Gå til innhold

Sover du på høyre side av sengen?

Anbefalte innlegg

SØVNLØS: De som sover på høyresiden av senga har det litt verre enn de på venstresiden, skal vi tro denne undersøkelsen.

Sover du på høyre side av sengen? Da bør du bytte sideHumøret og jobben blir verre av å sove på høyre side av sengen. Det mener britisk sengefabrikant.

De fleste har sin favorittside i sengen. Står du vendt mot senga og høyre side av den er din, er du kanskje litt mer ensom og litt mer pessimistisk anlagt enn de som sover på venstre side av sengen.

Jeg sover da heldigvis på venstre side :) Men den som sover best av oss er ham, selv om jeg bruker medisiner... Den som ligger og snorker nå er han på høyre side... ;) Men det skal sies, i en periode jeg sov på høyre side, sov jeg faktisk dårligere på tross av mer og større doser medisiner, men jeg velger å tro at det skyltes andre forhold enn siden på sengen :)

Dårlig humør og mistrivsel

I undersøkelsen kommer det frem at høyesovere har syv prosent større risiko for å være i dårlig humør. I tillegg er det en tre prosent større risiko for at du ikke liker jobben din.

Til sammenligning har venstresovere ifølge sengefabrikanten et mer positivt syn på livet sitt, og de har åtte prosent større sjanse for å like jobben sin. Dette gjør jo det litt triveligere for dem å stå opp om morgenen.

– Selv om forskjellene er små, så fremhever resultatene en interessant tendens. Kan det virkelig være mulig at venstre side av sengen er den «riktige», spør sengefabrikantens søvnekspert Neil Robinson overfor nettstedet.

Fortsetter under...

*hehe* Av alle dumme ting... Joda, jeg sover på høyre side om jeg står ved fotenden og ser mot sengen (jeg ville dog omtalt det omvendt, men det er nå så...). Jeg sover som en stein, er stort sett ganske positiv (men jeg skal innrømme at jeg har blitt litt mer negativ, eller skal jeg si realist?) med årene. Jeg elsker stort sett jobben min og har gjort det i 24 år, nå har det vært en lett bedriten høst på jobben, men tro meg - det skyldes ledelsen! Ikke hvilken side av sengen jeg sover på! 

Før vi flyttet i sommer sov jeg på høyre side. Samtidig som vi flyttet byttet vi side i senga så jeg nå sover på venstre side, jeg begynte å sove dårligere til tross for at jeg trives bedre her vi bor nå, samboeren byttet jobb til en jobb han elsker. Så jeg vet ikke helt, jeg. Det er mye morsomt man kan finne korrelasjon mellom, men jeg tror ikke på noen kausalitet her og da er det uinteressant på individnivå. Kanskje spesielt blant folk på dol. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...