Gå til innhold

Har du sataniststjerne i vinduet?

Anbefalte innlegg

Alle i Norge har råd til normalt prisede godsaker hvis man bruker pengene fornuftig... og godtar å betale for en luksusvare.

Jaså, du.  Nå har det seg slik at det ikke alltid følger evne til å planlegge og prioritere fornuftig, med foreldrerollen.  Og de ungene det angår, har det vanskelig nok om ikke vi som sitter bedre i det, skal hyle om hjerneskader, rusmidler, falsk glede og oppfeting, fra vår høye hest. 

Fortsetter under...

Alle i Norge har råd til normalt prisede godsaker hvis man bruker pengene fornuftig... og godtar å betale for en luksusvare.

Hei!

Nei det er dessverre ikke sånn. 

Det er heller ikke sånn at sunn mat er billig, oftere er usunne løsninger billigere.

fattigdommen blant norske barn er økende dessverre, ca 10% av norske barn lever i fattigdom.

8,6 prosent av alle barn i Norge under 18 år tilhører fattige familier. Det er en oppgang på nær 8 prosent fra året før. 

– Det har vært flere nedskjæringer på støtteordningene til barnefamiliene på 2000-tallet, som at småbarnstillegget i barnetrygden ble fjernet, og søskentilleggene ble redusert. I tillegg har barnetrygdsatsene stått stille siden 1990-tallet. Det gir gradvis utslag for de mest utsatte. På 2000-tallet var det også en forverring i arbeidsmarkedet.

http://www.nrk.no/norge/6100-flere-barn-ble-fattige-i-norge-1.12201866

Annonse

*

Si meg, hvorfor er du så dum? Du skjønner jo ikke hva folk sier... tar du deg tid til å faktisk lese det? Jeg sier noe om årsaken, du smeller på med en kort statistikk fra nrk.no? Dessuten så har du kanskje ikke lest den selv engang, i og med at det står: "Å være fattig i Norge handler sjelden om å ikke ha til mat, men om at man ikke kan delta i samfunnet på samme måte som andre."

Jeg har heller ALDRI sagt at sunn mat alltid er billig. Jeg har sagt det finnes sunn og billig mat.

Grenseløst irriterende!!!

Hei!

Faktisk er jeg det motsatte av dum, jeg kan bli med i mensa, men jeg orker ikke, de som er med der, treffes på en bar ofte, og det orker jeg absolutt ikke. 

Men IQ testen viser altså at jeg er langt over gjennomsnittet smart:-)

Men det er fordi jeg skjønner hvilke figurer som kommer etter...det er veldig enkelt og ganske gøy.

Jeg leste det du skrev. Ikke nøyaktig, da jeg syns det var dårlig, men jeg leste det.

skaus hallen nederst på grunerløkka, hva skal jeg sitte der for? har jeg ikke nok trøbbel på dol?

julestjernedebatt ender opp med hissig krangel om billig julebrus og pepperkaker 😃 Altså... Cola er dritgoft hele året og det er lett å hive innpå et par liter om dagen hele året.... Pepperkaker og julebrus smaker kun godt i jula. Så selv om vil er dyrt gir ikke det lavere forbruk

.. .

Hvordan vet man om iq-spillene innebærer at det du sier er relevant og logisk stringent? Det er noe intelligente mennesker tenker over. De stiller spørsmål ved det andre tar for gitt...

Innlegget ditt var ikke logisk relevant i det hele tatt... først sier jeg noe om hva jeg mener er årsakene til at noen ikke har råd til mat som koster litt, deretter du skal du liksom arrestere meg ved å vise til statistikk som sier at det er mange fattige barn i norge (men at det først og fremst ikke går på mat, men på fritidsaktiviteter og andre sosiale/kulturelle ting).

Dette er bare ett eksempel på innlegg som viser at du ikke klarer å tenke i det hele tatt. Jeg bryr meg fint lite om hva puslespillene sier om deg.

men tjohei, lykke til :-) (jeg er ironisk)

Linda - nå synes jeg du kan stoppe. Det er moro med en diskusjon, men du er skikkelig aggressiv, og hogger til  mot den ene og den andre, både i denne tråden og i andre. Du er temmelig ny her på DOL ( i alle fall tilsynelatende), og vi er nok mange som applauderer nye mennesker her, men jeg synes du kan være litt mindre brautende når du slenger ut meninger og svar. Bli litt kjent med oss, slik en vanligvis gjør i virkeligheten. Noen av oss svarer veldig konkret på det som spørres om, andre er tøffe i trynet og svarer igjen med samme mynt, andre klarer å lese mellom linjene det som egentlig kanskje menes.

Som i andre sammenhenger når mennesker kommuniserer, blir det mye hyggeligere om du tar litt hensyn til hvem du snakker med og til.

Annonse

Gjest Gargamel

Min julestjerne har 8 tagger.  Håper det betyr noe spennende.

Det kommer an på hvem du er:

- Er du sumer symboliserer den himmelgudinnen Inanna (men så gammel er du sikkert ikke)

- Er du mayaindianer symboliserer den Venus

- Er du hinduist er dette Lakshmis stjerne

- Er du muslim symboliserer dem Profetenes segl

- Er du heks symboliserer den året med de 8 sabbatene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...