AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 1. "Meningsløs oppfeting av barn" var såklart en slengbemerkning, men siden vi først tar debatten så kan vi jo presisere mer og føre den til et høyere nivå.2. Det er ikke en "drøy uke", hele grisefesten holder på fra oktober. Om boksen koster 1 kr nå, men 4 i oktober - det er uvesentlig, det koster i praksis ingenting uansett.3. Det har ikke så mye å si hvordan dere serverer dette. Det jeg spesielt tenker på er skolebarn/ungdom som stikker innom nærbutikken i storefri, og kjøper seg sin "lunsj" som skal styrke dem for resten av dagens studier. Dette er såklart ikke noe som bare skjer i forbindelse med pepperkaker på plastboks, det er utrolig mye latterlig billig skrotmat bestående av nesten utelukkende sukker som de tyller i seg i friminuttene i stedet for å ta med seg niste med grovbrød med egg og gulrot. Men med pepperkaker på plastboks og1,5 liter "brus" til 4-5 kr så når dette nye høyder...4. Når du spør om det er prisnivået eller kvaliteten, så har du ikke lest det jeg skrev. Det jeg sier er at når ting koster mer, da får man større respekt for det. Det er helt feil å prise 300 g pepperkaker til 1-2-3-4-5 kr, når et eple koster 6 kr. Hadde pepperkakene kostet 40, hadde barn og unge i større grad valgt eplet. De pepperkakene er sukker + hvetemel + palmeolje, hvorfor kan de ikke like gjerne sende dem ut etter cannabis? Eller, vent, det koster jo masse penger... shit, my bad.5. Jeg forbinder heller ikke Hubba Bubba med jul, men du må se dette i en større målestokk. Det handler ikke bare om pepperkaker til 1 kr, det handler om hele forsøplingen, oppfetingen og sykeliggjøringen av barn og unge. Såklart også voksne, men vi har et større ansvar ovenfor barn og unge.6. Hvis pepperkakene hadde kostet mye mer og hadde vært individuelt innpakket i folie, ville ungene spist dem som om det var dyr sjokolade. Hvorfor skal de ikke det, når det er like eller mer usunt? Er det ikke bedre å spise 60 g Peanøttkubbe enn å dele en boks pepperkaker, 150 g hver? For så å få smaksløkene så ødelagt at de blir nærmest narkomane i forhold til mer dritt/skrot/søppel.7. Det er ikke sånn at julen kan være en "unntakstilstand". Vi må f.eks. fortsatt holde fartsgrensene, vi må ikke banne i kirken og vi må ikke prompe ved matbordet. Det MÅ være grenser selv i julen. Hva tror du hadde skjedd om det var greit å kjøre så fort man ville i julen? Tror du det ikke hadde påvirket trafikken resten av året? Håper du ser dette poenget, og de andre.Er dette et "sukker og drittmat"-regime du selv følger slavisk? Anonymkode: 5f5f8...f6a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 1. "Meningsløs oppfeting av barn" var såklart en slengbemerkning, men siden vi først tar debatten så kan vi jo presisere mer og føre den til et høyere nivå.2. Det er ikke en "drøy uke", hele grisefesten holder på fra oktober. Om boksen koster 1 kr nå, men 4 i oktober - det er uvesentlig, det koster i praksis ingenting uansett.3. Det har ikke så mye å si hvordan dere serverer dette. Det jeg spesielt tenker på er skolebarn/ungdom som stikker innom nærbutikken i storefri, og kjøper seg sin "lunsj" som skal styrke dem for resten av dagens studier. Dette er såklart ikke noe som bare skjer i forbindelse med pepperkaker på plastboks, det er utrolig mye latterlig billig skrotmat bestående av nesten utelukkende sukker som de tyller i seg i friminuttene i stedet for å ta med seg niste med grovbrød med egg og gulrot. Men med pepperkaker på plastboks og1,5 liter "brus" til 4-5 kr så når dette nye høyder...4. Når du spør om det er prisnivået eller kvaliteten, så har du ikke lest det jeg skrev. Det jeg sier er at når ting koster mer, da får man større respekt for det. Det er helt feil å prise 300 g pepperkaker til 1-2-3-4-5 kr, når et eple koster 6 kr. Hadde pepperkakene kostet 40, hadde barn og unge i større grad valgt eplet. De pepperkakene er sukker + hvetemel + palmeolje, hvorfor kan de ikke like gjerne sende dem ut etter cannabis? Eller, vent, det koster jo masse penger... shit, my bad.5. Jeg forbinder heller ikke Hubba Bubba med jul, men du må se dette i en større målestokk. Det handler ikke bare om pepperkaker til 1 kr, det handler om hele forsøplingen, oppfetingen og sykeliggjøringen av barn og unge. Såklart også voksne, men vi har et større ansvar ovenfor barn og unge.6. Hvis pepperkakene hadde kostet mye mer og hadde vært individuelt innpakket i folie, ville ungene spist dem som om det var dyr sjokolade. Hvorfor skal de ikke det, når det er like eller mer usunt? Er det ikke bedre å spise 60 g Peanøttkubbe enn å dele en boks pepperkaker, 150 g hver? For så å få smaksløkene så ødelagt at de blir nærmest narkomane i forhold til mer dritt/skrot/søppel.7. Det er ikke sånn at julen kan være en "unntakstilstand". Vi må f.eks. fortsatt holde fartsgrensene, vi må ikke banne i kirken og vi må ikke prompe ved matbordet. Det MÅ være grenser selv i julen. Hva tror du hadde skjedd om det var greit å kjøre så fort man ville i julen? Tror du det ikke hadde påvirket trafikken resten av året? Håper du ser dette poenget, og de andre.1. Hvis det handler om å la være å spise kaker fra oktober til januar, mener jeg selvsagt ikke at det er smart. Det presiserte jeg ovenfor her også - at det jeg lurte på, var hvordan samfunnet gikk på dunken fordi barn spiser pepperkaker i jula.2. Jeg fikk inntrykk av at plastboksen hadde stor betydning. Mitt poeng var at pepperkaker i juledagene som regel ikke spises rett fra boksen.3. Jeg er selvfølgelig ikke positiv til at man skal spise pepperkaker til lunsj i månedsvis, det har ingenting med julefeiring å gjøre. Du må antakelig lete lenge etter å finne noen som bifaller det. Men jeg har hele tiden tenkt på barn som tilbys julemat og -kaker av foreldrene, ikke tenåringer som får handle selv i friminuttene (her jeg bor, er det bare lov på ungdomsskolen). 4. Hvis dette handler om at sunn mat burde være billigere, så er jeg slett ikke uenig i det. Men det er faktisk mulig å få kjøpt godteri, dårlig kjeks etc. til lav pris hele året. Jeg tror heller ikke valget av frukt kontra kjeks / kaker handler bare om pris. Men jeg forsvarer selvsagt ikke pepperkaker som næringskilde, poenget mitt var at normal bruk av pepperkaker i et normalt jule-tidsrom ikke får drastiske konsekvenser for den enkelte eller for samfunnet. 5 & 6. Jeg tror fremdeles at man kan spise pepperkaker i jula uten å bli ødelagt i smaken for livet, uansett hva de koster. Men for all del - jeg baker mine egne. Jeg tror også at de virkelig gottesugne ungene ikke bryr seg et øyeblikk om innpakningen. Hubba Bubba kan gjerne forbys for min del, men jeg tviler på at det kommer til å skje, og det finnes så mange andre sukkerprodukter at det neppe ville monne noe særlig fra eller til. 7. Jeg ser ikke likheten mellom et normalt inntak av pepperkaker og julebrus i jula og promping ved bordet eller fri fart på veiene. Jeg er ikke for grenseløse tilstander på noe område, jeg har f.eks. opptil flere ganger tenkt mitt om bruken av akevitt. Kanskje det startet med billig julebrus for akevitt-verstingene, da har de i hvert fall tatt et stort skritt videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Ja, spiser bare raw food... du aner ikke hvor mye bedre maten smaker. Og hvor mye bedre du føler deg.En daglig cola eller to hører med, syntes jeg. Anonymkode: 61799...98b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Det er "greit" med en glassflaske Coca Cola i ny og ne. Det er noe man får respekt for. Det er såklart like mye sukker som i billig julebrus som selges i store kvanta, men det at det er en mer fornuftig omstrendighet (dyrere, lekrere "innpakning") og det at man vet at varen er KVALITET, fører til et lavere forbruk. Coca Cola har dessuten ingen kunstige tilsetningsstoffer (noe julebrus såklart har - i store mengder), så det ødelegger ikke smaksløkene i samme grad. Litt Coca Cola er helt "ok", men hvis det blir mer enn 0,35 liter per dag er man inne på et farlig spor, fordi man blir rusmiddelavhengig, får ødelagte smaksløker (det skjer når man får for mye av noe) og fordi hver dag blir en usunn dag.Har du alltid vært motstader av sukker-utskeielser? Anonymkode: 61799...98b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Nei, ikke som ungdom. Jeg fikk ukelønn og begynte å drikke cola hver dag i storefri. Men etterhvert som jeg kom ut av VGS har jeg skjønt at dette ikke kan fortsette, så jeg har tatt et oppgjør med rusmiddelavhengigheten min... det var seigt... detox. I starten var det bare vanlig mat, men jeg har blitt mer og mer interessert ettersom årene har gått og har nå endt opp med raw food, som jeg er interessert i, har en blogg hvor jeg skriver endel om dette, og gir tips til nybegynnere... det er på en måte min "misjon". Jeg er litt fan av Hellstrøm, men jeg har mer fokus på at det skal være lettvinnere og sunnere - og like godt.Har du en link til denne bloggen? Eller er det bare lurings og tullings? Anonymkode: 61799...98b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 1. Samfunnet går ikke på dunken av at unger blir servert noen pepperkaker en ukes tid i jula. Det har jeg aldri sagt eller ment. Kanskje vi snakker om forskjellige ting? (...) Jeg mener det i praksis fører til at unger får halvparten av dagens kaloribehov dekket av pepperkaker med sukker, hvetemel og palmeolje.4. Alle som spiser det søppelet der ER rusmiddelavhengige... det er ingen annen forklaring, fordi det gir omtrent 0% reell tilfredsstillelse. Og igjen trekker du igjen "det skjer bare i julen" - nei, det gjør ikke det i praksis. Kanskje i ditt hjem, men ikke generelt. Stort sett er det som jeg sier, vi, den voksne generasjonen, "enabler" ungene våre til å ruse seg på sukkerfettkaker.5&6. Man blir avhengig, og ødelagt i hjernen.7. Men når man selger 300 g ruskaker til 1 kr, så er det et steg i feil retning - det blir som å tillate hjemmebrent igjen.Ja, vi snakker nok om forskjellige ting. På den planeten jeg bor, er det nesten ingen som ruser seg på pepperkaker eller har fått hjerneskader av dem. Jeg er enig i at det hadde vært kjekt om sunne alternativ hadde vært billigere. Men jeg tror ikke løsningen er å lage hysteri rundt julepepperkaker. Og igjen - jeg tror svært mange familier spiser julemat, inkludert kaker, i jula. Det er nok av eksempler på foreldre som lager spetakkel rundt at det står en pepperkakeboks (ikke en til hver, men en til hver avdeling) på Aktivitetsskolen siste skoleuka og som helst vil ha foreldremøtevedtak på at det skal serveres gulrøtter og vann i barnebursdager. De får holde på med sitt for meg - det er god plass mellom hvetegress og juleskum (for å nevne noe jeg synes er relativt ekkelt). Det finnes barn som kommer fra familier med dårlig råd. Kanskje vi skal være litt tilbakeholdne med å fortelle dem hva som gir tilfredsstillelse. Det er ikke alle som kan velge importert marsipan med høy prosent mandler og Hellstrøm-middager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Moro med skikkelig temperatur her :-)Jeg er nok på den samme planeten som laban. Har absolutt ikke sett noe særlig til julekaker fra oktober, og vi har nå ikke kjøpt en eneste plastboks, verken vi voksne eller ungene. Vi hadde julegrantenning i gata 1. søndag i advent, og da var det trolig papperkaker fra en bilkligboks - men vet du, jeg syntes faktisk det var koselig og fint med de pepperkakene. Hadde vel en, samt to kopper med gløgg :-) Om ungene minse spiste fem den ettermiddagen, tror jeg ikke de tok skade av det.Når det gjelder julebrus, så er jeg litt mer svak for det. Jeg ELSKER CB sin julebrus. Den er imidlertid ikke på salg, og koster 29 kr + pant, og vi har vel kjøpt fem 1,5 litere til nå tenker jeg av den. Erkjenner at vi kanksje hadde kjøpt noe mer av den dersom den hadde kostet 10 kr.... Men likevel - det er en drøy måned i året den er til salgs, og jeg tviholder på at det er en kos som vi ikke tar skade av!Det siste avsnittet til laban er viktig. Mange har dårlig råd. Jeg unner alle litt julestemning, enten de velger eksklusiv julesjokolade eller billige pepperkaker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Det er "greit" med en glassflaske Coca Cola i ny og ne. Det er noe man får respekt for. Det er såklart like mye sukker som i billig julebrus som selges i store kvanta, men det at det er en mer fornuftig omstendighet (dyrere, lekrere "innpakning") og det at man vet at varen er KVALITET, fører til et lavere forbruk. Coca Cola har dessuten ingen kunstige tilsetningsstoffer (noe julebrus såklart har - i store mengder), så det ødelegger ikke smaksløkene i samme grad.At "kvaliteten" i cola fører til lavt forbruk, tillater jeg meg å tvile på. Det må da konsumeres et utrolig antall liter coladrikk i verden? Vet vi at det ikke er tilsetningsstoffer i cola, jeg trodde oppskriften var litt hemmelig (nå er jeg bare nysgjerrig, altså)?Jeg synes verken cola eller julebrus har spesielt lekker innpakning. Begge finnes på små og store flasker i både glass og plast, men jeg tviler på at respekten sitter i flasken. Hva med øl - blir forbruket lavere hvis man kjøper flasker i stedet for boks?Jeg drikker verken cola eller øl, men det er kun fordi jeg ikke liker smaken. Jeg har aldri oppfattet cola som noe fornuftig kvalitetsprodukt, det var nytt for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 At "kvaliteten" i cola fører til lavt forbruk, tillater jeg meg å tvile på. Det må da konsumeres et utrolig antall liter coladrikk i verden? Vet vi at det ikke er tilsetningsstoffer i cola, jeg trodde oppskriften var litt hemmelig (nå er jeg bare nysgjerrig, altså)?Jeg synes verken cola eller julebrus har spesielt lekker innpakning. Begge finnes på små og store flasker i både glass og plast, men jeg tviler på at respekten sitter i flasken. Hva med øl - blir forbruket lavere hvis man kjøper flasker i stedet for boks?Jeg drikker verken cola eller øl, men det er kun fordi jeg ikke liker smaken. Jeg har aldri oppfattet cola som noe fornuftig kvalitetsprodukt, det var nytt for meg. Kokka er bra for magen. Anonymkode: 5f5f8...f6a 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 1. Såklart det konsumeres et utrolig antall liter Coca Cola i verden. Men det henger sammen med at det er et skikkelig produkt som folk vet å verdsette. Skulle likt å se for meg CB Julebrus omsettes i samme skala, reklamering eller ei. Har egentlig ikke tid til å skrive her nå, men må bare komme med en saksopplysning. CB julebrus smaker ikke tyggis! Den er ikke sånn som en del andre julebruser, som smaker "rødbrus" eller andre godterier. Den (og forsåvidt også Sørlandets julebrus) smaker søtt, men likner egentlig ikke på noe annet. Likner ikke på champagnebrus, og ikke på Villa, og selvfølgelig ikke på bringebærbrus/rødbrus.Jeg har INGEN tro på at verken Coca Cola eller CB julebrus er særlig sunt! Men jeg har tro på at når en ikke drikker altfor mye av det, så gjør det ingenting ;-) 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Såklart det konsumeres et utrolig antall liter Coca Cola i verden. Men det henger sammen med at det er et skikkelig produkt som folk vet å verdsette.Såklart Coca Cola er et kvalitetsprodukt. Hvorfor tror du Coca Cola er et av de sterkeste merkenavnene i verden? Er alle hjernevasket og tar feil, da?Eh - det er vel ingen naturlov at alt som selges i store mengder og / eller er en sterk merkevare, er et kvalitetsprodukt. For meg blir logikken litt vanskelig når cola, som mange mener man kan bli fysisk avhengig av, er et "skikkelig kvalitetsprodukt", mens pepperkaker er et rusmiddel som skader hjernen. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Eh - det er vel ingen naturlov at alt som selges i store mengder og / eller er en sterk merkevare, er et kvalitetsprodukt. For meg blir logikken litt vanskelig når cola, som mange mener man kan bli fysisk avhengig av, er et "skikkelig kvalitetsprodukt", mens pepperkaker er et rusmiddel som skader hjernen. Hehe.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Eh - det er vel ingen naturlov at alt som selges i store mengder og / eller er en sterk merkevare, er et kvalitetsprodukt. For meg blir logikken litt vanskelig når cola, som mange mener man kan bli fysisk avhengig av, er et "skikkelig kvalitetsprodukt", mens pepperkaker er et rusmiddel som skader hjernen. Cola smaker godt, det gjør ikke "julebrus".Sånn er det bare. Anonymkode: dccaa...a5a 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Du er en av dem som er av den oppfatning at ordentlig mat nødvendigvis er dyrt? Hva? Det er jo du som kjører et korstog mot for billige juleprodukter og hevder at unger spiser pepperkaker i stedet for frukt pga. prisen. Jeg tror ikke det er fullt så enkelt, og hvis det nå er noen flere barn som får noe godt i juledagene pga. denne "priskrigen", så unner jeg dem det. Hvis folk er så dumme at de hamstrer varer de ikke trenger og ikke får spist, pga. VGs pristest og andre mediapåfunn, så beklager jeg det. Det er mye jeg misliker ved handelsstandens julekjør, men å påstå at pepperkaker gir ruseffekt og skader hjernen blir likevel i meste laget for meg. Men nå føler jeg at jeg begynner å gjenta meg selv, så det er på tide å avrunde. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Poenget er at det er DU som begynner å snakke kvalitet. Det går såklart av å bli avhengig av dyr rødvin også, uten at det betyr at det er dårlig kvalitet eller noe man bør forby.CB Julebrus er ikke verdensledende på mineralvann... hvorfor...? Det hadde såklart vært bedre om de holdt seg til de små glassflaskene.Nei, det var virkelig ikke jeg som begynte å snakke om kvalitet. Selvsagt kan man bli avhengig av rødvin. I motsetning til f.eks. pepperkaker er alkohol et rusmiddel. Jeg vet svært lite om de forskjellige sortene julebrus, og jeg er ikke sørlending. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Det er ikke sånn at ALLE billige produkter er dårlig/usunne bare fordi pepperkaker til 3 kr/kg er billig.Selvfølgelig ikke. Min priskommentar handlet om at ikke alle kan velge varer på øverste hylle, og at vi voksne bedrevitere kanskje ikke skal fortelle barn fra hjem med dårlig økonomi, at billige pepperkaker ikke gir noen reell tilfredsstillelse. Endret 8. desember 2015 av laban 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 SÅ lenge man bare spiser det i jula da... men pass på å spise normal mat innimellom da, og ikke spise seg mett på pepperkaker og julebrus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Ja:-)vi har sataniststjerner, flere, de skal jeg la henge, til de flestes glede og til satanistenes glede.-)det er jo bra man kan være glade for noe, samtidig, ??? Hva er det egentlig du røyker? Endret 8. desember 2015 av Gjest 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 ??? Hva er det egentlig du røyker?Hei!Jeg røyker ikke og har aldri røkt, jeg syns røyk lukter vondt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Alle i Norge har råd til normalt prisede godsaker hvis man bruker pengene fornuftig... og godtar å betale for en luksusvare.Ikke sosialklienter. De får ikke noe ekstra til jul heller. Anonymkode: 80ff5...ce0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408788-har-du-sataniststjerne-i-vinduet/page/2/#findComment-3665452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.