Madelenemie Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Skulle du ikke ha middag til 20? Det kaller jeg en stor fest. Hei!Jeg mente min mann var ikke på noen stor fest, de var bare noen få ute på byen.Men vi skulle jo ha mange gjester dagen etter, så det var det mere med, men jeg klarer sånt, når jeg ikke har studier og jobb i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg ville satt pris på å få den setningen om handling sammen med "kos deg". Omtenksomhet er alltid fint. Ville slappet enda mer av hvis jeg visste at jeg ikke trengte å tenke på handling dagen etter ok,men siden planen var at vi skulle handle bursdagsgave sammen, etter mitt manns eget ønske, skulle han komme ikke så alt for sent hjem.(han er ellers ute så lenge han vil, jeg er glad når han hygger seg, dette er ting som betyr en hel del for han)Så kom jeg på, at han sikkert hadde det gøy, og at jeg jo kunne ta handlingen neste morgen, før middagsforberedning. Jeg tenkte så minne han om at dette er mulig, han må ikke avbryte, jeg kjenner han, han kan ville gå tidlig hjem...men så har han det så hyggelig når han er "grepet av stemningen" noe sånt.Han ville selv ikke være lenge ute sa han den kvelden, for han ville vi skulle handle sammen, men da jeg sendte sms`en om at jeg altså fint rakk å handle tidlig på morgenen, ville han gjerne det, fordi han altså hadde det så hyggelig. han fikk altså ikke dårlig samvittighet, han ble glad fordi han fikk muligheten til å være lenge ute likevel, Hadde ikke jeg sendt sms, hadde jo han kommet hjem som avtalt, fordi jeg forklarte at jeg kunne handle og rekke dette fint neste dag, til tross for middag og forberedelser, ble han likevel ute med vennene. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elionoe Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hei :-)Selskapet gikk fint:-) bursdagsbarnet smilte bredt, det betyr hadde det bra:-). Menyen, ikke veldig spennende, hjemmelagd pizza og salat og god drikke:-) Hjemmelaget pizza er jo alltid noe de fleste kan like og når du har salat inntil går det mindre av pizzaen Men likevel, lage pizza til 20 pers. er ganske mye; hvor mange brett måtte til? Selv foretrekker jeg tynne pizzabunner og om jeg forsteker de i 10 min., legger på fyllet og steker videre i 10-15 min., blir pizzabunnen sprø og god. Det var min gode svigermor som ga meg det tipset og siden har det blitt brukt her i heimen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Hjemmelaget pizza er jo alltid noe de fleste kan like og når du har salat inntil går det mindre av pizzaen Men likevel, lage pizza til 20 pers. er ganske mye; hvor mange brett måtte til? Selv foretrekker jeg tynne pizzabunner og om jeg forsteker de i 10 min., legger på fyllet og steker videre i 10-15 min., blir pizzabunnen sprø og god. Det var min gode svigermor som ga meg det tipset og siden har det blitt brukt her i heimen :-) Jeg lager også tynn bunn.-) jeg knar deilgen, slik at gluten kommer ut i deigen på en annen måte, den blir da seig, er lett å lage tynn, og skorpe og bunn blir sprø:-)Jeg lagde 6 store pizza:-) jeg spiste ikke selv, for så det ble lite...:-) tok salat med andre ting jeg, dessuten var det barn her, de spiste mindre:-)Jeg er kjent for min saus, har du noen spesiell favoritt krydder som er must, i din pizzasaus?Ellers kombinerer jeg ulike ostetyper, gulost jarlsberg, mozarelle, og selvsagt andre gode ting kalmataoliven m.m. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elionoe Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 :-) Jeg lager også tynn bunn.-) jeg knar deilgen, slik at gluten kommer ut i deigen på en annen måte, den blir da seig, er lett å lage tynn, og skorpe og bunn blir sprø:-)Jeg lagde 6 store pizza:-) jeg spiste ikke selv, for så det ble lite...:-) tok salat med andre ting jeg, dessuten var det barn her, de spiste mindre:-)Jeg er kjent for min saus, har du noen spesiell favoritt krydder som er must, i din pizzasaus?Ellers kombinerer jeg ulike ostetyper, gulost jarlsberg, mozarelle, og selvsagt andre gode ting kalmataoliven m.m.Ja, hele 6 brett med pizza må ha tatt litt tid! Jeg er imponert over deg og det bør du være av deg selv også :)Jeg har forsøkt meg frem med en egenkomponert og en meksikansk pizzasaus, og jeg får egentlig ikke helt bestemt meg. De er gode på hver sin måte. Her er den meksikanske:2 løk1 ss olje6-7 tomater.2 ss jalapenos (ev. 2 stk. chili)2 ss peanutbutter (peanøttsmør).1 ss kyllingfondChilipulverKoriander SpisskummenHakk løkene og surr dem i olje i en gryte. Mos tomatene og jalapenos og ha det i gryten. Tilsett peanutbutter og kyllingfond og kok opp sausen. Smak til med krydderet og la sausen surre ved middels varme i 15 min.Og hva er din hemmelighet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hva slags mor er det som kjører rundt i amfetaminrus? Her burde barnevernet vært koblet inn merker jeg. Rart at ingen har reagert. Anonymkode: b182a...f90 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hva slags mor er det som kjører rundt i amfetaminrus? Her burde barnevernet vært koblet inn merker jeg. Rart at ingen har reagert.Anonymkode: b182a...f90Selv om noen på dol har en dårlig dag og lar det gå ut over noen andre på dol så betyr ikke det at utsagnet er sant. Du har ikke tenkt at ingen har reagert fordi hun ikke har kjørt i amdetaminrus? Men du burde holde deg langt unna fly, skip og leger i framtiden. Der er det mye rus i arbeidstiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Selv om noen på dol har en dårlig dag og lar det gå ut over noen andre på dol så betyr ikke det at utsagnet er sant. Du har ikke tenkt at ingen har reagert fordi hun ikke har kjørt i amdetaminrus? Men du burde holde deg langt unna fly, skip og leger i framtiden. Der er det mye rus i arbeidstiden.Du kan ikke vite noe bedre enn meg hva som faktisk er sant. Hva som faktisk har skjedd er det kun vedkommende som kan vite.Men jeg håper at vedkommende tar til seg dette.For barnas skyld. Anonymkode: b182a...f90 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Du kan ikke vite noe bedre enn meg hva som faktisk er sant. Hva som faktisk har skjedd er det kun vedkommende som kan vite.Men jeg håper at vedkommende tar til seg dette.For barnas skyld.Anonymkode: b182a...f90Jeg kjenner vedkommende bedre enn det du gjør så sannsynligheten for at jeg vet bedre enn deg er stor. Men sett at ingen av oss vet, hvorfor skriver du da: "Hva slags mor er det som kjører rundt i amfetaminrus? Her burde barnevernet vært koblet inn merker jeg. Rart at ingen har reagert." Mener du barnevernet bør blande seg på bakgrunn av en dum kommentar fra en ukjent person når vi faktisk ikke vet om det har skjedd eller ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg kjenner vedkommende bedre enn det du gjør så sannsynligheten for at jeg vet bedre enn deg er stor. Men sett at ingen av oss vet, hvorfor skriver du da: "Hva slags mor er det som kjører rundt i amfetaminrus? Her burde barnevernet vært koblet inn merker jeg. Rart at ingen har reagert." Mener du barnevernet bør blande seg på bakgrunn av en dum kommentar fra en ukjent person når vi faktisk ikke vet om det har skjedd eller ikke?Hun har selv skrevet om dette tidligere. Håper det ikke lenger er et aktuelt problem. Anonymkode: a9be5...c43 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hun har selv skrevet om dette tidligere. Håper det ikke lenger er et aktuelt problem.Anonymkode: a9be5...c43Ja, det må vi håpe på. Men når det er sagt så blirMange barns liv blir ødelagt av rusa og fulle foreldre.Når maner forelder har man faktisket ansvar, å være en mor eller far og, viss man skal ruse eller drikke seg full så får man ordne en barnepasser som kan passe på dem over helga eller noe.(rus går ikke ut etter noen timer..)Å når fulle foreldre kommer ranglende hjem til barna sinenei fysj så grusomt Anonymkode: b182a...f90 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Selv om noen på dol har en dårlig dag og lar det gå ut over noen andre på dol så betyr ikke det at utsagnet er sant. Du har ikke tenkt at ingen har reagert fordi hun ikke har kjørt i amdetaminrus? Det står om det i en tråd fra i fjord. Søk på "dekstroamfetamin". Anonymkode: 19ae6...515 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hva slags mor er det som kjører rundt i amfetaminrus? Her burde barnevernet vært koblet inn merker jeg. Rart at ingen har reagert.Anonymkode: b182a...f90Jeg synes det er vesentlig å skille mellom et slags engangstilfelle og et vedvarende handlingsmønster. Det er ingenting som tyder på at Madelenemie har et rusproblem eller på annen måte er lite egnet som mor. Jeg synes det er på tide at folk slutter å terpe på episoden som nå ligger langt tilbake i tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Det står om det i en tråd fra i fjord. Søk på "dekstroamfetamin".Anonymkode: 19ae6...515Nå har jeg søkt på dekstroamfetamin og jeg fant ingenting om at hun skriver at hun har kjørt i amfetaminrus. Fint om du kan linke til der det står. Mener du at folk med adhd kjører i rusa tilstand? De fleste adhd-medisiner er jo amfetaminlignende preparater. Kjører man i morfinrus når man går på Nobligan? Da er det i såfall mange som kjører i rusa tilstand. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Nå har jeg søkt på dekstroamfetamin og jeg fant ingenting om at hun skriver at hun har kjørt i amfetaminrus. Fint om du kan linke til der det står. Du får se tråden "For en uke siden kollapset jeg", side 2.Mener du at folk med adhd kjører i rusa tilstand? De fleste adhd-medisiner er jo amfetaminlignende preparater. Kjører man i morfinrus når man går på Nobligan? Da er det i såfall mange som kjører i rusa tilstand.Nei, folk med ADHD reagerer annerleder på disse medisinene. det er grunnen til at man er så strenge på hvem som får dette. Anonymkode: 19ae6...515 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Du får se tråden "For en uke siden kollapset jeg", side 2.Nei, folk med ADHD reagerer annerleder på disse medisinene. det er grunnen til at man er så strenge på hvem som får dette.Anonymkode: 19ae6...515Står jo ikke at hun kjørte i amfetaminrus da. Nå syns jeg det var grusomt mye anonym feiltolking her igjen. Hun hadde fått medisiner av en psykiater og tok disse medisinene. Det er faktisk helt normalt å gjøre det. Da hun fant ut at de forandret hennes adferd så sluttet hun å ta dem. Å få henne til å fremstå som uansvarlig er jo bare tullete, når hun faktisk tok ansvar og sluttet på medisinene. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hva slags mor er det som kjører rundt i amfetaminrus? Her burde barnevernet vært koblet inn merker jeg. Rart at ingen har reagert.Anonymkode: b182a...f90Fytti KATTA ..det er slemt ! Anonymkode: 7549f...8ba 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Ja, hele 6 brett med pizza må ha tatt litt tid! Jeg er imponert over deg og det bør du være av deg selv også Jeg har forsøkt meg frem med en egenkomponert og en meksikansk pizzasaus, og jeg får egentlig ikke helt bestemt meg. De er gode på hver sin måte. Her er den meksikanske:2 løk1 ss olje6-7 tomater.2 ss jalapenos (ev. 2 stk. chili)2 ss peanutbutter (peanøttsmør).1 ss kyllingfondChilipulverKoriander SpisskummenHakk løkene og surr dem i olje i en gryte. Mos tomatene og jalapenos og ha det i gryten. Tilsett peanutbutter og kyllingfond og kok opp sausen. Smak til med krydderet og la sausen surre ved middels varme i 15 min.Og hva er din hemmelighet?Oi så annerledes og spennende:-)Jeg skal prøve din oppskrift, men tar du ut steinene av tomatene? Jeg lagde tomatsuppe med ferske tomater, noen ganger,, men den ble aldri like god som med hermetiserte tomater, derimot med hermetiske tomater på boks smaker det bra. Jeg tror dette også skyldes at tomatene, de hermetiserte på boks er langt mer modne og søte når de blir høstet, enn de ferske tometane vi får kjøpt i butikkene her hjemme, som er sure, smaksløse i forhold til de som modner under solen. Så jeg bruker hermetiske tomater, koker dette med hvitløk, en eller annen type pepper, jeg liker cayennepepper til pizzasaus, noen ganger chilli, bittelitt spisscummin, samt, litt tomatpure, litt sukker, paprikapuler, en eller annen form for buljong eller fond, så oregano, og basilikum, men spissen på sausen setter anis:-)Jeg kjøper hel anis og maler på krydderkvern, jeg kan godt like at anissmaken er tydelig fremhevet. Jeg er "kjent" for sausen:-) men også bunnen:-) (bunnen lærte jeg meg gjennom en italiensk bok om pizza. På pizzaene sånn av topping, så er det lite avansert, det er mer standard, jeg lager noen med tomater og mozarelle, barna elsker disse, så et par med skinke som regel, eller hvis jeg avanserer, marinert kjøtt eller god pølse, jeg lager alltid en pizza med jalapenos:-) det er voksenfavoritten:-)Beklager at jeg ikke har akkurat oppskrift...jeg tar bare to bokser med hermetiske tomater, finhakker masse hvitløk, også, som du sikkert skjønner :-) så skjer det meste på øyemål og ved smak:-) men anis, er kjempegodt i pizzasaus. Jeg lager alltid litt mer enn jeg trenger, da kan jeg ha litt stående hvis barna vil lage seg pizza selv, jeg syns forresten sausen blir bedre av å stå i kjøleskapet en stund.Har aldri prøvd peanøttsmøt i, men bruker det i noen woksauser, og de blir kjempegode.Hva skal du ha til middag i morgen?Jeg skal lage smørstekt indisk kylling og smørstekte fileter ala corn, stekt ris med cashewnøtter og rosiner,, frisk raita, papadam, og nanbrød, det siste bare hvis jeg virkelig våkner med overskudd:-) den smørstekte kyllingen er fantastisk god, om du vil ha oppskrift kan jeg sende deg. Smaken på sausen er vindunderlig rik, ja det er jo mye kryddere i indisk kjøkken, men likevel er denne retten en klar favoritt hos oss...jeg gleder meg:-) Toppet med frisk koriander....mm 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Oi så annerledes og spennende:-)Jeg skal prøve din oppskrift, men tar du ut steinene av tomatene? Jeg lagde tomatsuppe med ferske tomater, noen ganger,, men den ble aldri like god som med hermetiserte tomater, derimot med hermetiske tomater på boks smaker det bra. Jeg tror dette også skyldes at tomatene, de hermetiserte på boks er langt mer modne og søte når de blir høstet, enn de ferske tometane vi får kjøpt i butikkene her hjemme, som er sure, smaksløse i forhold til de som modner under solen. Så jeg bruker hermetiske tomater, koker dette med hvitløk, en eller annen type pepper, jeg liker cayennepepper til pizzasaus, noen ganger chilli, bittelitt spisscummin, samt, litt tomatpure, litt sukker, paprikapuler, en eller annen form for buljong eller fond, så oregano, og basilikum, men spissen på sausen setter anis:-)Jeg kjøper hel anis og maler på krydderkvern, jeg kan godt like at anissmaken er tydelig fremhevet. Jeg er "kjent" for sausen:-) men også bunnen:-) (bunnen lærte jeg meg gjennom en italiensk bok om pizza. På pizzaene sånn av topping, så er det lite avansert, det er mer standard, jeg lager noen med tomater og mozarelle, barna elsker disse, så et par med skinke som regel, eller hvis jeg avanserer, marinert kjøtt eller god pølse, jeg lager alltid en pizza med jalapenos:-) det er voksenfavoritten:-)Beklager at jeg ikke har akkurat oppskrift...jeg tar bare to bokser med hermetiske tomater, finhakker masse hvitløk, også, som du sikkert skjønner :-) så skjer det meste på øyemål og ved smak:-) men anis, er kjempegodt i pizzasaus. Jeg lager alltid litt mer enn jeg trenger, da kan jeg ha litt stående hvis barna vil lage seg pizza selv, jeg syns forresten sausen blir bedre av å stå i kjøleskapet en stund.Har aldri prøvd peanøttsmøt i, men bruker det i noen woksauser, og de blir kjempegode.Hva skal du ha til middag i morgen?Jeg skal lage smørstekt indisk kylling og smørstekte fileter ala corn, stekt ris med cashewnøtter og rosiner,, frisk raita, papadam, og nanbrød, det siste bare hvis jeg virkelig våkner med overskudd:-) den smørstekte kyllingen er fantastisk god, om du vil ha oppskrift kan jeg sende deg. Smaken på sausen er vindunderlig rik, ja det er jo mye kryddere i indisk kjøkken, men likevel er denne retten en klar favoritt hos oss...jeg gleder meg:-) Toppet med frisk koriander....mm Jeg hadde planlagt å ha speilegg og tomatbønner i morgen.Vi får se hva som skjer. Anonymkode: 19ae6...515 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde planlagt å ha speilegg og tomatbønner i morgen.Vi får se hva som skjer.Anonymkode: 19ae6...515Ja speilegg er godt:-)Med tomatbønner så blir det vel en riktig engelsk frokost:-)Jeg spiser ikke frokost, egentlig bare middag og kveldsmat:-) (men jeg øver meg på å spise lunsj, jeg blir ikke sulten før ved middagstider, så det er ikke så lett å snu en vane) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408799-kommunikasjonsvansker-mellom-as-og-nt/page/2/#findComment-3664992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.