Gå til innhold

kommunikasjonsvansker mellom AS og NT

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skrev en sms, fordi jeg kom på at det er viktigere, slik jeg plutselig kom på, at min mann koser seg ute i kveld med nye kollegaer,

jeg skrev da på sms noe om: kos deg, jeg tar handlingen tidlig i morgen osv...

Så får jeg svar, omtrent slik: takk, men nå får jeg dårlig samvittighet. (men han skrev mye mer)

??

jeg lurer på hva og hvorfor han får dårlig samvittighet?

Jeg svarte han at dårlig samvittighet er en bra egenskap å ha...og jeg skrev mer...for det er jo bra å ha samvittighet. Det siste har han ikke svart på, så jeg håper han slapper av, koser seg, og bare det.

Jeg er omtrent verdensmester i å si det mennesker IKKE vil eller bør få høre:-( jeg er liten verdensmester i å si feil ting, på feil sted, så jeg håper jo nå at alt er ok? jeg håper jeg ikke har skrevet noe feil...noe som gjør alt verre...?

saken er enkel, og ikke komplisert, jeg formidlet at : kos deg, jeg tar handling i morgen.

svaret at han får dårlig samvittighet....og jeg vet altså ikke hvorfor..det forvirrer meg.

Så takk for om noen kan tenke seg frem til hva et sånt svar kan bety, jeg trenger ikke trollesvar, eller flåsesvar, så takk for seriøsitet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg har sendt deg et svar. Du har ikke sagt noe feil, men han vil vise at han forstår at du offrer deg litt for ham når du handler tidlig i morgen.

Det med dårlig samvittighet var bare en måte å si unnskyld på. Unnskyld for at han er på jobb, og ikke handler med deg.

Su har en høflig mann, med andre ord:)

Han får dårlig samvittighet for at du tar deg av noe han selv føler han burde tatt seg av. Jeg skjønner egentlig ikke nødvendigheten av å skrive om handling i samme setning som kos deg når folk er ute og burde gjøre nettopp det, men meg om det.

Anonymkode: 3a931...b56

Jeg har sendt deg et svar. Du har ikke sagt noe feil, men han vil vise at han forstår at du offrer deg litt for ham når du handler tidlig i morgen.

Det med dårlig samvittighet var bare en måte å si unnskyld på. Unnskyld for at han er på jobb, og ikke handler med deg.

Su har en høflig mann, med andre ord:)

:)

takk hr tolkehjelp.

Jeg offrer meg aldri tror jeg, jeg gjør bare min plikt og jeg elsker sterkt og mye (pga av følelser), og bryr meg, faktisk vet jeg ikke helt hva å offre seg betyr? (men jeg vet jeg elsker min mann, ingen kan noen gang ta hans plass, han har jeg lagd alle barna med, og det var ikke uten glede.) (dette betyr at det er for mye bra, vi har ikke noe annet enn vår felles barnslighet å klage på, men vi er bare mennesker, men elske han, det vil jeg aldri slutte gjøre, uansett om våre veier skilles. Jeg håper han også vil elske meg og huske på alt det fine vi har hatt og har sammen.

Han får dårlig samvittighet for at du tar deg av noe han selv føler han burde tatt seg av. Jeg skjønner egentlig ikke nødvendigheten av å skrive om handling i samme setning som kos deg når folk er ute og burde gjøre nettopp det, men meg om det.

ok,

men hvilken handling tenkte du på?

Gjest Gargamel

Jeg skjønner egentlig ikke nødvendigheten av å skrive om handling i samme setning som kos deg når folk er ute og burde gjøre nettopp det, men meg om det.

Jeg ser ikke helt problemet med det. Jeg synes det var bra å formidle at han skulle kose seg (og altså ikke ha dårlig samvittighet). Jeg mener det er en vanlig ting å si i en sånn sammenheng. 

Annonse

Jeg ville satt pris på å få den setningen om handling sammen med "kos deg". Omtenksomhet er alltid fint. Ville slappet enda mer av hvis jeg visste at jeg ikke trengte å tenke på handling dagen etter :)

jeg tar handlingen tidlig i morgen 

javel,

Vi har en travel dag i morgen, skal jeg greie lage middag til 20 gjester ca, så må jeg starte tidlig. Jeg er alltid tildig oppe og i gang, morgenen er min beste venn.-) jeg trodde ikke han tenkte på selve handlingen, dvs kjøpe gave, men da vet jeg det.

Jeg ville likt at butikkene var åpne fra kl 06.00, jeg syns kl 10.00 er merkelig sent, butikkene åpner når man må på jobb og forelesning, det er ikke lett å forstå.

Men hvis jeg er på handlesenteret kl 10.00, så er jeg no i rute selv om vi får mer enn 20 gjester på kvelden, jeg skal tenke ut en meny som ikke stresser meg...jeg har to muligheter, innen i morgen tidlig er begge avgjort, jeg går nok for variant nr 2 pga av bursdagsbarnet.

javel,

Vi har en travel dag i morgen, skal jeg greie lage middag til 20 gjester ca, så må jeg starte tidlig. Jeg er alltid tildig oppe og i gang, morgenen er min beste venn.-) jeg trodde ikke han tenkte på selve handlingen, dvs kjøpe gave, men da vet jeg det.

Jeg ville likt at butikkene var åpne fra kl 06.00, jeg syns kl 10.00 er merkelig sent, butikkene åpner når man må på jobb og forelesning, det er ikke lett å forstå.

Men hvis jeg er på handlesenteret kl 10.00, så er jeg no i rute selv om vi får mer enn 20 gjester på kvelden, jeg skal tenke ut en meny som ikke stresser meg...jeg har to muligheter, innen i morgen tidlig er begge avgjort, jeg går nok for variant nr 2 pga av bursdagsbarnet.

Tror ikke folk flest orker å dra på kjøpesenter kl 6 om morgenen.

Tror ikke folk flest orker å dra på kjøpesenter kl 6 om morgenen.

Det er rart, for jeg syns det er lettest tidlig før man fokuserer på alt annet man må, og enten glemmer seg eller ikke greier fokusere på andre ting, som også er viktige. Tidlig er butikkene fredeligere,  men etter som tiden går blir de masete, heldigvis kan det meste bestilles over net, men for det man MÅ på sentre for, så er morgenstund best. Jeg skal finne ninja turtles og det er det jeg gleder meg mest til av julehandel.

Jeg ser ikke helt problemet med det. Jeg synes det var bra å formidle at han skulle kose seg (og altså ikke ha dårlig samvittighet). Jeg mener det er en vanlig ting å si i en sånn sammenheng. 

Deg om det :) Ønsker man at andre skal kose seg en kveld ser ikke jeg noen grunn til å "stresse" dem hverken med dårlig samvittighet (som ble tilfelle hos hennes mann), tanker om morgendagens handling osv. Kos deg! er grei beskjed om det er det man ønsker for sin partner. 

ja takk, fint du forstår ting sånn som de er.

Jeg ville satt pris på å få den setningen om handling sammen med "kos deg". Omtenksomhet er alltid fint. Ville slappet enda mer av hvis jeg visste at jeg ikke trengte å tenke på handling dagen etter :)

Så fint :) Mannen i dette tilfellet ble tydelig litt stresset av dette og fikk dårlig samvittighet mens han trolig satt og - ja nettopp - koste seg. Forståelig nok, i og med at det er planlagt en stor fest. Selv hadde jeg skrevet, kos deg i kveld og informert om at handlingen var unnagjort med en lapp på kjøkkenbordet eller noe. Vi er forskjellige :)

Annonse

Så fint :) Mannen i dette tilfellet ble tydelig litt stresset av dette og fikk dårlig samvittighet mens han trolig satt og - ja nettopp - koste seg. Forståelig nok, i og med at det er planlagt en stor fest. Selv hadde jeg skrevet, kos deg i kveld og informert om at handlingen var unnagjort med en lapp på kjøkkenbordet eller noe. Vi er forskjellige :)

feil,

han var/er ute på byen med kollegaer, det var ikke planlagt noen stor fest? hvor fikk du det fra, det med en stor fest? Er det denne tråden du svarer i, eller misforstår jeg?

Jeg lyver ikke om at handlingen er gjort...:-( den var avtalt kvelden i forveien at vi skulle ta den sammen i ettermiddag.

Egentlig, for å gå i detaljer skulle jeg dra tildig i dag, men fordi min mann sa nei og at han ville være med, så tenkte jeg javel og hyggelig, men også litt, dvs når jeg fikk tenk litt mer, hvordan skal det gå opp med logistikken. Også tenkte jeg at ja jeg kan jo gjøre om., dvs endre planene, ta handlingen imorgen, men hadde jeg visst det før, hadde jeg ikke gjort om på planene fordi dette medfører at vår sønn ikke får morgengave, og det har aldri skjedd før.

Hvordan gikk selskapet og hva bestod menyen av? :) Håper det ble en hyggelig dag for bursdagsbarnet og 20 gjester. Du er flink og står på! :D

Intelligens går ut på å forstå de abstrakte betydningene bak symbolene (f.eks. muntlig språk). Ta f.eks. matematikk, hvis man bare lærer seg å få symbolene til å "gå opp", å få de til å "passe sammen", så kommer man ikke langt selv om det er mulig med toppkarakterer på VGS og kanskje også freshman. Man blir som en avansert kalkulator. Men kalkulatorer er ikke intelligente.

Eller hvis man ikke klarer å reflektere omkring hva ting andre sier betyr. Da klarer man ikke reflektere omkring bortimot noenting, når det kommer til noe så enkelt som å forstå denne SMSen.

Når man ikke klarer å reflektere har man gjerne dumme syn på ting. Som f.eks. "jeg har diagnosen asperger. Da mangler man empati. Da er man 100% fornuftig. Da er jeg 100% fornuftig selv om jeg kjøper 10 tonn med fisk, råkjører i amfetaminrus og ikke forstår at mitt barn ikke kan tjene 300 kr per time på sommerjobb samtidig med AAP".

så tjohei, stå på:-)  (jeg er ironisk)

Nå er du muligens litt slem, vel.

Hvordan gikk selskapet og hva bestod menyen av? :) Håper det ble en hyggelig dag for bursdagsbarnet og 20 gjester. Du er flink og står på! :D

Hei :-)

Selskapet gikk fint:-) bursdagsbarnet smilte bredt, det betyr hadde det bra:-). Menyen, ikke veldig spennende, hjemmelagd pizza og salat og god drikke:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...