stor kjole" for burqa, fordi så norske er de.Hvorfor kan vi ikke samle oss som nasjon om å sende ut 90% av flyktningene?( % har jeg ikke, kan være 80 eller mindre) dvs alle menn, som har hatt våpen i hånd? trenger vi krigshissere, mulige terrorister? har vi råd til det? Men de beskytter vi først og fremfor noe.Eller bør vi i første omgang sørge for poetene, barna, de som ikke var soldater?Det er min mening, og ikke bare min, men flertallet av befolkningens, men dessverre ødelegger debattene for handlingene, og derfor er vi oss selv å takke. Mulig lever et fordums patriarkalsk pust også i oss, noe om at en soldat skal man beskytte, vi har jo også vårt eget militære som påvirker våre tanker og våre valg. Det er det som er vanskelig, hvilke minoriteter? Kvinner? Homoseksuelle? Går vi inn på den galeien så er antallet potensielle asylsøkere raskt 500 millioner. Derfor er jeg kategorisk på at asylbegrepet må vektlegges mer. Da står vi kanskje kun igjen med samfunnskritikerne, journalister f.eks. de blir forfulgt. Hvorvidt de er "gode mennesker" kan aldri gi dem rett til opphold, det blir feil. Selv om det ikke er optimalt for dem i hjemlandet. "Jeg liker deg og derfor får du bli?" Det er for subjektivt. Om det er 80 eller 90% som skal repatrieres vet jeg ikke, det er der UNE har en kjempejobb å gjøre. Hvordan de har tenkt å løse det vet jeg heller ikke, for det tok for lang tid før man våknet, og i mellomtiden ble det et uhåndterlig problem. Der er jeg litt enig med deg, vi må nok betale en pris for dumskapen. Håper bare at det kan minimaliseres. Vi har et visst ansvar, men vi kan ikke påta oss skyld for all ondskap. Jeg styres ikke av frykt, jeg er ikke redd, men jeg ønsker ikke å miste min frihet, verken som kvinne (likestilling) eller som vestlig demokrat. Frykt gjør oss irrasjonelle, det gjør og snillisme. Det er ikke gunstig å bli styrt av det irrasjonelle. Det jeg i øyeblikket ser som positivt er at det igjen (omsider!) er blitt mer stuerent å ytre sin mening, uten å bli kalt for rasist eller faktisk "ondt menneske" om man forfekter at det som skjer nå er en folkevandring. Det er også et skifte i at debattene omfatter andre begrep som vi virkelig har behov for å understreke viktigheten av; menneskerettighetene, likestilling etc. Da øyner jeg et håp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Å drite i alle?Å stoppe galskapen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen123 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Å stoppe galskapen.Hvordan? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408637-farida-grunn-til-%C3%A5-feire/page/2/#findComment-3663131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.