Gjest lisja Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette innlegget og håper på svar her. på onsdag den 2 januar det blir vel 3 dager siden nå.. så ble jeg veldig syk. jeg våknet på morgen og var veldig kvalm, jeg spydde en del på morran og gikk og var kvalm resten av dagen og fikk ikke i meg noe mat den dagen. Dagen etterpå var jeg fremdeles kvalm og jeg fikk diare samtidig. jeg fikk tak i noen tabletter som heter Travello 2mg. Jeg ble kvitt diareen men var fremdeles veldig kvalm og alt jeg fikk til og spise den dagen var noen få sjeer med yogurt. i går følte jeg meg i mye bedre form, men kjente kvalmen kom sånn inn i mellom. da jeg fikk til å gå på do hadde jeg nesten hvit avføring, men min far sa at det gjorde sikkert ikke noe. var sikkert ok. jeg greide å spise to pølser med brød utpå kvelden, og det holdt jeg på helt til i dag. (kjempegodt syntes jeg) Idag har jeg vært nokså uvell hele dagen, hatt ganske mye kvalme og avføringen er ikke lett, det er vanskelig å gå på do, jeg har ikke helt normal farge på avføringen, men den er iallefall ikke hvit. jeg har bare greid å spist to pølser med brød i dag og jeg måtte på do bare noen timer etterpå. Jeg er så redd for at noe er galt. det skal jo ikke være slikt som dette vell? jeg skal begynne i ny jobb på mandag og jeg må jo få mat i meg for å komme gjennom dagene. Jeg føler meg så slapp og sulten hele tiden, men greier ikke å få i meg mat siden jeg er så kvalm. Hva skal jeg gjøre?? håper på svar Hilsen en fortvilet.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Du sier ikke noe om alder o.l. ..men er du sikker på at du ikke er gravid? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei lisja, Jeg synes du skal ta deg en tur til legen for å undersøke deg. Det kan bare være ’noe som går’, men det er alltid lurt å undersøke om det er noe mer alvorlig. For kvalme og diare kan kulltabletter være hjelp. Dette skulle du får kjøpt på et apotek eller helsekost forretning. Det er også veldig viktig å drikke rikelig når du har diaré. Dette vil forhindre at du blir dehydrert. Det beste er dersom du kan drikke noe med salter i (natrium og kalium bl.a) – Buljong, Farris etc. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.